Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som hadde styrtfødsel med første, hvordan ble neste fødsel? 

(Styrtfødsel: 3 timer eller kortere fra 4cm til baby var ute) 

Anonymkode: 63a89...443

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde styrtfødsel med første. Mer nr 2 tok fødselen ca 9 timer. 

Anonymkode: ead15...890

AnonymBruker
Skrevet

Første; 1time 25 min fra første rie til ungen var ute. 
andre; 2 timer 45 min men tatt med sugekopp pga stoppet opp med stormrier, ikke tid til akutt  ks selv om de sto klar med båre

friske fine barn

Anonymkode: 960f8...adc

Skrevet

Jeg hadde ikke styrtfødsel med første, men jeg hadde med både andre og tredje. Andre fødsel tok to timer fra start til slutt mens tredje tok 24 minutter fra start til slutt så den gikk veldig mye raskere enn den første styrtfødselen. 

Skrevet
Arkana skrev (1 time siden):

Jeg hadde ikke styrtfødsel med første, men jeg hadde med både andre og tredje. Andre fødsel tok to timer fra start til slutt mens tredje tok 24 minutter fra start til slutt så den gikk veldig mye raskere enn den første styrtfødselen. 

Hadde heller ikke styrtfødsel med første, men med nr 2. Også 2 timer fra start til slutt. Rakk ikke sykehus. Venter nr 3 om noe uker. Så hvis neste fødsel blir på 25 minutter, blir det nok en hjemmefødsel til😅😬

Skrevet (endret)
skalbare skrev (12 minutter siden):

Hadde heller ikke styrtfødsel med første, men med nr 2. Også 2 timer fra start til slutt. Rakk ikke sykehus. Venter nr 3 om noe uker. Så hvis neste fødsel blir på 25 minutter, blir det nok en hjemmefødsel til😅😬

Krysser fingrene for at du i alle fall rekker fram! Og mens vi er inne på det må jeg bare fortelle en historie fra en venninnes mor. Hennes andre fødsel var i gang og de kjørte raskt til sykehuset. Det så ut til å gå veldig fort så personalet stod klar med seng da de ankom som hun la seg oppi og de skulle trille henne opp til fødeavdelingen. Og babyen hadde faktisk veldig hastverk for den ble født i heisen! Litt senere når mor hadde fått stelt seg og lå i sengen med babyen sin begynte hun å gråte over det som hadde skjedd og jordmor kom bort og trøstet så godt hun kunne. Det er sånt som skjer noen ganger, sier hun. Noen babyer kommer veldig fort, men du rakk i alle fall å føde i sengen selv om det var i heisen. For to år siden var det en dame som fødte i bilen ute på parkeringsplassen. Da gråter moren bare enda mer før hun sier: Ja, jeg vet, det var meg det også! :ler:

Endret av Arkana
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Begge mine fødsler var styrtfødsel. Og andre gikk mye raskere enn første (selvom den også var rask). Nummer to ble født hjemme.  

Anonymkode: 72eb3...7e4

AnonymBruker
Skrevet

Første tok 25min fra første tegn til fødsel, til hun var ute.

Andre tok 1.35 minutter fra første tegn til barnet var født. 

Anonymkode: 9781c...651

Skrevet

1: 2 timer

2: 1 time

3: 0,5 timer

siste fødselen var den roligste. Da var jeg veldig mye bedre forberedt på at det gikk fort

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde styrtfødsel, 0cm til baby på brystet var 47 minutter 🙈 

Har ikke fått nr 2 😅😅 

Men fikk beskjed om at jeg aldri i verden kom til å rekke frem til sykehuset med en evt baby nr 2. 

Da er mine alternativ å bli innlagt før termin (2 uker var nevnt 😅 dette var KK), og i tillegg må mannen på kurs på sykehuset for å lære å ta imot babyen der vi er. 

Alle kvinnene i min familie har raske fødsler, men da snakker vi 3 timer fra 4cm. Dette var brutalt 🙈

Anonymkode: 4c706...78a

AnonymBruker
Skrevet

Ikke for å kuppe tråden, men er det noen av dere som hadde styrtfødsel i forbindelse med igangsetting og riestiumlerende drypp? Hvordan ble en eventuell naturlig fødsel ETTER denne, sammenlignet?

Anonymkode: 7b74f...da9

AnonymBruker
Skrevet

Med første tok det 3 timer fra jeg kjente første rie, med andre tok det 5,5 time fra jeg kjente første rie.

Jeg vet ikke når jeg hadde 4 cm, så jeg vet jo ikke om jeg hadde styrtfødsel egentlig. Jeg hadde ca 7 cm da jeg kom på sykehuset med begge.

Anonymkode: 3fc4f...dc0

AnonymBruker
Skrevet

Rett i underkant av tre timer med første.

Under en time med andre.

Begge var igangsatte fødsler.

Anonymkode: 6f504...a3e

Gjest Luksusbia
Skrevet

Høres jo på en måte bra ut å ikke måtte ligge så lenge på sykehus da. Jeg kjenner ei dom fødte tre barn med 2 års mellomrom, og alle ble født i løpet av tre timer, og det var bare første fødsel hun måtte sy litt etterpå🫶

AnonymBruker
Skrevet

Hadde to lengere fødsler og så to styrtfødsler..

Anonymkode: e8333...6ee

AnonymBruker
Skrevet

Første tok det 2 timer fra første rie og til barnet var ute. Nådde akkurat frem til sykehuset ( bor 1 t. og 30 minutt fra nærmeste sykehus). Andre barnet ble født på kjøkkengulvet hjemme. Tok 45 minutt fra første rie og til barnet var ute. 

Anonymkode: d08da...2a2

AnonymBruker
Skrevet

2,5 time med nr 1, 3,5 time med nr 2.

Var innlagt på sykehuset for å rekke epidural med nr 2, så derfor tok det lengre tid er teorien. Nr 2 var forøvrig 4,4 kilo så mulig det spilte inn.

Nr 3 ble tatt med keisersnitt. 

Anonymkode: b2e00...dc9

AnonymBruker
Skrevet

Første - 9 timer fra første ri til ungen var ute. I underkant av 2 timer aktiv fødsel. Ingen andre tegn i forkant. 

Andre - 25 timer fra første ri til ungen var ute. 4 timer aktiv fødsel. Modningsrier hver natt 3 uker i forkant, slimproppen gikk 10 dager før, og tegningsblødning 3 dager før som fortsatte helt til jeg dro inn på sykehuset med 4 cm. 

Anonymkode: 2b29d...dd8

AnonymBruker
Skrevet

Ts 

Takk for mange fine svar!

Dere som endte opp med å føde hjemme, skjønte dere raskt at dere ikke om til å rekke sykehuset? Ønsker å føde hjemme eller på sykehus, veldig lite lyst til å føde i bil😅

Anonymkode: 63a89...443

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...