Gå til innhold

Kan man plutselig dø i 50 og 60 årene?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det sånn at man i den alderen bare plutselig kan falle død om?

Jeg kjente et par stykker det skjedde med. Men man kan vel dø plutselig i alle aldre. Men er det størst risiko når man kommer opp i den alderen? Har litt dødsangst. 

Anonymkode: f1074...37b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

En venn av meg døde plutselig da han var 25. Det er mer et spørsmål om sannsynlighet.

Anonymkode: ba69c...a9c

• Liker 5
Skrevet (endret)

Dersom du ikke er klar over at mennesker plutselig kan dø, har du ikke fulgt veldig godt med. Risikoen øker med alderen.

Endret av Brunello
  • Liker 7
  • Nyttig 14
AnonymBruker
Skrevet

Nei selvfølgelig ikke. Man må være minst over 70.

Anonymkode: d0214...a90

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kan skje når som helst. En kollega av meg falt om på jobb og var død på stedet. Frisk kvinne på 31. Hjertestans. 

Anonymkode: 6258e...8e5

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kan plutselig dø fra den dagen du blir født 🤦‍♀️

Anonymkode: 760f3...e54

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Man kan du plutselig uavhengig av alder. Det er bare noe mindre sannsynlig ved lav alder og sunn livsstil.

Anonymkode: 6b0c7...8e6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har inntrykk av at det brått er et visst frafall når man bikker 50. Da skal alle de med uoppdagede hjertefeil/disponert for hjertesykdom falle fra i hopetall. Kommer man seg over den kneika, så kommer neste, plutselige frafall når man nærmer seg 75. Mellom 50 - 100 vil det være en jevnt økende grad av dødelige kreftdødsfall, men disse er jo ikke plutselige.

Dette har jeg dratt rett ut fra min egen hjernebark uten annet grunnlag enn anekdotisk erfaring og oppfattelse av tingenes tilstand.

Anonymkode: 9bc98...96d

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Javisst. Det er ingen garanti i livet at man skal leve langt inn i alderdommen. Hvem som helst kan ryke underveis. Derfor bør folk slutte å si "når jeg blir gammel" og heller "om jeg blir gammel". Men i vår tid har dødsfornektelse blitt en stor greie. Folk gjemmer vekk døden og vil ikke snakke om det. Og lever livet deretter.

Derfor sier jeg alltid Memento Mori. Husk at du skal dø og gjør så godt du kan ut av tiden du har, mens du er her i nuet.

• Liker 3
Skrevet

Dette forumet bare "gir og gir"...🫠

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Da har jeg nok ikke lenge igjen. Sliter mye med angst og depresjon, har ofte ikke matlyst, er ikke så sunn ellers. Hjertebank osv.

Er 38 år.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

De jeg vet om som har vært friske og plutselig har dødd helt uventet har alle vært under 30. De jeg vet om som har dødd i 50-60 årene har dødd i ulykker eller pga sykdom. Man kan dø når som helst. Det er ekkelt å tenke på ja, men om du kverner mye på dette og kjenner angst over lengre tid bør du snakke med noen ❤️

Anonymkode: 0f791...01d

• Hjerte 1
Gjest Blåmonster
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg kjente et par stykker det skjedde med. Men man kan vel dø plutselig i alle aldre. Men er det størst risiko når man kommer opp i den alderen? Har litt dødsangst. 

Kan jo skje når som helst så svarer derfor ja

Gjest Blåmonster
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Da har jeg nok ikke lenge igjen. Sliter mye med angst og depresjon, har ofte ikke matlyst, er ikke så sunn ellers. Hjertebank osv.

Er 38 år.

Gjør ting ryddig før du går.

AnonymBruker
Skrevet

Man kan plutselig dø når som helst i hvilken som helst alder. 

Men å falle død om som ung skjer ikke så ofte. 

Anonymkode: 60bca...e7c

AnonymBruker
Skrevet
Blåmonster skrev (1 minutt siden):

Gjør ting ryddig før du går.

?

Skrevet

Viktig å ha rent undertøy hver morgen. 

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Aneurisme, hjertestans osv. Kan ramme i alle aldre, men oddsene dine blir dårligere med tiden, jeg trodde det var noe alle viste? 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Gjest Blåmonster
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

?

Hen pratet om at de var kvelden snart..

AnonymBruker
Skrevet
Skogstrolle skrev (1 minutt siden):

Viktig å ha rent undertøy hver morgen. 

Tror ikke det øker risikoen om man ikke har rent undertøy 😄

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...