Gå til innhold

Anbefalte innlegg

23 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg økte den inne på nettsiden, men de skulle ta en vurdering av det før det ble godkjent. Har inntekt på 1.mill, så håper ikke det er helt krise. 

Anonymkode: 919cb...fce

Først og fremst må ikke samlet gjeldsgrad overstige 500 % (5xInntekt) medtatt alle lån (også studielån) og samlet kredittramme på alle kort.

I tillegg ser de på betalingsevne, og da spiller det en rolle med antall barn, biler evt båt, hytte og så videre og hvor mye penger i mnd som går ut på andre lån.

Om du uansett har en god reiseforsikring feks gjennom jobb, er det ikke noe særlig tryggere å betale med kredittkort. Om en betaler over halvparten av reisen med DNB Mastercard, får en reiseforsikring, men tviler på denne forsikringen er bedre enn helårsforsikringen du muligens har fra før. 

Fortsetter under...

AnonymBruker
Million skrev (5 timer siden):

"Har nå økt den"? Har du økt den allerede skriver du jo, og så spør du hva som må til? Mener du å øke den enda mer, over 100.000?

Da jeg hadde behov for økning på Dnb Mastercard, sendte jeg en melding til kundeservice mens jeg var innlogget i nettbanken, og ordnet det på den måten. Men skal du ha kredittgrense opp over 100.000 må de nok ta en grundigere kredittsjekk, antar jeg. Kanskje det tar noen dager.

Uansett, prøv å sende melding i nettbanken.

Jeg har økt kredittkort til 150k (men ikke i DNB), og det var bare en vanlig kredittsjekk. Men hvorfor trenger du så høy grense pga den turen, hvor mye penger har du tenkt å bruke??

Anonymkode: 8ba7a...61c

AnonymBruker

Herregud, så mye tull det blir skrevet her. Ts har penger til ferien, men ønsker å betale den med kredittkort, noe som selvsagt er klokt. det virker som om folk her tror at kredittkort automatisk fører lukt til helvete. De aller fleste av oss bruker ikke mer penger enn vi har/har budsjettert med uansett. 

Selv bruker jeg utelukkende kredittkort og har en samlet ramme på ca 400.000 fordelt på 7-8 kort, hvorav to med ramme på 100.000 hver, ett på 80.000 og ett på 50.000. Jeg har også huslån. Og SJOKK: Jeg betaler alle regninger til forfall og bruker ikke mer enn jeg har råd til. 

Å bruke kredittkort er det lureste man kan gjøre. 

Anonymkode: 8a1eb...25d

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...