Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Har et dillema. 
Jeg og samboer har vært sammen i 2,5 år, men han har hele veien ikke vært villig til å dele forholdet offentlig/på FB.

Det er litt aldersforskjell mellom oss, jeg er 29 mens han er 41. 
Så det kan hende at det bare er jeg som har et annet syn på SOME🤔

Vi har det ellers veldig fint sammen, et barn hver fra før - barna elsker hverandre, ingen uenigheter om økonomi eller annet, nettopp kjøpt bil sammen, god sex, gode samtaler og komunikasjon - det er absolutt ingenting annet i forholdet som skurrer.

Men, det bekymrer meg at han ikke ønsker å ha det offentlig. Jeg forstår hans mening om at FB kun er fasade og at fremmede ikke har noe å gjøre med forholdet vårt, men jeg må ærlig si at jeg blirr litt stresset. Kan det hende han er flau over meg/ønsker å fremstå som singel eller er det kun jeg som overreagerer her? 

Setter pris på seriøse svar, jeg vet at jeg muligens fremstår barnslig som stresser over dette🫣

Anonymkode: 27333...215

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er det en prinsippsak for han?

Anonymkode: 66f51...51a

Skrevet

Er han aktiv på sosiale medier, ellers? Har han synlig status som singel? 

Om han ikke er aktiv på sosiale medier til vanlig, og han ikke har synlig sivilstatus, så ville jeg ikke lagt noe mer i dette. Jeg har ikke facebook, samboeren min har, men er ikke aktiv og har ingen sivilstatus synlig. Selv syns jeg at facebook er skikkelig utdatert. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Dersom dere er samboere, er dere jo offisielt et par - og alle vet det. Hadde ikke brydd meg hverken fra eller til, vi har ikke forholdsstatus på Facebook , for jeg tenker ikke noe over det. Dersom det hadde vært viktig for mannen min at det stod, hadde det ikke gjort meg noe heller.  

Anonymkode: d1a13...3a2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er på din samboers alder. Har ikke sivilstatus på FB og kommer aldri til å ha det heller.

Jeg tenker som så at de som har noe med det å gjøre vet hvem jeg er sammen med. De som ikke vet hvem min samboer er, er så perifere digitale venner at de har heller ikke noe med den delen av mitt privatliv å gjøre. Ikke det at jeg ønsker å skjule det, men har heller ikke noe behov for å kringkaste det. 

Generelt er jeg lite aktiv på sosiale medier. 

Anonymkode: 858f1...2df

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Etter 2,5 år burde det stått offentlig for lengst ! 

Dette er et rødt flagg. Han har fortsatt døra åpen for kvinnelige bekjentskaper han får bekreftelse ifra. 

Mannen er ikke dum eller prisippfast . Han er bare ikke villig. Og dere har garantert hatt samtaler om dette. 

At han ikke møter deg her ,sier mye. Det burde kostet nada. Da forelskede menn elsker å vise frem kjæresten. Det ligger i deres natur. 

Ville tatt min hatt og gått. Been there , done that ... ( les om micro cheating ) Han har fortsatt kontakt med andre damer . Garantert ! 

Anonymkode: 40900...129

• Liker 2
Skrevet

Eg syns det er et rødt flagg. Hvis han ikke bruker fb særlig mye men det betyr noe for deg å ha hverandre der så burde han ha gått med på det. For hvorfor skulle det være en prinsippsak?

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dette er et rødt flagg. Han har fortsatt døra åpen for kvinnelige bekjentskaper han får bekreftelse ifra. 

Mannen er ikke dum eller prisippfast . Han er bare ikke villig. Og dere har garantert hatt samtaler om dette. 

At han ikke møter deg her ,sier mye. Det burde kostet nada. Da forelskede menn elsker å vise frem kjæresten. Det ligger i deres natur. 

Ville tatt min hatt og gått. Been there , done that ... ( les om micro cheating ) Han har fortsatt kontakt med andre damer . Garantert ! 

Så dramatisk, og din erfaring er ikke fasit. Man må se det i perspektiv. Deler han alt annet og er kjempe aktiv? Ja, da kan man begynne å lure, men om han generelt er lite aktiv på sosiale medier, så kan man ikke bedømme han for at han fortsetter med sin norm. Skal han plutselig endre vanene sine, bare fordi han har fått seg kjæreste? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Slapp av litt. Mange vil bare ikke brette ut privatlivet på fb. Så lenge det ikke står singel må det være greit.

Anonymkode: 797ed...2ec

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette er bare tull. Jeg svarte over her og er på alder med mannen til TS.

Jeg har ikke forholdsstatus på FB. Men vi har vært sammen i 22 år og døra er på ingen måte åpen for andre. 

Årsaken er rett og slett bare at jeg misliker sterkt at alt for enhver pris skal deles på sosiale medier. Jeg er en privat fyr av meg. Prøver å godt jeg kan i alle fall. Må pga jobb være synlig i media av og til. Hater det skikkelig. Liker virkelig ikke at hvem som helst vet mye om meg og mine. Av samme grunn deler jeg minst mulig på FB. Og i den grad jeg deler noe i sosiale medier, er det ALDRI av privat karakter. 

Anonymkode: 858f1...2df

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Verken jeg eller kjæresten min bruker sosiale medier aktivt, men om vi lurer på hvem noen er (felles kjente) kan vi søke opp for å friske opp hukommelsen eller vise hvem man snakker om. 

Jeg er virkelig aldri inne, skifter profilbilde en gang i året. Han er daglig inne og scroller på de her hjernedøde snuttene. 

Vi er begge på din manns alder.

Noen mnd etter vi ble sammen spurte jeg om vi skulle bli offentlige på facebook. Egentlig sagt mest på tull fordi vi nettopp hadde hatt en prat om noen sine overdådige offentlige kjærlighetserklæringer rett før de separerte seg. Han svarte nei, han kommer aldri til å oppdatere eller legge noe ut på sosiale medier. Til og med profilbildet er 8 år gammelt.

Det gikk noen måneder, og plutselig en lørdagskveld kommer han snikende opp bak meg på kjøkkenet, kysser meg i nakken og spør om ikke jeg sjekker mobilen, han trodde han hørte den ringte. Da jeg sjekket den hadde jeg fått et varsel om at han endret statusen sin til i et forhold med meg.

Selvfølgelig betyr ikke slikt allverden, men plutselig gjør det det allikevel, litt iallefall. I vår alder kjennes det ganske forpliktende siden det er useriøst og umodent å endre sivilstatus i tide og utide.

For min egen del har det vært deilig å slippe en del unødig sjekking og meldinger og slikt fra folk som ikke visste jeg er i et forhold. Jeg har vært singel i mange år, av eget valg, før jeg ble sammen med min kjære. De siste årene etter statusen på facebook har det vært nesten slutt på menn som tar kontakt i tide og utide. Det har vært befriende 🥰

Anonymkode: ede61...5dd

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sto ikke med noen status hos meg. Kjæresten sto som enke.

Han er aldri på FB utenom å dele litt nyhetssaker han brenner for.

Jeg deler på hobbybasis.

Han ville vi skulle stå offentlig på FB. Jeg hadde egentlig ikke tenkt noe over det og ei venner brydd meg, men var utrolig koselig at han ville dele med alle at vi er kjærester ❤️(Vi er i 40 årene)

Nå har jo folk litt forskjellig syn på sånt. Så spm er om han er aktiv på FB og hadde status tidligere?

Anonymkode: a92fe...455

Skrevet

Ser ikke poenget med det selv. Liker ikke oppmerksomheten. Hvis folk ønsker å vite noe om meg eller hvordan det går med kjærligheten så kan de spørre. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...