Gå til innhold

Plan for sex - sur ved initiativ

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det er verken en overdrivelse eller sant? Hva tror du jeg egentlig mente da? 🤔

Anonymkode: a0281...34b

Beklager for å smøre dobbelt opp!

Anonymkode: 19f89...f02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, dette er helt vanlig her på kg👌🏻

«Vanlig» er er tabuord på kg, er mitt inntrykk. Heller ikke min intensjon å gi inntrykk av at det er vanlig, men illustrere hva som går an. Du virker litt forutinntatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Beklager for å smøre dobbelt opp!

Nei men nå har du meg jo på tråden, jeg vil gjerne vite hvordan du tolker det jeg skrev sånn at vi kan oppklare eventuelle misforståelser.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Nei men nå har du meg jo på tråden, jeg vil gjerne vite hvordan du tolker det jeg skrev sånn at vi kan oppklare eventuelle misforståelser.

Jeg har kun svart at jeg syntes det hørtes slitsomt ut å bli kåt hver gang man tenkte på mannen. Ingenting å oppklare for meg, tar deg på ordet. Slik jeg gjør med resten av kg sine innlegg om sex :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke planlagt sex vil funke noe særlig, verken for den som ikke har lyst eller den som har lyst

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erfarenmann skrev (1 minutt siden):

Tror ikke planlagt sex vil funke noe særlig, verken for den som ikke har lyst eller den som har lyst

Det er individuelt. For mange har det beviselig hatt effekt. To ganger i måneden var veldig lite, da. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vanskelig å si hva som er årsaken eller grunnproblemene. Hvis hensikten er å øke lysten eller fjerne sexpresset, kanskje dere bør prøve avhold, men med intimitet? Det har blitt anbefalt av visse eksperter. Da må det rett nok trenes flere ganger i uka, altså minst to. 
Se f.eks. https://www.vg.no/forbruker/sex-og-samliv/i/WR2rEr/mann-39-kan-jeg-lokke-frem-igjen-hennes-sexlyst

Hvis du vil fordype deg, eller ikke har VG+ kan du kjøpe ei bok: https://www.ark.no/produkt/boker/dokumentar-og-faktaboker/sensate-focus-in-sex-therapy-9781138642362

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Bamseklemmer skrev (11 timer siden):

"Å høre en partner har konstant sexlyst, kan drepe den andres sexlyst" har du TS eller andre opplevd det? I såfall er det en mega bjørnetabbe, og jeg synes det er både uromantisk, turn-off og usexy å si

Jeg mener: den med høyest sexlyst, må bruke alenetid for å dempe sexlysten.. Og skal man få bedre sexlyst, må man selv fikse det selv. Det hjelper svært lite å høre turn-off ting..

Det var slik vi knekte koden av ulik sexlyst.. Og vi brukte kyss som kodeord for sex, og de gangene vi endte med tungekyss var biffen klar. Det ble mindre sexpress, for jeg aksepterte vanlige kyss. Helt uproblematisk for meg å ikke ha sex, for jeg fikset meg selv meget bra😉

Hva? Er det turn-off å høre at partner har lyst på en?

Jeg sier dette hele tiden til min kjære, fordi det er sant. Men ut fra din logikk så vil han da få redusert lyst? 😱

Anonymkode: 81fad...7d3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg sier dette hele tiden til min kjære, fordi det er sant. Men ut fra din logikk så vil han da få redusert lyst? 😱

Mennesket er er utrolig skjørt vesen, skal vi tro en del her inne. Å si at du har lyst på partneren din kan gi vedkommende traumer for resten av livet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hun er sikkert i perimenopause. Lysten forsvinner for mange. Har det slik selv, har så lyst til å ha lyst, men er som om noen har klippet av den ledningen inni meg. Legetime er bestilt for leg.  Anbefaler henne også en tur til lege. Det er hjelp å få. 

Anonymkode: 3b260...e78

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes ikke det er vanlig eller en norm å ikke ha et sexliv med mannen sin, uansett om det er et kort eller langt samliv det er snakk om.

Synes forøvrig det er en uting å forkynne det som en sannhet, at det er bare å forvente et ikke-eksisterende sexliv. Og at det er noe avvikende med de kvinnene som fortsatt har lyst på sin mann, eller som nyter sex med sin mann og tenner på han.

Jeg springer ikke rundt og har sex i øst og vest, eller er kåt på alt som rører seg. Jeg er kåt på mannen min. Jeg elsker han. Og etter nøye overveielse valgte jeg han som min livspartner. 

Og det er der jeg tror mange feiler. Man har valgt en livspartner på fullstendig sviktende grunnlag. Der man ikke har valgt en man er kompatible med. Det hjelper ikke at det stemmer på 3/7 punkt. Det kommer til å gå i dass før eller siden da.

Eller han som valgte dama fordi hun var så pen. Men et vakkert ytre er bare midlertidig. Og det holder heller ikke mål om man ikke matcher emosjonelt  intellektuelt eller seksuelt. Da står man der med skjegget i postkassen. 

Eller hun som ikke trodde hun kunne finne noe bedre, og valgte full pakke med en hun tok til takke med. News flash, det funker ikke i lengden. Ikke lyst på sex, nærhet, kos, samtaler, flørt, felles tid. Det er ikke  noe samliv å snakke om. Da har man heller ikke grunnlag for noe sexliv.

Hvorfor driver folk med dette opplegget her lurer nå jeg på.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Jeg er faktisk sånn 😂 Men det betyr jo ikke at alle må være sånn.

Jeg opplever fort at det blir press og mas om sex. I perioder føler jeg at mannen henger over meg hele tiden, og at alt han tenker på er sex, og det ødelegger tenningen min totalt.

Men hvis han lar meg være i fred en dag eller to kommer lysten min snikende, og jeg kan finne på å være iniativtaker mange ganger på rad så lenge jeg ikke føler jeg blir maset på.

"Uheldigvis" har jeg en mann som er veldig sexuelt begeistret for meg, og som gjerne kommer med hint og berøringer 5-10+ ganger om dagen. Jeg avslår han ikke hver gang, og vi har regelmessig sex, men jeg føler faktisk at det blir litt kvelende innimellom. Men vi har snakket om det, og jeg minner han bare på det en gang i blant nå når det blir for mye.

Jeg vil jo ikke bli avtent, men sånn er jeg tydeligvis skrudd sammen..

Anonymkode: 8a4dc...f3e

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg synes ikke det er vanlig eller en norm å ikke ha et sexliv med mannen sin, uansett om det er et kort eller langt samliv det er snakk om.

Synes forøvrig det er en uting å forkynne det som en sannhet, at det er bare å forvente et ikke-eksisterende sexliv. Og at det er noe avvikende med de kvinnene som fortsatt har lyst på sin mann, eller som nyter sex med sin mann og tenner på han.

Jeg springer ikke rundt og har sex i øst og vest, eller er kåt på alt som rører seg. Jeg er kåt på mannen min. Jeg elsker han. Og etter nøye overveielse valgte jeg han som min livspartner. 

Og det er der jeg tror mange feiler. Man har valgt en livspartner på fullstendig sviktende grunnlag. Der man ikke har valgt en man er kompatible med. Det hjelper ikke at det stemmer på 3/7 punkt. Det kommer til å gå i dass før eller siden da.

Eller han som valgte dama fordi hun var så pen. Men et vakkert ytre er bare midlertidig. Og det holder heller ikke mål om man ikke matcher emosjonelt  intellektuelt eller seksuelt. Da står man der med skjegget i postkassen. 

Eller hun som ikke trodde hun kunne finne noe bedre, og valgte full pakke med en hun tok til takke med. News flash, det funker ikke i lengden. Ikke lyst på sex, nærhet, kos, samtaler, flørt, felles tid. Det er ikke  noe samliv å snakke om. Da har man heller ikke grunnlag for noe sexliv.

Hvorfor driver folk med dette opplegget her lurer nå jeg på.

Tror mange/de fleste starter med et godt utgangspunkt, men det virker for meg som enormt mange har en overdreven tro på dette med at kjærlighet tåler alt og utholder alt. Hvilket er en enorm feit stor løgn. Ikke engang sterkeste kjærlighet går på drivstoffet dritt, så er man ikke gode mot hverandre (på alle måter), så får man heller ikke noe vedvarende godt forhold. Eller sexliv. Det ryker gjerne først. 

Burde være temmelig opplagt, men det er det tydeligvis ikke. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hun prøver å fortelle er at hun ikke takler mer mas, så for å forhåpentligvis slippe dette kom hun med forslag om denne avtalen. 
Det sagt, jeg hadde ikke orket å være i et slikt forhold. Det er vanskelig når den ene har mye større behov for sex/intimitet enn den andre. Jeg hadde blitt veldig lei meg dersom min partner kun ville hatt (planlagt) sex to ganger per måned. 

Jeg forstår begge parter her, men samtidig mest den mannlige. Det er så akseptert at kvinner har lite sexlyst at det virker som om de fleste ikke gidder å prøve å gjøre noe med det. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melus skrev (6 minutter siden):

Det hun prøver å fortelle er at hun ikke takler mer mas, så for å forhåpentligvis slippe dette kom hun med forslag om denne avtalen. 
Det sagt, jeg hadde ikke orket å være i et slikt forhold. Det er vanskelig når den ene har mye større behov for sex/intimitet enn den andre. Jeg hadde blitt veldig lei meg dersom min partner kun ville hatt (planlagt) sex to ganger per måned. 

Jeg forstår begge parter her, men samtidig mest den mannlige. Det er så akseptert at kvinner har lite sexlyst at det virker som om de fleste ikke gidder å prøve å gjøre noe med det. 

Ærlig talt virker det som svært mange ikke engang er klar over at det er mulig å gjøre noe med det. 

Så er jo dette en sak med flere sider. Det er ofte også så akseptert at menn liksom har en sterkere og viktigere seksualitet at kvinners utbytte av sex nedgraders til uviktig og uvesentlig i forhold til mannens, til dette (selvfølgelig vil jeg si) går galt. Om det har skjedd har gjerne ikke kvinnen motivasjon til å prøve å gjøre noe med det heller, for hvordan motivere seg til å ha lyst på mer kjip sex? Hva skulle det være godt for? Å få mer skuffelse?

Sex har vi utover de få gangene i livet vi skal lage barn KUN fordi det er deilig og tilfredsstillende, og er det ikke deilig og tilfredsstillende er det regelrett meningsløst å ha sex. Kroppen i seg selv stenger av behovet da, fordi det er meningsløs bruk av energi. 

Så ja det er absolutt mulig å gjøre noe med at lysta har dalt, mange vet ikke at det er mulig, og det må jo være motivasjon til det. Hvilket bare mer dårlig og ikke tilfredsstillende sex ikke er. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Mener du virkelig at man skal være sammen med noen man ikke har lyst på? Og du synes det jeg skriver er absurd?? Man lever bare en gang, hvorfor i alle dager skal man kaste bort tid på å være sammen med noen man tilsynelatende ikke liker engang?

Så livet skjer ikke i ditt liv? Rett etter fødsel er det rett tilbake til daglig sex, selv om babyen ikke sover og du må amme hvert 30 minutt?

Du tenner på en partner med kreft som i 6 mnd må få cellegift. 

Om du går på en psykisk smell og blir utbrent er lysten like stor? 

Eller er du av de som kanskje gjør det slutt og finner ny partner når livet blir vanskelig? 

Anonymkode: b27f4...ca1

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ok, må vel inn med t-skjeia da😉

"Å høre hele tiden at partner har konstant sexlyst" Ble det lettere å forstå nå?

Med tanke på de med mindre sexlyst, føles det som et jævla mas, sexpress og dårlig kommunikasjon. Det er derfor det blir turn-off og sexlyst drepende. For å ha forståelse for dette, må man nesten ha vært i samme situasjon med mindre sexlyst. Har alle forståelse for dette? Nei.. desverre, de gjør konstant den samme feilen..

Jo, jeg har opplevd sexpress fra konstant sexlyst.. det er derfor jeg spør og skriver det..

Men mange andre som lever et godt samliv og sexliv.. Så veier vi alltid ordene før vi langer ut, vi vurdere hele tiden om samtalen eller væremåten er positiv eller negativ. Vi løser ting i samarbeid med hensyn til hverandre, for folkeskikk gjelder også sexlivet.

Btw.. det er turn-on å høre at man har lyst på hverandre.. da er vi det minste enige, og har kommunisert godt🥰

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg er faktisk sånn 😂 Men det betyr jo ikke at alle må være sånn.

Jeg opplever fort at det blir press og mas om sex. I perioder føler jeg at mannen henger over meg hele tiden, og at alt han tenker på er sex, og det ødelegger tenningen min totalt.

Men hvis han lar meg være i fred en dag eller to kommer lysten min snikende, og jeg kan finne på å være iniativtaker mange ganger på rad så lenge jeg ikke føler jeg blir maset på.

"Uheldigvis" har jeg en mann som er veldig sexuelt begeistret for meg, og som gjerne kommer med hint og berøringer 5-10+ ganger om dagen. Jeg avslår han ikke hver gang, og vi har regelmessig sex, men jeg føler faktisk at det blir litt kvelende innimellom. Men vi har snakket om det, og jeg minner han bare på det en gang i blant nå når det blir for mye.

Jeg vil jo ikke bli avtent, men sånn er jeg tydeligvis skrudd sammen..

Anonymkode: 8a4dc...f3e

Jeg tror det er sånn til mange, med tanke på de med mindre sexlyst. Sexlysten varierer.. noen ganger kjempekåt, andre tider av perioden mindre kåt. Dagsform har noe å si, litt klemming, klining og opphisselse uten sex har mye å si. Alt det positive som skjer i samlivet/hverdagen er med på å bygge opp sexlysten, det er derfor senga knirker litt ekstra om kveldene. Mest fordi man slipper mas og sexpress, fra en som har samlivs-forståelse.

Tror du han har gått med på en slik regel: med klemming osv på dagtid, uten at det fører til sex?

Ikke alltid at sexlysten som er "problemet", jeg tror i de fleste tilfellene, at de ikke føler på kjærlighets følelse eller -/bekreftelse. For en god kjærlighets følelse, skal  vanligvis føre til mere sexlyst. Kanskje enklere å forstå hvis vi snur på flisa: Uten kjærlighetsfølelse, mindre sexlyst..

Skulle så gjerne hatt et svar på hva du føler, husk at dette er ikke noe press fra meg😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Så livet skjer ikke i ditt liv? Rett etter fødsel er det rett tilbake til daglig sex, selv om babyen ikke sover og du må amme hvert 30 minutt?

Du tenner på en partner med kreft som i 6 mnd må få cellegift. 

Om du går på en psykisk smell og blir utbrent er lysten like stor? 

Eller er du av de som kanskje gjør det slutt og finner ny partner når livet blir vanskelig? 

Anonymkode: b27f4...ca1

Ikke meg du siterer. Men jeg har gjort alt dette. 

Og ja, jeg begjærte mannen min til hans siste dag. Cellegift eller ei. Det var retningslinjer for kroppsvæsker selvfølgelig, men det var til ingen hindring. Begjæret mitt og kjærligheten min for han hadde selvfølgelig ingenting med utseendet hans å gjøre 😱 Helt sykt å i det hele tatt tenke slik. Da er det ikke kjærlighet. 

Vi var også seksuelt aktive helt frem til fødsel, og fortsatte som normalt rett etter fødsel. Under renselsen slikket han meg selvfølgelig ikke, og jeg klarte ikke å ri han siden musklene i bekkenet var ødelagt. Men vi lå naken inntil hverandre, klinte, han kjærtegnet meg, magen min, brystene, jeg runket han og tik han i munnen, han masserte klitten min forsiktig, vi lå i skje der han lot kuken ligge inntil meg mens han fikk orgasme.. osv.. følelsene for hverandre var veldig intense rett etter fødselen også, som en ny forelskelse og en fantastisk følelse av "oss". 

Samme da jeg havnet i en forferdelig konflikt på jobb som trakk ut i åt, og som havnet i rettsvesenet. Jeg ble utsatt for trakassering og mobbing i kraft av en rolle jeg hadde på arbeidsplassen. Lysten på min kjære var der hele veien. Sex og nærhet var viktig for min psykiske helse. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...