Gå til innhold

Barnehagevogn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tips til en vogn som er god å bruke i barnehagen? Til å sove i.

helst ikke en som er så dyr:) 

Anonymkode: 5c3ca...c98

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Twistshake. Kjøpte når de hadde 60% rabatt. Fungerer helt fint til soving så lenge du har en god vognpose i den. Koster stort sett rundt en tusenlapp siden twistshake har salg hele tiden eller et par hundre brukt 

Anonymkode: eaf90...cb2

AnonymBruker
Skrevet

Som mangeårig ansatt på småbarnsavdeling har jeg sett mye forskjellig.

Men et absolutt must er å velge en vogn som ungen ikke vokser ut av lenge før de slutter å sove, slik at beina blir hengende utfor vogna. Ikke alle barn liker å sove med bøyde bein.

Noen vogner, som Babyjogger City Elite har god lengde til både rygg og bein. Sistnevnte har også god kalesje for vind og regn. Og ikke kjøp regntrekket som hører til, gå heller for universalregntrekk.

Vi anbefaler heller ikke ergonomiske sittedeler. Når barna blir større, blir det trangt i disse med vinterpose oppi.

Anonymkode: 77d8d...e1c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Liker best baby jogger City Elite.

Anonymkode: 0bece...108

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Twistshake. Kjøpte når de hadde 60% rabatt. Fungerer helt fint til soving så lenge du har en god vognpose i den. Koster stort sett rundt en tusenlapp siden twistshake har salg hele tiden eller et par hundre brukt 

Den har jeg, men så mange som sier at den er ikke god nok. Den er for lett, og ikke anbefalt å bruke til å sove i??🤷🏼‍♀️

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Som mangeårig ansatt på småbarnsavdeling har jeg sett mye forskjellig.

Men et absolutt must er å velge en vogn som ungen ikke vokser ut av lenge før de slutter å sove, slik at beina blir hengende utfor vogna. Ikke alle barn liker å sove med bøyde bein.

Noen vogner, som Babyjogger City Elite har god lengde til både rygg og bein. Sistnevnte har også god kalesje for vind og regn. Og ikke kjøp regntrekket som hører til, gå heller for universalregntrekk.

Vi anbefaler heller ikke ergonomiske sittedeler. Når barna blir større, blir det trangt i disse med vinterpose oppi.

Anonymkode: 77d8d...e1c

Har ikke babyjogger elite ergonomisk sittedel da?

AnonymBruker
Skrevet

?:) 

AnonymBruker
Skrevet

Eldre emmaljunga og simo vogner er fine sovevogner. Lange sportsdeler og er veldig stødige. Baby jogger city elite har også lang sportsdel, men denne har bare 3 hjul så den kan oppleves som litt ustabil.

Anonymkode: 912f0...d28

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.6.2024 den 7.33):

Har ikke babyjogger elite ergonomisk sittedel da?

Nei.

Anonymkode: 912f0...d28

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en gammel Simo vogn stående i barnehagen. Lang liggedel. Kjøpt brukt til 500.- Har også en babyjogger city elite som jeg bruker hjemme. Vår 2,5 åring har fortsatt  god plass i den. Selv om den bare har tre hjul opplever jeg den som ganske stødig. 

Anonymkode: 71a31...d73

AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte en brukt babyjogger, veldig fornøyd. Blir ofte så vi bruker den til vanlig også.

Anonymkode: 376de...bca

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.6.2024 den 0.13):

Tips til en vogn som er god å bruke i barnehagen? Til å sove i.

helst ikke en som er så dyr:) 

kjøp city mini gt 2 - den er den som er lengst og billigst. de andre er korte og varer ikke spesielt lenge, med mindre du kjøper tfk brukt 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.6.2024 den 0.44):

den er jo ikke spesielt stor

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...