AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #1 Skrevet 10. juni 2024 Hvis du har sex uten kondom, sjekker du deg alltid da, elle kun hvis du får symptomer på noe? Dere som bruker kondom trenger IKKE svare. Har hatt sex med tre stykker på litt over ett år, uten kondom (kan ikke bli gravid), men har ingen symptomer på noe så er litt usikker. Anonymkode: 9f230...845
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #2 Skrevet 10. juni 2024 Jeg hadde sex med en person uten kondom, før jeg hadde sex med han som nå er kjæresten min. Jeg testet meg ikke direkte etter jeg hadde ubeskyttet sex, men jeg testet meg før jeg hadde sex med samboeren min. Om jeg var deg, så ville jeg testet meg, til tross for manglende symptomer. Anonymkode: 6a18d...0fe 3 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #3 Skrevet 10. juni 2024 Ja jeg tester meg, tenker at vi har ett ansvar for å ikke spre kjønnssykdommer 😊 er jo dumt at sexsykdommer som nesten var utryddet, Kommer tilbake fordi vi er slappe med testing. Jeg vil ikke ha gonoré 😂 klamydia har alle, og det vil jeg også unngå Anonymkode: 2c18c...0fb 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #4 Skrevet 10. juni 2024 Ja, jeg sjekker meg etter hver nye partner. Uansett kondombruk. Den eneste gangen jeg har hatt noe, klamydia, var etter et engangsligg med kondom. Det er gratis å sjekke, så SJEKK. Anonymkode: 00e73...68d 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #5 Skrevet 10. juni 2024 Jeg krevde sjekk av mannen/menn før vi droppet kondom, så da gjorde jeg det naturligvis selv også. Til og med om jeg ikke hadde hatt sex med andre mellom. Jeg ble løyet til en gang, av mann som påsto at han hadde testet seg. Smittet meg med klamydia og skyldte på meg. 😡 Selv nå når jeg er gift sjekker jeg meg hver gang jeg uansett må ta gynekologisk undersøkelse. Man har ingen absolutt garanti mot utroskap. Anonymkode: e4cfd...8d6 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #6 Skrevet 10. juni 2024 Ja, jeg har sjekka meg mellom hver partner og det er ekstremt viktig både for ens egen helse og helsen til de man har samleie med! Ønsker ikke være den som må sende melding om at de har blitt smitta av meg med klamydia eller gonore.. æsj. Anonymkode: 653ca...41d
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #7 Skrevet 10. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg krevde sjekk av mannen/menn før vi droppet kondom, så da gjorde jeg det naturligvis selv også. Til og med om jeg ikke hadde hatt sex med andre mellom. Jeg ble løyet til en gang, av mann som påsto at han hadde testet seg. Smittet meg med klamydia og skyldte på meg. 😡 Selv nå når jeg er gift sjekker jeg meg hver gang jeg uansett må ta gynekologisk undersøkelse. Man har ingen absolutt garanti mot utroskap. Anonymkode: e4cfd...8d6 Nettopp. Er av den grunn man sjekker gravide selv om de er i parforhold, fordi det kan få alvorlige konsekvenser for fosteret. Kan aldri vite 100% at den andre er trofast. Anonymkode: 8248c...d2c 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #8 Skrevet 10. juni 2024 Jeg var dårlig til å teste meg før og skammer meg over det nå. Oppdaget ved annen gynekologisk undersøkelse at jeg hadde klamydia (uten symptomer), ante ikke hvor lenge jeg hadde gått med det eller hvor mange jeg hadde smittet. Nå tester jeg meg mellom hver partner og jevnlig selv om jeg er i forhold. Raskt og gratis. Bare gjør det! I Oslo har Olafiaklinikken dropin. Anonymkode: 9e7e8...ed2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #9 Skrevet 10. juni 2024 2 hours ago, AnonymBruker said: Det er gratis å sjekke, så SJEKK. Anonymkode: 00e73...68d Det er da en egenandel hos legen. Ikke alle bor i Oslo. Anonymkode: 2813b...0e0
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #10 Skrevet 10. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er da en egenandel hos legen. Ikke alle bor i Oslo. Anonymkode: 2813b...0e0 Jeg bor ikke i Oslo. Betaler ikke egenandel for å sjekke for kjønnsykdommer hos fastlege. Anonymkode: 00e73...68d
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #11 Skrevet 11. juni 2024 Jeg er snart 50 og har kun sjekket meg for klamydia én eneste gang, til tross for en rekke one night stands uten kondom. Anonymkode: d976b...19c
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #12 Skrevet 11. juni 2024 Jeg sjekket meg før mellom hver partner. Nå har jeg vært i fast forhold i mange år. Anonymkode: c8bb0...8ac
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #13 Skrevet 11. juni 2024 Jeg har pleid å sjekke meg ja, kanskje ikke alltid rett etter sex, men sånn jevnlig, og gjerne ved ny fast partner, før man slutter med kondom og begynner på pillen. Som andre sier så er det jo gjerne gratistjenester for det, du har Olafiaklinikkken i Oslo som jeg personlig aldri har vært på, men jeg var på noe gratistjeneste i Bergen et par ganger som student, så det finnes flere steder. I tillegg er ikke fastlege så dyrt. Pluss man bør sjekke seg for celleforandringer jevnlig, så hiver jeg bare på full sjekk av kjønnssykdommer i tillegg, til og med teste meg for HIV en gang for sikkerhets skyld. Anonymkode: a1667...c6d
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #14 Skrevet 11. juni 2024 Så klart, trodde det var noe "alle" gjorde. Da jeg var singel testet jeg meg etter hver partner. Men vær obs på at man må vente rundt to uker etter ny partner før man skal teste seg. Anonymkode: ac3cb...2bc 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #15 Skrevet 11. juni 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg har pleid å sjekke meg ja, kanskje ikke alltid rett etter sex, men sånn jevnlig, og gjerne ved ny fast partner, før man slutter med kondom og begynner på pillen. Som andre sier så er det jo gjerne gratistjenester for det, du har Olafiaklinikkken i Oslo som jeg personlig aldri har vært på, men jeg var på noe gratistjeneste i Bergen et par ganger som student, så det finnes flere steder. I tillegg er ikke fastlege så dyrt. Pluss man bør sjekke seg for celleforandringer jevnlig, så hiver jeg bare på full sjekk av kjønnssykdommer i tillegg, til og med teste meg for HIV en gang for sikkerhets skyld. Anonymkode: a1667...c6d Fastleger, helsestasjoner, studenthelsetjenester og overgrepsmottak tilbyr gratis test og behandling for seksuelt overførbare infeksjoner (kjønnssykdommer). https://www.helsenorge.no/sykdom/kjonnssykdommer/test-deg-for-kjonnssykdommer-gratis/ Anonymkode: 00e73...68d 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #16 Skrevet 11. juni 2024 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Hvis du har sex uten kondom, sjekker du deg alltid da, elle kun hvis du får symptomer på noe? Dere som bruker kondom trenger IKKE svare. Har hatt sex med tre stykker på litt over ett år, uten kondom (kan ikke bli gravid), men har ingen symptomer på noe så er litt usikker. Anonymkode: 9f230...845 Sjekker alltid etter ubeskyttet sex så lenge vi ikke har vert ilag en stund. De fleste får ikke symptomer. Anonymkode: b9679...5af
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #17 Skrevet 11. juni 2024 Du burde virkelig sjekke deg ts. Anonymkode: b9679...5af
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #18 Skrevet 11. juni 2024 Jeg sjekka alltid etter jeg hadde hatt sex med noen 😊 Anonymkode: 69551...5ab
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #19 Skrevet 11. juni 2024 Sjekker alltid. Er ikke sikkert man får symptomer, og man kan bli steril. Jeg hadde blitt rasende hvis en person hadde gitt meg noe, så for alle rundt meg er det best om de tester seg. Blir helt målløs av folk som ikke tester seg før de går inn i forhold. Anonymkode: 875d6...61e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå