Gå til innhold

Er en tom flaske/termos lov å ha med på Carry-on?

Perfume

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette kan passere sikkerhetskontrollen i lukket plastpose

• Væske i beholdere som rommer inntil 100 ml. (beholdere som rommer mer enn 100 ml må sendes i innsjekket bagasje uavhengig av hvor mye væske de inneholder)

https://avinor.no/flyplass/praktisk-informasjon/planlegg-reisen/sikkerhetskontroll/

Anonymkode: fb7e7...f38

Forstod du ikke kommentaren? For du tar fortsatt feil!

Anonymkode: 85f31...596

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

Dette kan passere sikkerhetskontrollen i lukket plastpose

• Væske i beholdere som rommer inntil 100 ml. (beholdere som rommer mer enn 100 ml må sendes i innsjekket bagasje uavhengig av hvor mye væske de inneholder)

https://avinor.no/flyplass/praktisk-informasjon/planlegg-reisen/sikkerhetskontroll/

Anonymkode: fb7e7...f38

Har du med en tom drikkeflaske gjennom sikkerhetskontrollen og ønsker å fylle på denne, kan du gjøre dette flere steder i terminalen.

https://avinor.no/flyplass/oslo/planlegg-reisen/pafylling-av-vann/

Anonymkode: 502f1...53e

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare husk at noen flyplasser, les Manchester, forlanger at den tomme flasken blir lagt utenfor bagasjen for sjekk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hehe, jeg leste denne overskriften og så at det var kommet over 20 svar. Gjettet meg allerede da til at en eller annen nisse ville komme og si at det ikke var lov. 

Anonymkode: 5cf1b...5a3

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

reiseglad skrev (3 timer siden):

Dette stemmer ikke. Du kan ha med så mange tomflasker og tomme termoflasker du bare greier å bære. Fyll de på innsiden av sikkerhetskontrollen. 

På  Torp er ikke dette lov.  Skjønner ikke helt hvorfor det da er lov på andre norske flyplasser.  Ble fratatt en tom sprayflaske på 125 ml.  Gidder ikke engang prøve å ta med en tomflaske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er lov, og det er drikkevannsfontener hvor du kan fylle flasken på alle norske flyplasser.

Anonymkode: 13d17...5ee

Nei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
10 minutter siden, Djungelvrål said:

På  Torp er ikke dette lov.  Skjønner ikke helt hvorfor det da er lov på andre norske flyplasser.  Ble fratatt en tom sprayflaske på 125 ml.  Gidder ikke engang prøve å ta med en tomflaske.

Selvsagt er det lov der som alle andre steder.

https://torp.no/pa-flyplassen/vann-og-wifi/

Men du kan alltid møte på noen som ikke kan regler og bli fratatt noe som er lov. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Selvsagt er det lov der som alle andre steder.

https://torp.no/pa-flyplassen/vann-og-wifi/

Men du kan alltid møte på noen som ikke kan regler og bli fratatt noe som er lov. 

Jeg har vært på Torp sikkert 50 ganger og har aldri sett en vannstasjon der.  Står heller ikke at du kan ta med egen flaske. Men jeg ska prøve meg igjen, ska ut å reise neste tirsdag. 

Endret av Djungelvrål
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kan fryse vannet. Da er det ikke lenger under aktuelt regelverk om flytende substanser på fly🤙

Anonymkode: 6ec58...eba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, Djungelvrål said:

Jeg har vært på Torp sikkert 50 ganger og har aldri sett en vannstasjon der.  Men jeg ska prøve meg igjen, ska ut å reise neste tirsdag. 

Man må lete litt etter dem på gardermoen også, vet bare om et par stk som står utenfor toalettene. Men på Gardermoen er jeg så ofte at jeg vet hvilke toaletter som har kaldtvann i krana også 😅 Flere der man bare får varmt vann, sikkert i håp om at vi heller skal kjøpe flaskevann til 47 kroner eller deromkring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du kan fryse vannet. Da er det ikke lenger under aktuelt regelverk om flytende substanser på fly🤙

Anonymkode: 6ec58...eba

Det er det faktisk. 

Anonymkode: 60e01...021

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Man må lete litt etter dem på gardermoen også, vet bare om et par stk som står utenfor toalettene. Men på Gardermoen er jeg så ofte at jeg vet hvilke toaletter som har kaldtvann i krana også 😅 Flere der man bare får varmt vann, sikkert i håp om at vi heller skal kjøpe flaskevann til 47 kroner eller deromkring. 

På Gardermoen er det en til høyre når du kommer gjennom sikkerhetskontrollen.  Rett overfor inngangen til utenriks.

Anonymkode: 13d17...5ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Djungelvrål skrev (3 timer siden):

Jeg har vært på Torp sikkert 50 ganger og har aldri sett en vannstasjon der.  Står heller ikke at du kan ta med egen flaske. Men jeg ska prøve meg igjen, ska ut å reise neste tirsdag. 

Det er ingen logikk bak at man eventuelt ikke skulle få lov til å ha med seg en tom flaske. Det har jeg gjort i alle år når jeg har flydd etter at regelen om 100 ml ble innført og jeg kan ikke engang huske at jeg har lest et sted at dette er tillatt. For meg er dette 1+1 er 2 logikk 

Anonymkode: 85f31...596

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
10 hours ago, Ulven said:

Bare husk at noen flyplasser, les Manchester, forlanger at den tomme flasken blir lagt utenfor bagasjen for sjekk. 

Det har jeg aldri opplevd og har reist fra 80 flyplasser i hele verden, men jeg vet at Manchester er ekstremt strenge og rare, så kan godt være at noen der plutselig har funnet på noe sånt 😂

Anonymkode: 502f1...53e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mange flyplasser rundt om i verden har begynt å få på plass de nye væskeskannerne slik at man kan ta med det man vil av væsker. Hvor mange år etter blir vi hengende her i Norge, tro? 

https://www.vg.no/forbruker/reise/i/bK8k2B/endelig-blir-det-lov-aa-ta-med-dette-paa-flyet-igjen

Les denne saken, og merk datoen. "Endelig blir det lov med væsker på flyet igjen". Skrev de i 2010. Så allerede for 14 år siden syntes de det trakk ut i tid. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...