Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vært forkjøla snart en uke, begynner egentlig å bli bra, men hodepinen henger igjen. Hjelper ikke å ta Paracet, typ det hjelper ikke i det hele tatt. Hva gjør dere andre som er gravide når Paracet ikke funker? Før har jeg tatt Ibux i tillegg om Paracet mot formodning ikke skulle hjelpe…

Anonymkode: 6ed57...2b7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke ta ibux uten å rådføre deg med lege. 

Jeg drikker mer vann, hviler mer, tar generelt mer hensyn. Hodepine er helt normalt, men går den ikke vekk ville jeg snakket med jordmor/lege om det. 

Anonymkode: ace1c...d3a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ikke ta ibux uten å rådføre deg med lege. 

Jeg drikker mer vann, hviler mer, tar generelt mer hensyn. Hodepine er helt normalt, men går den ikke vekk ville jeg snakket med jordmor/lege om det. 

Nei, tar ikke Ibux, bare tilføyer at det har hjulpet meg før, men at det ikke er et alternativ nå😅

Jeg drikker mye og har jo hvilt i snart en uke, har ikke orket å gjøre noe, har ikke klart å jobbe engang.. Hvor lenge er det normalt at den sitter i konstant?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Nei, tar ikke Ibux, bare tilføyer at det har hjulpet meg før, men at det ikke er et alternativ nå😅

Jeg drikker mye og har jo hvilt i snart en uke, har ikke orket å gjøre noe, har ikke klart å jobbe engang.. Hvor lenge er det normalt at den sitter i konstant?

Det er nok veldig individuelt.. Hvor langt man er på vei spiller en rolle her nå også, da hodepine kan være tegn på svangerskapsforgiftning. Men hodepine er jo en av de vanligste plagene gravide opplever sånn generelt sett. 

Ta det opp med helsepersonell

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er nok veldig individuelt.. Hvor langt man er på vei spiller en rolle her nå også, da hodepine kan være tegn på svangerskapsforgiftning. Men hodepine er jo en av de vanligste plagene gravide opplever sånn generelt sett. 

Ta det opp med helsepersonell

Er i uke 30, har ikke slitt med hodepine tidligere i svangerskapet. Får se det an litt, men irriterende at ingenting hjelper 😞

AnonymBruker
Skrevet

I begge mine svangerskap har jeg fått en voldsom hodepine rundt uke 16, og den varte en måneds tid. Jeg har vanligvis migrene, og smertene kunne minne om den intensiteten, men den satt i pannen og på begge sider av hodet. Den strålte absolutt mer mot én side, men likevel ikke som vanlig migrene. Paracet og "drikk masse vann og hvil" hjalp ikke, så i samråd med lege tok jeg en migrenetablett i tilfelle det var det. Det var det ikke.

Jeg ble desperat og forsøkte akupunktur, noe jeg ellers ikke tror på, men smerten ga seg. Da hadde det vart i 4 uker, så det kan hende den også forsvant av seg selv.

I neste svangerskap begynte jeg med akupunktur med én gang jeg kjente det. Jeg fikk også resept på smertestillende av legen som jeg skulle ta på det verste. Det varte igjen i ca 4 uker, men jeg hadde da smertelindring på de verste dagene.

Synes du skal kontakte lege hvis det vedvarer.

Anonymkode: cd3a2...048

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er i uke 30, har ikke slitt med hodepine tidligere i svangerskapet. Får se det an litt, men irriterende at ingenting hjelper 😞

Da ville jeg potensielt kontaktet lege/helsepersonell om det ikke gir seg da svangerskapsforgiftning er mer sannsynlig når man er så langt på vei VS 15 uker. 

Eventuelt prøve akupunktur, eller sjekke om du har noen låsninger/spenninger i nakke etc som kan være årsak. 

AnonymBruker
Skrevet

Ting som hjelper forkjølelser-  en varm dusj, å dampe ansiktet over varmt vann for å åpne sinusene, skylle nesen/sinusene, drikk rikelig, ta vitaminer, ta tiden til hjelp,. Er du bekymret for at det kan være noe annet så snakk med kommunejordmor, evt for kontroll av blodtrykk og urin. 

Anonymkode: 95cf0...d5b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Da bør du snakke med jordmor/lege. Det er ett av tegnene på svangerskapsforgiftning og skal tas på alvor. 

Anonymkode: 1164a...c15

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg fikk hodepine i uke 34 sammen med kvalme og oppkast. Ingenting hjalp, våknet med hodepine og la meg med den. Blodtrykk var noe forhøyet men innenfor normalen. Endte opp meg svangerskapsforgiftning, og kroppen sa ifra lenge før jeg hadde farlig høyt blodtrykk og protein i urin

Anonymkode: 414a2...b3e

AnonymBruker
Skrevet

Prøv en time hos naprapat eller kiropraktor? Kanskje du har noen stive muskler eller låsninger i nakken? 

Anonymkode: ee324...7d1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...