Gå til innhold

Kontakte legen pga forkjølelse….

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har vært syk siden tirsdag, altså snart en uke. Det startet med at jeg tirsdag etter jobb følte meg forferdelig sliten, typ så sliten at jeg ble liggende på sofaen hele kvelden og gråt av alt og ingenting. Våknet onsdag med vondt i hele kroppen. Har deretter fått en ny plage hver dag. Torsdag kom halsvondten, fredag kom sterk hodepine, lørdag kom smerter i ørene og søndag kom tungpust. Er så sliten og blir ikke bedre. Dette gir meg også betydelig dårligere søvn da jeg våkner sikkert tjue ganger hver natt. Er i tillegg gravid i uke 30, så det hjelper vel ikke på i forhold til slitenhet.

Imorgen er siste dag jeg kan bruke egenmelding, og jeg tviler på at jeg er helt bra igjen ettersom jeg bare har blitt verre. Regner med at dette er virus og ikke bakterie, så da er det jo ikke så mye å gjøre noe med, men jeg er så sinnsykt sliten. Er det noe vits i å ta kontakt med lege? Hva skjer når jeg har brukt opp egenmeldingene mine, om jeg ikke er i form til jobb?

Anonymkode: d17d7...ada

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ring legen og få en time. Selv om det bare er et virus, får du sykemelding et par dager om du skulle trenge det. 

Anonymkode: 770ee...5a0

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Det er absolutt grunn til å ta kontakt med lege her. Smerter i ører kan være pga. en ørebetennelse. Dette kan man få under en forkjølelse eller etter en forkjølelse. Som du sier selv så er det mest vanlig med virusinfeksjoner, men det kan også være en bakteriell infeksjon. Det får du ikke vite med mindre du tar en tur til legen for å sjekke. 

Du er gravid så da tenker jeg at det er enda lavere terskel for å dra til lege. Legen kan jo absolutt hjelpe deg med flere ting her tenker jeg. Både det å undersøke ører og se om du har ørebetennelse. Undersøke om du har virus eller bakterieinfeksjon. Hvis du har bakterieinfeksjon eller ørebetennelse kan du jo få legemiddelbehandling fra legen for disse. Og du er snart tom for egenmeldingsdager. Da må man få sykemelding fra lege dersom man er syk og fortsatt ikke kan på jobb. Så uansett så tenker jeg at du bør ta en tur til legen. 

Lykke til, håper du blir bedre form snart.

Anonymkode: 2c150...660

AnonymBruker
Skrevet

Du er jo syk og har brukt opp egenmelding, så det er klart du kan ta kontakt med lege :)

Anonymkode: 9f8e6...833

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...