AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #1 Skrevet 10. juni 2024 Jeg skal starte nettbutikk. Og er veldig spent på om det kommer til å gå. Har så klart sjekket ut og laget analyser, men jeg vet jo ikke. Hva liker du å handle på nett? Bruker du nettbutikk, eller vil du helst handle i fysisk butikk? Jeg skal selge hobby produkter. Hva er det viktigste for deg med en nettbutikk? Pris, bilder, info annet, Anonymkode: d5f7e...d6a
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #2 Skrevet 10. juni 2024 Pris og gode betingelser mtp frakt og retur. Handler mye på nett. Anonymkode: 6a7aa...149 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #3 Skrevet 10. juni 2024 Nettbutikk. veldig viktig med rask levering, porterbuddy også er genialt. Getinspired er super på levering og service Boozt på en god andreplass Zalando er dårlig! Anonymkode: 07acc...5ba
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #4 Skrevet 10. juni 2024 Jeg vil anbefale deg å ikke starte opp. Det er utrolig tøffe tider nå siden folk bruker mindre penger. I så fall finn deg en nisje som går mot boomere, da det er de som har mest penger til forbruksvarer nå. I tillegg handler netthandel om 95% markedsføring, så om du ikke kan alt om sosiale medier og det å kjøre reklame så kommer du ikke til å få noe salg. Reklame gjennom google er dødfødt og dyrt, iallefall for småvarer. Anonymkode: 3baf4...76b
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #5 Skrevet 10. juni 2024 Hva slags hobbyprodukter skal du selge? Om du tenker litt forskjellig bør pris være en faktor, for da må du konkurrere med Panduro. Om du tenker en liten nisjebutikk må du ha godt utvalg, god kvalitet, utvidet info og eksepsjonell service. Jeg har en hobby jeg elsker og handler stort sett i nisjebutikker. Kjøper ull i en butikk og nåler i en annen fordi den første er ekspert på ull, den andre på nåler. Det første startkittet mitt da jeg ikke hadde peiling kjøpte jeg derimot på cchobby (en billig panduro variant). Anonymkode: 3b28c...b71
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #6 Skrevet 10. juni 2024 4 hours ago, AnonymBruker said: Hva slags hobbyprodukter skal du selge? Om du tenker litt forskjellig bør pris være en faktor, for da må du konkurrere med Panduro. Om du tenker en liten nisjebutikk må du ha godt utvalg, god kvalitet, utvidet info og eksepsjonell service. Jeg har en hobby jeg elsker og handler stort sett i nisjebutikker. Kjøper ull i en butikk og nåler i en annen fordi den første er ekspert på ull, den andre på nåler. Det første startkittet mitt da jeg ikke hadde peiling kjøpte jeg derimot på cchobby (en billig panduro variant). Anonymkode: 3b28c...b71 4 hours ago, AnonymBruker said: Jeg vil anbefale deg å ikke starte opp. Det er utrolig tøffe tider nå siden folk bruker mindre penger. I så fall finn deg en nisje som går mot boomere, da det er de som har mest penger til forbruksvarer nå. I tillegg handler netthandel om 95% markedsføring, så om du ikke kan alt om sosiale medier og det å kjøre reklame så kommer du ikke til å få noe salg. Reklame gjennom google er dødfødt og dyrt, iallefall for småvarer. Anonymkode: 3baf4...76b Tenker at panduro er største konkurrenten. Men de er så dyre, så blir hvertfall ikke noe problem å konkurrere om pris. Men utvalget tror jeg kan bli litt vanskelig, hvertfall i starten. Jeg har ikke lyst til å kjøpe inn for mye, og sitte med alt for stort lager hvis det ikke går. Jeg tenker "nisje" som i smykker og tilbehør, fordi det er en hobby jeg liker så godt selv og kan en del om. Men tenker at jeg ikke skal låse det til kun perler ol, men tilby flere hobbyrelaterte produkter. Både for utvalg og ikke bli helt låst. Gode poenger med some ol. Anonymkode: d5f7e...d6a
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #7 Skrevet 10. juni 2024 Jeg foretrekker å handle hos anerkjente nettbutikker. (Ikke nødvendigvis de største, men noen andre har god erfaring med. ) Det handler mest om at det er så mange som driver med svindel og dropshiping og sånt, at det er høy risiko å handle i en butikk du ikke er 100% trygg på. De gangene jeg har handlet i relativt ukjente små nettbutikker, så har de hatt følgende fordeler: 1. De er eneste forhandler av det merket/produktet jeg skal ha, i Norge. (Gjerne henvist til fra produsentens nettsider.) 2. De er konkurransedyktige på pris i forhold til å handle fra utlandet. 3. De har greie sendings og betalingsbetingelser. 4. Ikke minst så må de ha gode beskrivelser av varene, med bilder som tydelig viser produkter, kvaliteter og farger. Beskrivelsen må være detaljert i forhold til materialer og materialkvalitet. (Er det plast som ser ut som tre, så bør det komme tydelig frem at det er plast og ikke tre.) I tillegg bør du ha en klar strategi for hvordan du skal markedsføre deg og få tak i de første kundene. De som skal anmelde deg, og skape trygghet for neste sett kunder. Anonymkode: 8d4d4...084
Daisy-love Skrevet 10. juni 2024 #8 Skrevet 10. juni 2024 (endret) Her er det for det meste mat som kjøpes på nett. Nærmere bestemt tørrvarer og digg 😋🥰 Proteinpulver, barer, haugevis med sjokolade og en god del kaffe. Jeg har melkeallergi så jeg må på nett for det større utvalget. Jeg setter pris på korrekt, og raskt pakket. Bonus om det er innbydende, men det er ikke et must. Helt må det være, uten for mye fyll. Jeg vil likevel heller har hele produkter enn at en dropper nødvendig innpakking. Fraktalternativer blir satt pris på, og jeg kjøper gjerne litt ekstra om gangen om det vil gi meg gratis frakt, og det tror jeg mange gjør (er vel derfor så mange steder tilbyr akkurat det 🤔 Jeg biter ihvertfall på 🤪🫣) Å kunne betale med klarna eller tilsvarende er for meg en trygghet, og viktig. Med hobbyting er det viktig med gode beskrivelser. Korrekte mål, og gode bilder så fargene blir korrekte. Om det er en eller annen farge som blir dårlig avbildet så har jeg vært positiv når en nettbutikk faktisk skriver det. Det er ikke så ofte, og bildene bør være gode, men det hender jo noe er litt vanskeligere å avbilde. Jeg trodde f.eks en gang at et produkt var lys ferskenrosa. Det var hvitt. Det så bare sånn ut med hvit bakgrunn. (Jeg kler virkelig ikke fersken, men det var et spiselig produkt, som ble diskutert i en gruppe på facebook.) Pris er viktig, men om en får god service og får tak i det en trenger så kan folk være villig til å betale mer, men da må du enten bygge deg opp en kundegruppe og et omdømme, eller ha billigere alternativer til de dyrere. Jeg støtter gjerne små bedrifter, og i ulike grupper på facebook er det flere som får markedsføre tilbud, så mulig du får lov til det i en hbbygruppe? Du må som andre sier her være god på markedsføring og SoMe. Uten det kommer du nok ikke så langt. Det er risky, særlig i disse tider, men lykke til 😊 Endret 10. juni 2024 av Daisy-love
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå