Gå til innhold

Hva må til for å øke kredittgrensen hos DNB?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei, 

Jeg skal på ferie med familien om en kort stund og tenkte at jeg skulle betale med mastercard når jeg er på ferie, for så å betale regningene når jeg er hjemme (Just to be safe, in case noe skjer). Men ser at mastercardgrensen min er på 50.000kr, og har nå økt den til 100.000. Er det mye som skal til for å øke den?

Anonymkode: 919cb...fce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du kan også overføre penger på forhånd og «fylle på» kortet i stedet for å øke grensen.

Anonymkode: 83fe1...b5e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hei, 

Jeg skal på ferie med familien om en kort stund og tenkte at jeg skulle betale med mastercard når jeg er på ferie, for så å betale regningene når jeg er hjemme (Just to be safe, in case noe skjer). Men ser at mastercardgrensen min er på 50.000kr, og har nå økt den til 100.000. Er det mye som skal til for å øke den?

Du har jo økt den? Eller tenkte du over 100k? Det må du jo nesten spørre DNB om, og ikke minst ha økonomien til det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Har nå økt den"? Har du økt den allerede skriver du jo, og så spør du hva som må til? Mener du å øke den enda mer, over 100.000?

Da jeg hadde behov for økning på Dnb Mastercard, sendte jeg en melding til kundeservice mens jeg var innlogget i nettbanken, og ordnet det på den måten. Men skal du ha kredittgrense opp over 100.000 må de nok ta en grundigere kredittsjekk, antar jeg. Kanskje det tar noen dager.

Uansett, prøv å sende melding i nettbanken.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hei, 

Det vet du vel svaret på, siden du har økt den?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
kaarebjarne skrev (4 minutter siden):

Det vet du vel svaret på, siden du har økt den?

Jeg økte den inne på nettsiden, men de skulle ta en vurdering av det før det ble godkjent. Har inntekt på 1.mill, så håper ikke det er helt krise. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Just now, AnonymBruker said:

Jeg økte den inne på nettsiden, men de skulle ta en vurdering av det før det ble godkjent. Har inntekt på 1.mill, så håper ikke det er helt krise. 

Det burde ikke være noe problem, med mindre du har veldig mye annen kreditt og/eller store lån.

Men om du ikke får "Ja", så er det bare å gjøre som en annen her nevner. Betal inn til kredittkortet på forhånd, eller betal inn fortløpende mens du bruker det. Jeg har gjort det flere ganger ved større kjøp, som for eksempel kjøkken.

Anonymkode: 646c0...53a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Da har du ikke økt den, du har søkt om økning.

Noe så grunnleggende burde en person som tjener 1M i året forstå.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kaarebjarne skrev (Akkurat nå):

Haha! Sorry, klarte ikke å dy meg. Føler lønnen til TS traff deg. Ærlig talt, vedkommende stilte et spm og du begynner med frekkhetene dine? Ta deg sammen, og jobb deg opp til 1.mill du å

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
kaarebjarne skrev (2 minutter siden):

Har så mye annet å holde fokus på vedrørende jobb og inntekt, så da er det fint at du holder orden på slikt for meg. Bare at jeg får betalt for arbeidet mitt, men ikke du:)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkeligper skrev (5 minutter siden):

Haha! Sorry, klarte ikke å dy meg. Føler lønnen til TS traff deg. Ærlig talt, vedkommende stilte et spm og du begynner med frekkhetene dine? Ta deg sammen, og jobb deg opp til 1.mill du å

Traff meg? Neppe. Jeg har bevisst valgt min karrierevei, så jeg lever fint med jobben og lønnen min. Det var vel heller det at det hørtes lite troverdig ut at noen som ikke klarte å forstå at han har søkt, og ikke økt, kredittgrensen sin tjener 1M i året. Men du må gjerne tror hva du vil, Per. Det er det samme for meg 🙂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Har så mye annet å holde fokus på vedrørende jobb og inntekt, så da er det fint at du holder orden på slikt for meg. Bare at jeg får betalt for arbeidet mitt, men ikke du:)

Jaja, får håpe du leser over det du skriver på jobb litt bedre 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Hei, 

Høres ut som du er på full fart inn i Luksusfellen.

Hvorfor ikke utsette turen til pengene er på konto ?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Surpomp skrev (3 minutter siden):

Slapp av, han tjener en banan i året.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Surpomp skrev (1 minutt siden):

Jeg har råd til ferien og hadde aldri dratt på ferie om pengene ikke var på konto. Grunnen til at jeg ønsker å betale med Mastercard er i tilfelle noe skulle skje, da det er mer sikrere. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Surpomp skrev (2 minutter siden):

Man er ikke på vei inn i luksusfellen fordi man bruker mastercard, noe nesten alle bruker. Man sparer penger ved å bruke mastercard. TS har sannsynligvis penger nok på sparekonto allerede.

TS, er det sånn at du skal reise veldig snart? Du vil raskt få svar, og du kan henvende deg med melding eller chat i nettbanken. Gjør det, så får du bedre svar enn her.

Anonymkode: 24895...aed

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
kaarebjarne skrev (9 minutter siden):

Traff meg? Neppe. Jeg har bevisst valgt min karrierevei, så jeg lever fint med jobben og lønnen min. Det var vel heller det at det hørtes lite troverdig ut at noen som ikke klarte å forstå at han har søkt, og ikke økt, kredittgrensen sin tjener 1M i året. Men du må gjerne tror hva du vil, Per. Det er det samme for meg 🙂

Jeg skjønner ikke hvordan man kan bli så provosert over lønnen til en annen ukjent person. Det er helt vittig. Måten du skriver på, sier mer enn det ordene dine sier. Nei Avgårde Kåre. Dette blir for mangt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har råd til ferien og hadde aldri dratt på ferie om pengene ikke var på konto. Grunnen til at jeg ønsker å betale med Mastercard er i tilfelle noe skulle skje, da det er mer sikrere. 

Anonymkode: 919cb...fcse

Da er det bedre å overføre fra bruks-/sparekonto til lønnskonto. Ikke bare øke kreditten. Mye sunnere for økonomien.

Skal du kredittvurderes for økt beløp på kortet er det ikke bare lønn de vurderer. 1 mill i lønn betyr ingenting o du har høy gjelde totalt sett og ev flere andre kreditter.

Anonymkode: f47c3...67a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da er det bedre å overføre fra bruks-/sparekonto til lønnskonto. Ikke bare øke kreditten. Mye sunnere for økonomien.

Skal du kredittvurderes for økt beløp på kortet er det ikke bare lønn de vurderer. 1 mill i lønn betyr ingenting o du har høy gjelde totalt sett og ev flere andre kreditter.

Anonymkode: f47c3...67a

Det gikk igjennom nå, så da er all good. Takk for svar uansett. Vi reiser i morgen tidlig, så greit å være sikker. God sommer til alle, inkludert Bjarne

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkeligper skrev (9 minutter siden):

Jeg skjønner ikke hvordan man kan bli så provosert over lønnen til en annen ukjent person. Det er helt vittig. Måten du skriver på, sier mer enn det ordene dine sier. Nei Avgårde Kåre. Dette blir for mangt.

Vel, nå ble jeg ikke provosert heller. Men du ble jo veldig agitert av å tro at jeg ble provosert. Det er vittig det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...