AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #1 Skrevet 10. juni 2024 Hei! jeg har sluttet i jobben å skal ha feriepengene fra i fjor og opptjent hittil i år brutto er det beregnet feriepenger til 42.800 kr jeg har tjent hittil i år 196.800 kr og fjor tjente jeg 360.000 kan det stemme med summen jeg har fått utbetalt at det er alt eller er kun fra i fjor? synes det virket veldig lite har et uleggstrekk på 1730 i mnd men uansett… får ikke tak i regnskapfører, prøvd i flere dager.. han har sikkert mye å gjøre men blir litt nysgjerrig på hva dere tror( jeg jobber i et seriøs og stor bedrift Anonymkode: b36e0...352
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #2 Skrevet 10. juni 2024 Sikker på at ikke de 42 000 er kun feriepengene opptjent i fjor? Det samsvarer jo ca. med 12,5% prosent av 360 000 kr som er vanlig om man har 5 ukers ferie. Opptjent feriepengegrunnlaget som står på lønnslippen i desember vil gi deg en pekepinn på om dette beløpet stemmer. Om jeg skal gjette, feriepengene opptjent i år får du antagelig utbetalt ved neste lønning/sluttoppgjør, det utbetales da sammen med annet du evt. skal ha for, feks. tilbakebetaling av ferie, tid du ikke har fått avspasert. Feriepengene opptjent for i år må du dessuten skatte av når de utbetales opptjeningsåret. Feriepengene opptjent i år vil med din lønn bli ca. 24 000 kr med 12,5% sats, også må skatte av det i tillegg, så du må ta høyde for skattetrekket i utbetalingen. Anonymkode: 22929...3f9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå