Gå til innhold

Er vannlandet i Hunderfossen bra nok til å orke å stoppe der?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Problemet vårt er en 13åring som er redd for vann og har ingen interesse av å lære seg å svømme. Han tør ikke engang ha hodet under vann eller få vann i øynene.  Liten av vekst, lite fysisk tøff, men skal ha svømming på ungdomsskolen til høsten. 

Det vi nok burde gjort er å dra til "syden" med han og bare la han leke i bassenget helt til motivasjonen kanskje kommer for å lære seg å flyte. Nevnte jeg at han er den staeste og mest påståelige ungen jeg har møtt..🤣 

Så til spørsmålet. Et vannlandet i Hunderfossen verdt å sjekke ut når vi likevel kjører forbi den veien? Eller er det for mindre unger og alltid så fullt at det er vanskelig å få noen kvm for seg selv til å leke med flyteleker? "Sydenidéen koster for mye for oss i år.

Takk for innspill🙏

Anonymkode: 98808...008

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Problemet vårt er en 13åring som er redd for vann og har ingen interesse av å lære seg å svømme. Han tør ikke engang ha hodet under vann eller få vann i øynene.  Liten av vekst, lite fysisk tøff, men skal ha svømming på ungdomsskolen til høsten. 

Det vi nok burde gjort er å dra til "syden" med han og bare la han leke i bassenget helt til motivasjonen kanskje kommer for å lære seg å flyte. Nevnte jeg at han er den staeste og mest påståelige ungen jeg har møtt..🤣 

Så til spørsmålet. Et vannlandet i Hunderfossen verdt å sjekke ut når vi likevel kjører forbi den veien? Eller er det for mindre unger og alltid så fullt at det er vanskelig å få noen kvm for seg selv til å leke med flyteleker? "Sydenidéen koster for mye for oss i år.

Takk for innspill🙏

Anonymkode: 98808...008

Nei, det er ikke verdt i deres tilfellet. Ta kontakt med instruktør på svømmekurs og forklar problemet,  så spør på hva som er lurt her. 

Anonymkode: 4ee81...db0

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Mener du badeland? Nei, det er lite.

Anonymkode: c7ac5...eeb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det vil ikke fungere for deres formål. 

Anonymkode: 41100...f51

AnonymBruker
Skrevet

Nei, ikke til deres formål. Men kan dere ikke bare ta ham med i vanlige offentlige bassenger og øve der? Trenger da ikke "syden-bassenger" for å lære seg å svømme.

Anbefaler sterkt at dere bruker en del tid på å øve, gjerne sammen med en god svømmelærer. Det er sikkert pinlig for ham å ikke kunne svømme når man er så gammel, og det blir ikke enklere på ungdomsskolen...

Anonymkode: eaf2f...476

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vannlandet på Hunderfossen er for småbarn. 
Hvis du kjører fordi lillehammer og vil på badeland bør dere dra på jorekstad. 

Anonymkode: 40e3f...230

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...