Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva ville du sørget for å ha med deg fra huset når du dro? Jeg må dra når han er borte, ellers psyker han meg bare helt ned så jeg ikke får det til. Han er voldelig, manipulerende og slem. Jeg er i frys-tilstand, så klarer ikke tenke. Men jeg må bort. Klarer ikke å la han utsette meg for dette mer. Kan noen hjelpe meg med hva som er smart å ta med?

Anonymkode: 59ec4...f38

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du lest her? Min umiddelbare tanke er å prioritere viktige dokumenter som feks pass, kontrakter osv. 

Anonymkode: 0e2aa...e36

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Penger, pass, bankkort, idkort, dagboka, medisiner, klær for 3 dager. 

Anonymkode: 041bc...da9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Alt av kort du har, penger, pass, ting som betyr mye for deg kanskje. Nok klær, medisiner, papirer/kontrakter om du har det, pc/nettbrett, lader.

Anonymkode: 726c1...b03

Skrevet

Husk eventuelle kredittkort og muligheter til å bestille noe i ditt navn. (Frivillig kredittsperre og å fjerne alle fysiske kort.) Min eks sin siste "gave" til meg da jeg dro var å handle på kreditt i mitt navn. Jeg ble betalende på det i lang tid. (Ingenting å hente fra ham, og ingen vilje til å gjøre opp for seg selvfølgelig.)

Så penger (kort), papirer og pass. Eventuelt arvegods og ting som er personlig viktig for deg. Annet er kun ting som kan erstattes. 

Lykke til! Du klarer dette! ❤️

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ta med deg alt du ville ønsket å beholde hvis huset brant ned. 

Ting kan stort sett erstattes. Ta med ting du har sentimental tilknytning til. Og pass etc

Anonymkode: 9c793...c2a

AnonymBruker
Skrevet

Hadde det vært meg ville jeg planlagt det over litt tid. Leid meg en leilighet. Tatt en ryddesjau der vi bodde og derigjennom funnet ut hva jeg ville ha med. Avtalt med noen jeg kjente, eller leid flyttebil til en tid han var borte og så tatt med alt som var mitt.

Om han hadde kjennskap/tilgang til noe som helst økonomisk ville jeg sørget for å blokkere alle muligheter for han til å stelle i stand noe tull der.

Anonymkode: 21332...e5d

AnonymBruker
Skrevet

Enig med resten. 

Alt av pass, viktige dokumenter, kort og penger. Og så prioritere klær for de første dagene, og ting med sentimentalverdi som er vanskelige/umulige å erstatte. 

Jeg ville også vurdert å få med meg telefon/PC/harddisk /nettbrett som kan brukes til å få tak i din personlige informasjon. 

Anonymkode: cfb0f...d91

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg flyttet fra en tidligere samboer for noen år siden, flyttet mens han var på jobb. hadde avtalt med noen venner, leide stor varebil og fikk med meg absolutt alle tingene som var mine, som betydde noe. Serviser, bilder, pynt, sengetøy etc. Hadde flyttet noe i mellomtiden før jeg flyttet ut denne dagen, hadde en leilighet klar en stund i forkant, tok med meg ting han ikke ville oppdaget ble borte, men som var mine, 

Beste avgjørelsen noen gang, ringte han når jeg var ute og sa jeg var flyttet. Nøkkel la jeg i postkassen

Anonymkode: d4f6a...b24

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Ikke overtenkt. 

Det du MÅ ta med er: pass og øvrige offentlige dokumenter og id-dokumenter som er dine - div. bank- og kredittkort samt evt bank-id-brikke og evt kontanter - mobiltelefon/nettbrett/pc inkl ladere. Evt. verdifulle smykker eller personlige gjenstander av stor (reell eller sentimental) verdi. Klær og toalettsaker for noen dager. 

Alt annet kan erstattes. 

det nevnt over er det viktigste når poenget er at du skal og må komme deg bort. 

og snakk med krisesenter, så du har noen som støtter deg (hvis du ikke allerede har gjort det). 

• Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...