Gå til innhold

Hvordan få folk til å plukke opp etter hunden sin??

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har hund selv, og jeg blir SÅ irritert av de som lar hunden sin drite utenfor hekken vår langs veien og lar det ligge.

Ja det er i grøfta, men vi klipper gresset der, og det ser velstelt ut. Hvorfor er det så vanskelig for folk å gå 0.5 meter ut i grøfta for så å bøye seg ned og plukke opp dritten etter hunden deres?? Gresset er til og med kort, så det er super-enkelt!

Skulle ønske det var mulig å ta dna-prøver av dritten for å finne ut hvem som "eier" det 😅

Innser jo at noen hundeeiere bare er så stokk dumme at jeg bare må leve med det, men deilig å få ut litt rage 😋

Anonymkode: 7bc14...ce1

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det finnes sånne skilt du kan sette opp «luft gjerne hunden din men ikke her💩»

Anonymkode: 67c66...2d8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta fra dem hunden😡

Nei, jeg vet ærlig talt ikke. Jeg er like irritert som deg. 

Men en av dem fikk dårlig karma av meg da jeg skulle selge huset mitt. Jeg sendte ut en del henvendelser og avtalte tid. En av de en kjent megler banket plutselig på døren, samme megler som jeg fersket i å ikke plukke opp etter hunden sin for ett par uker siden.

Da sa jeg rett som det var at jeg ikke likte mennesker som ikke plukket etter hunden sin før jeg slamret døren foran han. 

Anonymkode: d69ed...d20

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Vi har hund selv, og jeg blir SÅ irritert av de som lar hunden sin drite utenfor hekken vår langs veien og lar det ligge.

Ja det er i grøfta, men vi klipper gresset der, og det ser velstelt ut. Hvorfor er det så vanskelig for folk å gå 0.5 meter ut i grøfta for så å bøye seg ned og plukke opp dritten etter hunden deres?? Gresset er til og med kort, så det er super-enkelt!

Skulle ønske det var mulig å ta dna-prøver av dritten for å finne ut hvem som "eier" det 😅

Innser jo at noen hundeeiere bare er så stokk dumme at jeg bare må leve med det, men deilig å få ut litt rage 😋

Så veldig enig. Jeg har valp nå som spiser alt mulig, og slenger gjerne på noen forbannelser mot frittgående katter som bæsjer overalt og folk som slenger fra seg sigarettstumper og snusklumper.

Anonymkode: eb7d7...5e1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunder og eiere er noen helvettes griser. Jeg har sprøyta sennep rundt hele tomta. Elsker å se trynet på fillebikkjene når de kjenner lukta.

Anonymkode: 7f6cb...90c

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ser det så plukk opp bæsjen og kast i nakken deres

Anonymkode: e4bb9...673

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt å høre at jeg ikke er alene 😅

Sprøyte sennep..? det har jeg ikke hørt om før! Fungerer det..? Blander du det ut med vann og pøser på rundt hele hagen? 

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at lite nytter...  Folk som driter i å plukke opp, driter i det uansett. Men prøv å sette opp et skilt utafor hekken? Privat område, plukk opp etter hunden din - eller noe sånt. Kanskje noen få skjerper seg da. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Nå bor jeg sånn til at jeg slipper hundebæsj utenfor min hekk, men det er ikke så sjeldent at både jeg og hundene tråkker i bæsj ute på tur.

Akkurat nå som det er godvær, er det faktisk et større problem med kyllingbein. Folk spiser ute og kaster det til side. Jeg har måttet dra kokt kyllingbein ut av kjeften på hundene flere ganger den siste måneden.

Det er alltid folk som ikke bryr seg om å ta hensyn, både hundeeiere og andre. Det nytter lite å prøve og kaste skam over de for å rette på oppførselen, for de bryr seg oppriktig ikke at de ved ren latskap kan ødelegge dagen for andre. 

Anonymkode: 1c6eb...843

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Enig. Nå bor jeg sånn til at jeg slipper hundebæsj utenfor min hekk, men det er ikke så sjeldent at både jeg og hundene tråkker i bæsj ute på tur.

Akkurat nå som det er godvær, er det faktisk et større problem med kyllingbein. Folk spiser ute og kaster det til side. Jeg har måttet dra kokt kyllingbein ut av kjeften på hundene flere ganger den siste måneden.

Det er alltid folk som ikke bryr seg om å ta hensyn, både hundeeiere og andre. Det nytter lite å prøve og kaste skam over de for å rette på oppførselen, for de bryr seg oppriktig ikke at de ved ren latskap kan ødelegge dagen for andre. 

Men altså, om hunder er så dumme at de sluker bein så er det like greit de individene dør ut.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Men altså, om hunder er så dumme at de sluker bein så er det like greit de individene dør ut.

Bein er instinktivt en naturlig del av hundens kosthold... de er kjøttetere og hadde måtte spise både kjøtt, involler og bein for å dekke næringsbehovet sitt i det fri, men varmebehandlet bein skal de ikke ha, vet ikke hvordan du tenker at hunden skal vite forskjell på dette? At vi nå tørker og maler alt til mel og lager tørrfôr av det er ikke hundenes feil. Så dum er de ikke :-) 

For å svare deg TS:

Hunder hater også lukten av eddik. Hell dette ytterst ved plenen din, men for mye av det vil nok ta livet av gresset det berører (man kan bruke eddik for å drepe ugress f.eks). Eventuelt får du vurdere å sette opp et enkelt gjerde? 

Anonymkode: ea180...b4e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lurven
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvis du ser det så plukk opp bæsjen og kast i nakken deres

Anonymkode: e4bb9...673

😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dryss hjortetakksalt langs grøftekanten, da vil nok ikke hundene gå bort i gresset😉

Anonymkode: aff76...fc7

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du vurdert landminer? Bare vær litt forsiktig med gressklipperen 😂

Anonymkode: c734d...052

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.6.2024 den 16.09):

Tror du hunder skiller mellom kokt og rått ben? Kokt ben kan splintre, rått ben er bra for dem. 
Her viser du bare at du ikke har peiling.

Anonymkode: ace3e...e8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hundebæsj er noe dritt.
Da barna var små var det noen ganger at de hadde falt og fått hundebæsj på seg. 

Det verste nå for tiden er at vi har funnet hundebæsjposer i matavfallsdunken vår.
Oppdaget det tilfeldigvis en gang, og etter det så har jeg sjekket innimellom. Og noen ganger er det bæsjposer der. Ikke ofte, men det hender.
Alle dunkene våre står ved veien (det er bare der vi har plass), men det er bare i matavfallet de kaster posene.
Har aldri sett det i restavfallet.

Jeg forstår ingenting av hvordan de tenker...

Anonymkode: c5014...380

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ja, hundebæsj er noe dritt.
Da barna var små var det noen ganger at de hadde falt og fått hundebæsj på seg. 

Det verste nå for tiden er at vi har funnet hundebæsjposer i matavfallsdunken vår.
Oppdaget det tilfeldigvis en gang, og etter det så har jeg sjekket innimellom. Og noen ganger er det bæsjposer der. Ikke ofte, men det hender.
Alle dunkene våre står ved veien (det er bare der vi har plass), men det er bare i matavfallet de kaster posene.
Har aldri sett det i restavfallet.

Jeg forstår ingenting av hvordan de tenker...

Anonymkode: c5014...380

Mulig de har bio-poser som brytes ned, og tror det derfor passer i matavfallet? 🤷 

Synes uansett det er en uting og kaste hundeposer i andre sine søppeldunker. Jeg som har hund selv, vet hvor jævlig det er å måtte spyle og vaske søppeldunken fordi et par hundeposer har revnet/klistret seg til bunnen/veggen, for så å ha marinert i sommervarmen. Med mindre noen har en "kast gjerne hundeposen her" klistremerke på dunken sin, så bør man ta med hundeposen sin hjem og kaste den i eget søppel

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor større hunder, hvor mindre sjanse for at de plukker opp (i hvertfall her). Har hund selv, og plukker opp (mellomstor rase på 15 kg) Men siden vi har hund, er innkjøringa vår populær plass å 💩. Men ikke plukke opp. Lurer på om eiere tenker at "det kan jo være deres hund, så da gidder ikke jeg...)

Anonymkode: 2127c...7d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der jeg bor er det støtt og stadig innlegg på nabolagets fb side om hundebæsj. 
Alle hater det, men noen bryr seg åpenbart ikke det minste, for det ligger bæsj over alt. 
Dette er et nabolag med masse barn og da gir det enda mindre mening. 
Begynner å lure på om folk er helt evneveike eller noe! 
helt ufattelig. 
Hilsen Hundeeier som alltid plukker opp! 

Anonymkode: 885fd...d15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...