AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #1 Skrevet 10. juni 2024 Fikk nr 1 på Lillehammer grunnet risiko. Følte meg SÅ godt ivaretatt der. Hadde utvidet opphold, enerom, og samboer fikk være der hele tiden. Hvordan er det på Elverum? Er det mulighet for enerom der? Hvordan er oppfølgingen generelt der? Vurderer å få den neste der siden det er kortere reisevei. Anonymkode: a6c81...e00
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #2 Skrevet 10. juni 2024 Fødte der juli i fjor, midt i rushet. Men merket ikke noe til det, de var rolige og fine. Har bare gode ting å si om dem. Fikk ha mannen min på barsel og vi hadde et tomannsrom. Er du andre gangs og uten komplikasjoner så får du muligens være på hotell delen. Hadde bare fine jordmødre. Anonymkode: 48b1d...1a2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #3 Skrevet 10. juni 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Fødte der juli i fjor, midt i rushet. Men merket ikke noe til det, de var rolige og fine. Har bare gode ting å si om dem. Fikk ha mannen min på barsel og vi hadde et tomannsrom. Er du andre gangs og uten komplikasjoner så får du muligens være på hotell delen. Hadde bare fine jordmødre. Anonymkode: 48b1d...1a2 Så godt å høre ☺️ jeg slet voldsomt med amming med første (dvs, fikk det aldri til), hvordan er det med ammeoopfølging/mme på hotell tror du? Anonymkode: a6c81...e00
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #4 Skrevet 11. juni 2024 Jeg fødte på Elverum for under 1 år siden, var førstegangsfødende. Fikk rom på barselhotellet før fødsel, siden det var ledig der da, og hadde rom på gyn både før og etter fødsel. Flinke og hyggelige folk, fikk enerom og far fikk være der hele tiden. Hotellet er i etasjen under, så det er kort vei. Kjenner noen som har slitt med ammingen, som fikk mye hjelp, så vil tro de er ganske på om du gir beskjed om at det var vanskelig sist. Vi måtte heller ikke reise hjem før vi følte oss klare. Tror fordelen med hotellet først og fremst er bedre senger. Så om det blir enerom på barsel hadde jeg ikke brydd meg så mye om hvor jeg var. Det er ikke akkurat nytt og moderne på avdelingen, for eksempel hadde ikke badet jeg brukte hånddusj, og ventilasjonsanlegget er nok ikke det beste, for det var ganske varmt. Men for oss var det viktigste at vi fikk god hjelp og at vi fikk være der sammen, så vi hadde et fint opphold. Anonymkode: d4e25...52d
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #5 Skrevet 11. juni 2024 Samme hvor, bare ikke Gjøvik sykehus - er min erfaring! Tror Lillehammer er hakket bedre enn Elverum, basert på det jeg har hørt av andre. Jeg valgte hjemmefødsel etter fødsel på Gjøvik, du får meg aldri til å føde på et sykehus igjen! Makan til elendig sykehus har jeg aldri vært borte i! Anonymkode: eb056...d73
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #6 Skrevet 11. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Samme hvor, bare ikke Gjøvik sykehus - er min erfaring! Tror Lillehammer er hakket bedre enn Elverum, basert på det jeg har hørt av andre. Jeg valgte hjemmefødsel etter fødsel på Gjøvik, du får meg aldri til å føde på et sykehus igjen! Makan til elendig sykehus har jeg aldri vært borte i! Anonymkode: eb056...d73 Kan du utdype? Hadde egentlig tenkt å føde på gjøvik, men siden de var sommerstengt ble det elverum. Mannen min mente vi kunne ta gjøvik denne gangen, så vil gjerne høre. Anonymkode: 48b1d...1a2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #7 Skrevet 11. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Samme hvor, bare ikke Gjøvik sykehus - er min erfaring! Tror Lillehammer er hakket bedre enn Elverum, basert på det jeg har hørt av andre. Jeg valgte hjemmefødsel etter fødsel på Gjøvik, du får meg aldri til å føde på et sykehus igjen! Makan til elendig sykehus har jeg aldri vært borte i! Anonymkode: eb056...d73 Her også. Jordmor står å ber ut mannen min på date rett før jeg får press rier. Altså særeste fødsel jeg har hatt. Hun kjeftet på meg og sa jeg klagde for mye. Jeg ba da om å bli sjekket fordi jeg kjente det nermet seg press rier. Første fødsel på gjøvik var helt fantastisk. Veldig flinke og profesjonelle jordmødre. Så ble ganske sjokkert over dårlig oppførsel og oppfølging på nr 2. Historien der er lang. At hun sjekket opp mannen min, var bare toppen av kaka. Mannen min også var sjokkert. For jeg måtte virkelig spørre han om jeg hadde oppfattet riktig eller feil. Han også mente jeg hadde oppfattet riktig. Hun sa noe som åååå, liker du rock. Vet om en bra rocke pub i byen. Hu blir vel optatt fremover så du kan jo ta kontakt, så kan vi gå dit om et par uker.... og mye annet Anonymkode: 7273c...055
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #8 Skrevet 11. juni 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Her også. Jordmor står å ber ut mannen min på date rett før jeg får press rier. Altså særeste fødsel jeg har hatt. Hun kjeftet på meg og sa jeg klagde for mye. Jeg ba da om å bli sjekket fordi jeg kjente det nermet seg press rier. Første fødsel på gjøvik var helt fantastisk. Veldig flinke og profesjonelle jordmødre. Så ble ganske sjokkert over dårlig oppførsel og oppfølging på nr 2. Historien der er lang. At hun sjekket opp mannen min, var bare toppen av kaka. Mannen min også var sjokkert. For jeg måtte virkelig spørre han om jeg hadde oppfattet riktig eller feil. Han også mente jeg hadde oppfattet riktig. Hun sa noe som åååå, liker du rock. Vet om en bra rocke pub i byen. Hu blir vel optatt fremover så du kan jo ta kontakt, så kan vi gå dit om et par uker.... og mye annet Anonymkode: 7273c...055 Jeg ble lagt inn selv om jeg ikke var i aktiv fødsel, fordi de sa at det var så lite folk. Det jeg ikke viste var at de allerede da startet klokken på meg, så de begynte å gjøre ting for å få fortgang i fødselen mot min vilje og lenge før jeg var klar. De nektet å la meg gå eller stå fordi de ville overvåke barnet i magen med den der idiotiske strikken. Jeg måtte dele maten min med mannen min som ikke hadde spist hele dagen, fordi de ikke ville gi mat til far, fødselslegen som tok barnent med vakum dro ut ungen selv om jeg ikke hadde rier, og selv om barnet hadde det bra i magen. Jeg begynte å blø innvendig etter fødselen, de tok det ikke på alvor, og da jeg skulle reise meg fra senga for å gå i dusjen sa det bare *splusj* også fosset blodet ut på gulvet. De skrek til mannen min "legg fra deg den ungen og kom å hjelp oss!", de satte meg inn alene i dusjen, og der besvimte jeg pga blodmangel. Da de endelig fikk meg over i senga igjen, så trillet de meg inn på et mørkt rom, med barnet mitt på siden av meg, og gikk. Jeg var for svak til å trekke i tråd, eller reise meg eller noe som helst, så når barnet begynte å gråte fikk jeg ikke til å hverken ta barnet over til meg, eller påkalle hjelp. Det var rett og slett grusomt! En stund etter fødsel ba jeg om å få en samtale for å få oversikt over alt som hadde skjedd, men da ville de ikke prate med meg. Heldivis sendte Lillehammer sykehus beskjed om å få ut journalen min da jeg var til fødelssamtale der, og de kunne ikke tro hva de leste. Aldri aldri aldri igjen! Anonymkode: eb056...d73
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #9 Skrevet 11. juni 2024 Gjøvik: strøket fra listen. Jeg fikk også være på sykehuset (Elverum) selv om jeg ikke var i aktiv fødsel, men INGENTING ble gjort uten at jeg ville det. Anonymkode: 48b1d...1a2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #10 Skrevet 11. juni 2024 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Så godt å høre ☺️ jeg slet voldsomt med amming med første (dvs, fikk det aldri til), hvordan er det med ammeoopfølging/mme på hotell tror du? Anonymkode: a6c81...e00 Jeg fikk ingen ammeveiledning fordi det satt fra første sekund. Men de var så imøtekomme at jeg hadde fått om jeg trengte. Jeg endte opp i haste ks, så fikk kun hjelp til å legge til en gang. Anonymkode: 48b1d...1a2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #11 Skrevet 11. juni 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Gjøvik: strøket fra listen. Jeg fikk også være på sykehuset (Elverum) selv om jeg ikke var i aktiv fødsel, men INGENTING ble gjort uten at jeg ville det. Anonymkode: 48b1d...1a2 Samme her. Hun ene jordmoren sa litt spøkefullt at det var best at jeg var på et annet rom enn fødestuen før aktiv fødsel, "så vi ikke blir fristet til å gjøre noe når kroppen egentlig jobber fint selv". Var veldig fint å få lov til å være der, selv om jeg kom inn tidlig i fødselen. Anonymkode: d4e25...52d 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #12 Skrevet 11. juni 2024 Oj, Gjøvik høres jo helt sykt ut 🙈 takk for alle svar til nå! Høres ut som at Elverum kan være et like så bra sted. For jeg må inrømme at det å kjøre i litt over 2 timer midtvinters med en nyfødt ikke frister igjen (blir vinterbaby nå også). Ved Elverum halveres tiden. Anonymkode: a6c81...e00 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #13 Skrevet 11. juni 2024 Født en på Lillehammer og en på Elverum. Fødeavdelingen på Elverum er finere. Fikk badekar på rommet. Ble godt i varetatt begge steder, ingenting å utsette på det. Barselhotellet var fullt da jeg fødte, men vi fikk plass på pasienthotellet. Far fikk være der så mye han ville. Barsel på Lillehammer var mer ubehagelig, selv om vi fikk være på hotellet og sammen der også. Men det var knyttet til et enkeltindivid som kjeftet meg ned fordi jeg blødde igjennom i senga på natta etter fødsel. Anonymkode: eea3e...ee2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #14 Skrevet 11. juni 2024 Ser du spør om amming. jeg vill veldig god oppfølging på Elverum med ammingen. Også på ammepol etter at jeg dro hjem. Hadde ikke fiksa ammingen om det ikke var for støtten derfra. Anonymkode: eea3e...ee2 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #15 Skrevet 12. juni 2024 Jeg har bare positivt å si om Gjøvik (født der 2022 og 2024), men hører både pos og neg om både Lhmr og Gjøvik. Gjøvik sliter fordi de mangler ansatte - ligger vel ann til at avd på Gjøvik legges ned snarlig og alt samles på Lillehammer. Elverum kjenner jeg dessverre ikke til Anonymkode: 812aa...270
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå