Gå til innhold

Sminke til voksen hud

Kompis2

Anbefalte innlegg

Søker tips til en god dekkende krem eller ett tilsvarende pudder. Har prøvd mange men felles for dem er at man ser veldig sminket ut og det ønsker jeg ikke. 

Takk 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Loreal infallible 24 hr.  Den har jeg brukt i åresvis.  Dekker godt uten å være veldig synlig på huden.  Legges med beautyblender eller kost. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker veldig godt It Cosmetics Your Skin But Better Foundation + Skincare og Erborian CC Crème. Begge gir et naturlig resultat og kan legges i flere lag ved behov. Vær oppmerksom på at foundations fra It Cosmetics er noe mørkere og varmere i fargetonen enn mange andre foundations, så velg en nyanse lysere enn vanlig. Om du har mulighet til å gå innom en Kicks-butikk, kan du prøve den på. Erborian finner du hos Vita.

Og så må jeg jo si som jeg alltid sier, at underlaget har alt å si for en vellykket, pen og holdbar hudsminke, dvs. en ren og godt fuktet hud :) 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

leppestift vil ihvertfall ikke ta seg ut, ikke engang rosa farge :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg liker veldig godt Skin tint fra Camilla Phil. Den er ikke veldig dekkende, men dekkende Foundation er krise på hud med linjer. Pudder kan også fremheve absolutt alt man ikke ønsker.. 

Fuktighet er alfa og omega! 

Anonymkode: 8ec39...af5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baktus skrev (2 minutter siden):

leppestift vil ihvertfall ikke ta seg ut, ikke engang rosa farge :) 

??  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg liker veldig godt Skin tint fra Camilla Phil. Den er ikke veldig dekkende, men dekkende Foundation er krise på hud med linjer. Pudder kan også fremheve absolutt alt man ikke ønsker.. 

Fuktighet er alfa og omega! 

Anonymkode: 8ec39...af5

Men så er også uvevn farge noe som aldrer et fjes faktisk mer enn linjer og rynker.  Så for meg må det dekke hyperpigmentering, små føflekker, rødhet og blå ringer under øynene  Ser mye friskere og yngre ut når huden er jevn. 

Anonymkode: 7dfa1...f8d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bruker denne. Til hverdags blander jeg litt inn i fuktighetskremen og når jeg ønsker å dekke huden mer bruker jeg den alene.

Anonymkode: 70fc0...ea8

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kompis2 skrev (4 timer siden):

Søker tips til en god dekkende krem eller ett tilsvarende pudder. Har prøvd mange men felles for dem er at man ser veldig sminket ut og det ønsker jeg ikke. 

Takk 😊

Ok, men hva bruker du under sminke- foundation ?

Sitat

Og så må jeg jo si som jeg alltid sier, at underlaget har alt å si for en vellykket, pen og holdbar hudsminke, dvs. en ren og godt fuktet hud

Helt enig med deg. Man trenger ikke bruke dyre sminke hvis man har hudpleie i orden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kaledonia skrev (1 minutt siden):

Ok, men hva bruker du under sminke- foundation ?

Jeg har alltid brukt dag- og nattkrem samt øyekrem. Har ikke tørr hud, men pigmentflekker (særlig) etter cellegiftbahandling. Og for 20-30 og mer var det lite fokus på solkrem, og det vises. Nå bruker jeg solfaktor 30 og 50, men ikke for ti år siden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God dekkende og naturlig er omtrent umulig, spesielt på voksen hud. I stedet bør man bruke noe med lett dekke over hele (hvis man vil), og dekkende concealer på små områder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kompis2 skrev (2 minutter siden):

Jeg har alltid brukt dag- og nattkrem samt øyekrem. Har ikke tørr hud, men pigmentflekker (særlig) etter cellegiftbahandling. Og for 20-30 og mer var det lite fokus på solkrem, og det vises. Nå bruker jeg solfaktor 30 og 50, men ikke for ti år siden. 

Ikke alle solkremene er like gode dessverre og fungerer ok med foundation. Bruk mindre foundation og gjerne flat top brush. Sigma F80 Flat Kabuki Brush

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kompis2 skrev (1 time siden):

Retinol, syreeksfoliering og C--vitaminserum kan redusere pigmentflekker🙂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er veldig fornøyd med True match fra Loreal. Syns den legger seg fint på huden.

Anonymkode: 5e3d3...25c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjøpte en solkrem med farge på Normal som jeg er fornøyd med. Dekker bra til mitt hverdagsbehov. Solfaktor 50. Den heter Sunprotect Revuele. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...