Gå til innhold

Plan for sex - sur ved initiativ

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vi er et ektepar i 40-årene som opplever den klassiske "han vil - hun vil ikke" når det kommer til sex. Han har alltid lyst, hun svært sjelden. Dette har skapt masse problemer for oss, da hun opplever at han maser, og han føler seg lite verdsatt og sett. 

Hun foreslår nå at vi skal ha en timeplan for når vi skal ha sex, og at det ellers skal være et ikke-tema. Forslaget er annenhver fredag. Han er svært i mot dette, og mener at slik planmessig sex gjør sex til en rutine, og ikke en spontan lyst og nytelse. 

Vi opplever også problemer av at hun blir sur når han "prøver seg". 

Er det noen som har praktisert avtalt/planmessig sex med hell?

Anonymkode: 8d534...386

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Vi kom aldri til å prøve slikt, men jeg syns det høres ut et steg på veien til å få sexlivet til å funke. Det viktige her er at begge snakker om hvordan spesielt hun får glede av sexen hver andre torsdag. Da må også hun være åpen og bidra til at hun selv får glede av det. Mannen trenger mest sannsynlig rom og sted til å onanere, så det bør det også snakkes om.

Anonymkode: c0015...fb7

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Man må i det minste finne noe begge kan eneste om. 

Men jeg lurer helt ærlig på hvor sjeldent det er nå, når man skal ha fast en gang hver andre fredag.... 2 ganger i mnd altså.....

Jeg hadde blitt sur selv, men jeg valgte til slutt så skulle meg fordi jeg var gift med en mann som ikke så sex, nærhet eller noe som viktig. Alt annet var viktig, gaming, kompiser, snop, osv osv osv.

Anonymkode: bb0cb...8a2

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er det dummeste jeg har hørt i hele mitt liv. En kvinne med et fungerende libido har jo lyst innimellom - uavhengig av om det er onsdag eller fredag. Hvis hun ikke har lyst på deg så skjønner jeg ikke hvorfor dere er sammen i det hele tatt. Og den fredagen høres jo ut som et kompromiss - ikke noe hun egentlig har lyst til. Er det virkelig dette livet dere vil leve?

Anonymkode: a0281...34b

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Han er altså misfornøyd fordi han ikke får hatt sex så ofte han vil og når hun kommer med et konkret forslag som innebærer sex, så blir han sur.

Dette blir ikke lett.

Anonymkode: e3ee0...47c

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Å høre en partner har konstant sexlyst, kan drepe den andres sexlyst" har du TS eller andre opplevd det? I såfall er det en mega bjørnetabbe, og jeg synes det er både uromantisk, turn-off og usexy å si

Jeg mener: den med høyest sexlyst, må bruke alenetid for å dempe sexlysten.. Og skal man få bedre sexlyst, må man selv fikse det selv. Det hjelper svært lite å høre turn-off ting..

Det var slik vi knekte koden av ulik sexlyst.. Og vi brukte kyss som kodeord for sex, og de gangene vi endte med tungekyss var biffen klar. Det ble mindre sexpress, for jeg aksepterte vanlige kyss. Helt uproblematisk for meg å ikke ha sex, for jeg fikset meg selv meget bra😉

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg hadde blitt sur selv, men jeg valgte til slutt så skulle meg fordi jeg var gift med en mann som ikke så sex, nærhet eller noe som viktig. Alt annet var viktig, gaming, kompiser, snop, osv osv osv.

Anonymkode: bb0cb...8a2

Ser ut som vi tenker likt om sex, jeg syns hun prioriterte alt annet over sex. Instagram f.eks. Hvordan finner jeg ei kvinne som deg? 🙈

M40

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Han er altså misfornøyd fordi han ikke får hatt sex så ofte han vil og når hun kommer med et konkret forslag som innebærer sex, så blir han sur.

Dette blir ikke lett.

Tja, det forslaget er vel omtrent sammenlignbart med at kona får gå til frisøren hvert skuddår.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Resignert skrev (2 minutter siden):

Tja, det forslaget er vel omtrent sammenlignbart med at kona får gå til frisøren hvert skuddår.......

Om du er frustrert fordi kona aldri går til frisøren for så å bli sur når hun lager en plan for å faktisk gå til frisøren, så er det «omtrent sammenlignbart».

absurd

• Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Ser ut som vi tenker likt om sex, jeg syns hun prioriterte alt annet over sex. Instagram f.eks. Hvordan finner jeg ei kvinne som deg? 🙈

M40

Vi er mange der ute som er glad i sex. Vi er kanskje ikke 10 av 10 på utseende, men lysten er høy.

Anonymkode: b338d...d4b

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Dette blir ikke lett.

Enig!

Selv om jeg aldri kunne laget en slik avtale med min mann for min egen del (tror jeg) så hadde jeg absolutt prøvd det ut hvis det var det han ønsket å prøve for å få tilbake sexlysten for seg selv. Det kan være nøkkelen.

Men jeg tror jo egentlig ikke det er det, så ærlig skal jeg være. Men folk er forskjellige og selv om jeg har mine tvil så kan mine tvil være veldig feil. Hvis det at hun føler et konstant press på sex er problemet hennes så ser jeg at det kan funke. Men er problemet at hun egentlig ikke vil ha sex med mannen og hun klarer å presse seg 2 ganger i måneden så er det selvfølgelig ikke løsningen.

Men så er det det vanlige spørsmålet da, har kona sagt hva hun trenger av mannen for å føle lyst? Og gir han henne det hun har sagt at hun trenger fra han? F.eks tar sin del av det tredje skiftet hjemme uten at kona må organisere, mase eller holde oversikt? Ser han henen og viser interesse for henne utenom når han vil ha sex?

Endret av Blåttvann
  • Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ai.. plan for sex, det er jeg enig i er veldig usexy. 

Da sier du jo også at du egentlig ikke har lyst, at du aldri egentlig har lyst. 

Men dersom det er sånn at fravære fra mas og denne planen kan være med på å øke din lyst, sånn at han ikke skal se bort fra at plutselig vil du på en mandag også, så kan det ha noe for seg. Da må du forklare han dette, at det å føle seg presset gjør lysten mindre, sånn at om presset forsvinner så tror du den kan bli høyere. Eller - tror du det?

Han vil ha spontan lyst og nytelse, men det skjer jo ikke slik det er nå, så om formålet med rutinen i starten er at det spontane skal komme, så er det kanskje lettere for han å bli med på.

For poenget er vel først og fremst at det skal være et ikke-tema resten av uka, at det er det du trenger? Men da må det jo være et håp om at din steindaue sexlyst skal blomstre igjen bare fordi du får fri fra mas. Og DET er jo ikke sikkert.

Prøvd å gå til en sexolog?

Jeg tenker jo egentlig at dere har forskjellig lyst og ikke burde være sammen.

Anonymkode: ff4a5...022

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Som kvinne selv kunne jeg aldri ha drevet med "planlagt sex". Og personlig syns jeg 1 gang annenhver uke hørtes fryktelig lite ut. Å planlegge at man skal ha sex kun 2 ganger per mnd. høres nitrist ut, samtidig som jeg har stor forståelse for begge to i scenarioet her. Jeg forstår at kvinnen som ikke opplever like mye lyst lengre kan oppleve det som vanskelig når mannen prøver å initere sex og hun må drive å avslå og avfeie. Det er nok ikke enkelt å være personen som sier nei hele tiden heller. Men det blir jo så jeg lurer på årsaken til at hun ikke ønsker det lengre? Er det noe som har skjedd som har ført til dette, f.eks. mye stress i hverdagen, depresjon, bivirkninger av legemidler, endringer/skade i underliv etter fødsel, osv? Eller vet hun ikke selv hvorfor hun ikke ønsker sex og har mindre lyst?

Samtidig har jeg stor medfølelse for mannen her som ønsker å være intim, men kun blir møtt med nei og forslag om planlagt sex 2 ganger for måneden. Hvis min partner hadde kommet med et sånt forslag tror jeg at jeg ville blitt veldig såret. Da hadde jeg personlig følt at partneren min ikke var tiltrukket til meg lengre, og ikke egentlig ønsket sex i det hele tatt slik at planlagt sex bare ville være et forsøk på et "kompromiss" hvor partneren som egentlig ikke ønsker sex ser på den planlagte sexen mer som en "oppgave" som de "bare må gjøre" eller "bare må komme seg gjennom". Jeg mener da at sexen blir på en måte som andre ting i hverdagen man ikke liker å gjøre og syns er kjedelig, men gjør allikevel for å få det til å "gå rundt i hjemmet" slik som å henge opp klær, ta ut av oppvaskmaskinen, gå ut med søppla, osv. 

Anonymkode: 9d392...846

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

planlagt sex bare ville være et forsøk på et "kompromiss" hvor partneren som egentlig ikke ønsker sex ser på den planlagte sexen mer som en "oppgave" som de "bare må gjøre" eller "bare må komme seg gjennom". Jeg mener da at sexen blir på en måte som andre ting i hverdagen man ikke liker å gjøre og syns er kjedelig, men gjør allikevel for å få det til å "gå rundt i hjemmet" slik som å henge opp klær, ta ut av oppvaskmaskinen, gå ut med søppla, osv. 

Her beskriver du sexlivet til tusenvis av kvinner rundt i norske hjem. Herav begrepet «pliktsex». Forskjellen fra forslaget som illustreres i denne tråden, er at det er slik det foregår for mange, men uten at mannen på en aller annen ubegripelig måte skjønner det.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes det høres ut som en bra idé og et konstruktivt forslag. Det gjør at hun slipper å føle på presser og at han slipper å føle seg avvist hele tiden.

Jeg tenker at hvis det er planlagt så vil hun kanskje være mer i rett modus og klar for å motta tilnærmelser. Man kan jo bli tent av å vite at man skal ha sex.

Idealet er at det skal være spontan sex, men man det krever at begge er klare for sex når som helst.

Anonymkode: 27fc6...770

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg synes det høres ut som en bra idé og et konstruktivt forslag. Det gjør at hun slipper å føle på presser og at han slipper å føle seg avvist hele tiden.

Jeg tenker at hvis det er planlagt så vil hun kanskje være mer i rett modus og klar for å motta tilnærmelser. Man kan jo bli tent av å vite at man skal ha sex.

Idealet er at det skal være spontan sex, men man det krever at begge er klare for sex når som helst.

Anonymkode: 27fc6...770

Er man ikke det så er forholdet dødfødt uansett. Hvorfor i alle dager er man sammen med noen man ikke tenner på? Jeg blir kåt bare av å tenke på mannen 🤷‍♀️

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Er man ikke det så er forholdet dødfødt uansett. Hvorfor i alle dager er man sammen med noen man ikke tenner på? Jeg blir kåt bare av å tenke på mannen 🤷‍♀️

Om et forhold er dødfødt om ikke begge parter er klar for spontan sex når som helst, så er det 200-300 forhold i Norge som er levedyktige i et livsløpsperspektiv.

Det du skriver er så absurd at det er vanskelig å alvorlig.

• Liker 9
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Om et forhold er dødfødt om ikke begge parter er klar for spontan sex når som helst, så er det 200-300 forhold i Norge som er levedyktige i et livsløpsperspektiv.

Mener du virkelig at man skal være sammen med noen man ikke har lyst på? Og du synes det jeg skriver er absurd?? Man lever bare en gang, hvorfor i alle dager skal man kaste bort tid på å være sammen med noen man tilsynelatende ikke liker engang?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Timeplan for sex??? Det skal man ha ved LYST....

Forholdet høres helt krise ut, ta en samtale hos en tredjeperson. Der alt luftes, så vurder å avslutte forholdet. For dette hørtes helt feil match ut.

Sex er limet i et forhold, der må det funke! Så enkelt er det...

Anonymkode: a4588...fd4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det bor over 5 millioner mennesker i dette landet, veldig mange er i et forhold. Tror du virkelig ut av flere hundre tusen forhold at kun 200-300 av de er forhold hvor folk syns at partneren er attraktiv og ønsker å ha sex spontant istedenfor planlagt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...