AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #1 Del Skrevet 9. juni 2024 Noen som vet? Anonymkode: d6a26...d7e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #2 Del Skrevet 10. juni 2024 Lurer også på hva som er kvelds- og nattillegg? Er det en fast sum per time eller er det en prosentandel av timelønnen og evt hvor mye? Får nattevakter samme nattillegget som de i todelt turnus eller praktiseres det annerledes for de som kun jobber natt? Anonymkode: d6a26...d7e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Humle Brumle Skrevet 10. juni 2024 #3 Del Skrevet 10. juni 2024 Damn det var veldig spesifikt. Du kan jo gå å skjekke på utdanning.no? Men da får du ikke det så veldig spesifikt da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #4 Del Skrevet 10. juni 2024 Spesialsykepleier med 10 års ansiennitet har etter årets oppgjør 675 000 på ous. Lønnsstigen går bare til 10 år. Mulig det kommer et kronetillegg til de med mer enn 16 års ansiennitet år om annet, men stigen går altså bare til 10 år. Har du master kommer det et mastertillegg på toppen som er 20 000, men hvis det er en master som ikke avdelingen har behov for kan de finne på å bestride dette. Kveldstillegg er 40% av timelønn, nattillegg er 45%. Helligdagstillegget er på 150% av timelønn. Husker ikke helt lør/søn tillegg men mener det er 27%. Anonymkode: 00aa2...0f4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #5 Del Skrevet 10. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Spesialsykepleier med 10 års ansiennitet har etter årets oppgjør 675 000 på ous. Lønnsstigen går bare til 10 år. Mulig det kommer et kronetillegg til de med mer enn 16 års ansiennitet år om annet, men stigen går altså bare til 10 år. Har du master kommer det et mastertillegg på toppen som er 20 000, men hvis det er en master som ikke avdelingen har behov for kan de finne på å bestride dette. Kveldstillegg er 40% av timelønn, nattillegg er 45%. Helligdagstillegget er på 150% av timelønn. Husker ikke helt lør/søn tillegg men mener det er 27%. Anonymkode: 00aa2...0f4 Tusen takk for info! Var usikker på om det var 675.000 til alle spesialsykepleiere eller om det kun gjaldt de med masterutd. Da vet jeg at det er et mastertillegg på 20.000 over grunnlønnen igjen. Synes 40-45% kvelds-/nattillegg høres mye ut, men mener å huske det var dette vi fikk da jeg jobbet på sykehus selv for lenge siden. Noen som jobber som spesialsykepleiere med nattstilling her? Hva har dere i lønn og med hvilken stillingsprosent og ansiennitet er det? Anonymkode: d6a26...d7e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #6 Del Skrevet 11. juni 2024 Ingen flere spesialsykepleiere med nattstilling på sykehus her inne? Anonymkode: d6a26...d7e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #7 Del Skrevet 11. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ingen flere spesialsykepleiere med nattstilling på sykehus her inne? Anonymkode: d6a26...d7e Har inntrykk av at rene nattstillinger som spesialsykepleier ikke er så vanlig. Hos oss jobber alle enten tredelt, todelt eller kun dagstilling. Anonymkode: 101c0...f42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #8 Del Skrevet 11. juni 2024 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Har inntrykk av at rene nattstillinger som spesialsykepleier ikke er så vanlig. Hos oss jobber alle enten tredelt, todelt eller kun dagstilling. Anonymkode: 101c0...f42 Trodde det var vanlig med rene nattstillinger også bare i lavere stillingsprosent (ca 50-70%), men mulig det ikke er så vanlig likevel. Uansett vet kanskje noen hva grunnlønn for en spesialsykepleier med 16+ års ansiennitet er på sykehus nå og også hva kvelds-/nattillegg er i samme stilling uavhengig av om man går i variert turnusordning eller kun på natt? Anonymkode: d6a26...d7e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #9 Del Skrevet 11. juni 2024 Hos oss er det ingen spesialsykepleiere (AIO) som jobber kun natt. De jobber todelt, tredelt eller kun dag. Som noen allerede har svart deg stopper tilleggene på 10 år i spesialisthelsetjenesten, så det finnes ikke noe 16+ års ansiennitet som du maser om. Hvor mye tillegg det er avhenger av vaktbelastningen, som igjen avhenger av type avdeling man jobber på. Du er ikke spesialsykepleier er du vel? Anonymkode: a2550...453 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #10 Del Skrevet 11. juni 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hos oss er det ingen spesialsykepleiere (AIO) som jobber kun natt. De jobber todelt, tredelt eller kun dag. Som noen allerede har svart deg stopper tilleggene på 10 år i spesialisthelsetjenesten, så det finnes ikke noe 16+ års ansiennitet som du maser om. Hvor mye tillegg det er avhenger av vaktbelastningen, som igjen avhenger av type avdeling man jobber på. Du er ikke spesialsykepleier er du vel? Anonymkode: a2550...453 Oj, mener du jeg maser ved å spørre om lønn for ansiennitet på 16 år eller mere? Skrev det i HI og et sted til. Det jeg mente var å spørre om lønn for de som har jobbet mye mer enn 10 år der lønnsstigen stopper når vi leter i media. Vet det før var et ekstra lønnshopp når man nådde 16 års ansiennitet og mener det var noe fire år etter det igjen o.s.v Mulig det ikke praktiseres på denne måten lenger. Jeg har vært takknemlig for alle svar her inne så forstår ikke helt hvorfor du reagerer negativt på det jeg spør om? Jeg setter pris på all info rundt ulike stillinger i.f.t. hva spesialsykepleier tjener på offentlig sykehus. Kvelds/nattillegg er beregnet ut fra grunnlønn så dette med ansiennitet er ikke så viktig da. Hva er prosenten dere får for kvelds-/nattillegg? Ser noen får 28% mens andre får 40-45% og lurer på hva som er mest vanlig? Hvis det er noen spesialsykepleiere her inne med lang ansiennitet er det svært interessant å høre deres grunnlønn og ansiennitet og om dette er på offentlig sykehus eller andre steder. Helt til slutt kan jeg jo svare deg at jeg er spesialsykepleier, men har jobbet i det private og innen en annen bransje i ganske mange år nå. Vurderer å jobbe noen nattevakter ekstra på OUS, men er usikker på hvilken lønn jeg kan forvente. Greit å vite hva som er nogenlunde riktig lønnsplassering for meg på nattevakter. Det er kun snakk om nattevakter i mitt tilfelle, men tenker de som jobber i ulik turnus og med samme kompetanse og lang ansiennitet vet hva de ligger på i grunnlønn og også hva nattillegget utgjør. Beklager om du synes jeg maser. Jeg håper bare å bli litt klokere i.f.t. riktig lønnsplassering for meg i dag. Anonymkode: d6a26...d7e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #11 Del Skrevet 11. juni 2024 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Oj, mener du jeg maser ved å spørre om lønn for ansiennitet på 16 år eller mere? Skrev det i HI og et sted til. Det jeg mente var å spørre om lønn for de som har jobbet mye mer enn 10 år der lønnsstigen stopper når vi leter i media. Vet det før var et ekstra lønnshopp når man nådde 16 års ansiennitet og mener det var noe fire år etter det igjen o.s.v Mulig det ikke praktiseres på denne måten lenger. Jeg har vært takknemlig for alle svar her inne så forstår ikke helt hvorfor du reagerer negativt på det jeg spør om? Jeg setter pris på all info rundt ulike stillinger i.f.t. hva spesialsykepleier tjener på offentlig sykehus. Kvelds/nattillegg er beregnet ut fra grunnlønn så dette med ansiennitet er ikke så viktig da. Hva er prosenten dere får for kvelds-/nattillegg? Ser noen får 28% mens andre får 40-45% og lurer på hva som er mest vanlig? Hvis det er noen spesialsykepleiere her inne med lang ansiennitet er det svært interessant å høre deres grunnlønn og ansiennitet og om dette er på offentlig sykehus eller andre steder. Helt til slutt kan jeg jo svare deg at jeg er spesialsykepleier, men har jobbet i det private og innen en annen bransje i ganske mange år nå. Vurderer å jobbe noen nattevakter ekstra på OUS, men er usikker på hvilken lønn jeg kan forvente. Greit å vite hva som er nogenlunde riktig lønnsplassering for meg på nattevakter. Det er kun snakk om nattevakter i mitt tilfelle, men tenker de som jobber i ulik turnus og med samme kompetanse og lang ansiennitet vet hva de ligger på i grunnlønn og også hva nattillegget utgjør. Beklager om du synes jeg maser. Jeg håper bare å bli litt klokere i.f.t. riktig lønnsplassering for meg i dag. Anonymkode: d6a26...d7e Du har allerede fått forklart at stigen stopper på 10 år, men likevel er det mas om 16. Jeg har lang erfaring (eller vil i alle fall selv si at over 20 år er i den kategorien), og de eneste som forhandler lønn ut over tariff er de som har særegen kompetanse og fast stilling. Når du har jobbe ti det private og med andre ting er du jo ikke videre oppdatert, kan ikke gjøre hva som helst og har egentlig ikke noe å slå i bordet med for å få ekstra lønn for "bare" å ta litt ekstravakter på natt. Uansett ligger jo alt dette på sidene til NSF https://www.nsf.no/lonn-og-tariff/spekter Spesialsykepleier/jordmor, med virkning fra 1. juli 2024: Ansiennitet (år) Minstelønn (kr) 0 538 000 4 561 000 6 572 000 8 599 000 10 675 000 Tillegg for ubekvem arbeidstid Kvelds- og nattillegg 28 % av timelønnen, minimum kr. 70 Lørdags - og søndagstillegg 26 % av timelønnen, minimum kr. 70 Helge- og høytidstillegg 133,33 % av timelønnen Se også oversikt over hvilke lokale satser som er avtalt (du må være innlogget for å se oversikten) Anonymkode: a2550...453 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #12 Del Skrevet 11. juni 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Du har allerede fått forklart at stigen stopper på 10 år, men likevel er det mas om 16. Jeg har lang erfaring (eller vil i alle fall selv si at over 20 år er i den kategorien), og de eneste som forhandler lønn ut over tariff er de som har særegen kompetanse og fast stilling. Når du har jobbe ti det private og med andre ting er du jo ikke videre oppdatert, kan ikke gjøre hva som helst og har egentlig ikke noe å slå i bordet med for å få ekstra lønn for "bare" å ta litt ekstravakter på natt. Uansett ligger jo alt dette på sidene til NSF https://www.nsf.no/lonn-og-tariff/spekter Spesialsykepleier/jordmor, med virkning fra 1. juli 2024: Ansiennitet (år) Minstelønn (kr) 0 538 000 4 561 000 6 572 000 8 599 000 10 675 000 Tillegg for ubekvem arbeidstid Kvelds- og nattillegg 28 % av timelønnen, minimum kr. 70 Lørdags - og søndagstillegg 26 % av timelønnen, minimum kr. 70 Helge- og høytidstillegg 133,33 % av timelønnen Se også oversikt over hvilke lokale satser som er avtalt (du må være innlogget for å se oversikten) Anonymkode: a2550...453 Tusen takk for din info! Tror du har misforstått meg en del. Jeg tenker ikke å skulle slå i bordet med noe som helst for å skulle forhandle om høyere lønn. Det er nettopp for å unngå å havne i pinlige situasjoner at jeg ville spørre om lønnen her inne. Jeg trodde det var Spekter sin lønnsstige som ble fulgt ved offentlige sykehus, men selv det var jeg usikker på etter å ha jobbet for både stat og kommune og også innen det private. Flere har pekt på samme lønnsstigen og jeg tenker da at 675.000 etter 10 år er standard grunnlønn på sykehus. Er fortsatt usikker på nattillegget, men ser det mest sannsynlig er 28%. Synes det er synd du oppfatter meg som masete fordi jeg spør etter hva jeg kan forvente i lønn. Jeg husker veldig godt fra tidligere at det ble gitt ekstra lønnsstigning etter 16 år og mener det var noe ihvertfall hvert sjette (eller fjerde?) år etter 16 års ansiennitet for at man ikke skulle stagnere helt. Om dette er falt bort og tilsier det at det ikke gjøres forskjell på 10 eller 30 års ansiennitet, noe som også er veldig nyttig info for meg. Jeg har ikke ment å heve meg over noen, men ville bare spørre pent på et anonymt forum før jeg skal vurdere ekstravakter på natt. Ikke meningen å tråkke noen på tærne med mine lønnsspørsmål altså. Anonymkode: d6a26...d7e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #13 Del Skrevet 11. juni 2024 Har svart tidligere om tilleggene på OUS som var det opprinnelige spørsmålet. De er 40/45 % for kveld og natt og 150% for helligdag. Dette gjelder kun for OUS da vi har en meget god B-del avtale. Svarte deg også på dette med ekstra tillegg ved 16 års ansiennitet i innlegg #4 dette er noe som bare kommer enkelte år, og gjerne i forbindelse med lokale forhandlinger. Det er ikke det samme som at lønnsstigen blir utvidet til 16 år, de som oppnår 16 års ansiennitet feks to år senere vil ikke få dette tillegget. Som sagt over her er det ikke vanlig å jobbe nattstilling som spesialsykepleier fordi man lett blir faglig litt ‘parkert’ Hva slags spesialsykepleier er du TS? Anonymkode: 00aa2...0f4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #14 Del Skrevet 11. juni 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har svart tidligere om tilleggene på OUS som var det opprinnelige spørsmålet. De er 40/45 % for kveld og natt og 150% for helligdag. Dette gjelder kun for OUS da vi har en meget god B-del avtale. Svarte deg også på dette med ekstra tillegg ved 16 års ansiennitet i innlegg #4 dette er noe som bare kommer enkelte år, og gjerne i forbindelse med lokale forhandlinger. Det er ikke det samme som at lønnsstigen blir utvidet til 16 år, de som oppnår 16 års ansiennitet feks to år senere vil ikke få dette tillegget. Som sagt over her er det ikke vanlig å jobbe nattstilling som spesialsykepleier fordi man lett blir faglig litt ‘parkert’ Hva slags spesialsykepleier er du TS? Anonymkode: 00aa2...0f4 Tusen takk for at du svarer godt og konkret. Svaret ditt ga meg mye svar i starten av tråden, men så kommer noen og anklager meg for å mase om dette med ekstra kompensasjon for lang ansiennitet. Jeg har tidligere jobbet med rus og psykiatri og har videreutdanning i rusproblematikk og psykisk helsearbeid i tillegg til operasjonssykepleie og veilederutdanning. Siste jeg tok var en master i sykepleievitenskap. Har en god del vekttall og studiepoeng uten at jeg har noe ønske om å slå i bordet med det. Veldig nyttig med info om lønn fra OUS fra en som jobber der og kjenner til lønnsavtalene som gjelder der. Husker det i gamle dager var 133% overtid for helligdag og at det var knallgodt betalt. At man nå får hele 150% er godt gjort å få forhandlet frem, men absolutt velfortjent. Synes også 40/45% på kveld/natt høres veldig bra ut. Hvis dette gjelder for hele OUS tenker jeg det er lurt å spørre hva de kan tilby meg for en helgestilling på natt. Jeg trenger sårt ekstra penger nå da jeg er står midt oppi et samlivsbrudd der det er utfordrende å skulle finne ny bolig med inntekten jeg har i dag. Kjempefint å få din presise info som gir meg en ganske god pekepinn på hva jeg bør forvente som minstelønn 😊 Anonymkode: d6a26...d7e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #15 Del Skrevet 11. juni 2024 Tror det er lurest for deg å satse på vakter i psykiatrien i så fall, jeg er selv operasjonssykepleier og vi gir aldri nattevakter til vikarer av den enkle grunn at vi er bare to-tre på vakt og da fungerer det dårlig hvis den ene er litt ‘rusten’. tenk ved katatastrofesnitt eller lignende. Men vi trenger stadig vikarer på dagtid! Lykke til med økonomien, håper det går seg til! Anonymkode: 00aa2...0f4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #16 Del Skrevet 11. juni 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Tror det er lurest for deg å satse på vakter i psykiatrien i så fall, jeg er selv operasjonssykepleier og vi gir aldri nattevakter til vikarer av den enkle grunn at vi er bare to-tre på vakt og da fungerer det dårlig hvis den ene er litt ‘rusten’. tenk ved katatastrofesnitt eller lignende. Men vi trenger stadig vikarer på dagtid! Lykke til med økonomien, håper det går seg til! Anonymkode: 00aa2...0f4 Du har helt rett i at det er jobb innen rus/psykiatri som er det rette å gå for. Jeg er tilbudt en helgestilling på natt og føler meg absolutt trygg på kompetansen min der. Tusen takk for god hjelp med å svare ut spørsmålene mine her inne. Er litt tøff tid nå, men dette skal gå seg til bar jeg får oversikt i.f.t. det økonomiske først og fremst 😉 Anonymkode: d6a26...d7e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå