AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #1 Del Skrevet 9. juni 2024 Noen som har erfaringer med Kypros? Vi har lyst til å reise til syden denne sommeren også. Liker oss i Tyrkia og Gran Canaria blant annet. Tyrkia blir det ikke denne gangen pga det ikke passer for oss å reise den dagen flyet går, ikke Hellas heller. Så har vi sett litt på Kypros. Men ingen av oss har vært der eller vet så mye om plassen. Jeg er 25år og samboeren min er 29år, vi går ikke å fester men liker å ta oss en drink her og der av og til, sole oss, bade, se oss rundt i byen/plassene, båttur og slikt. Hva anbefales da? Vi står litt mellom Kypros og Gran Canaria. Hva er best av disse to plassen? Som sakt så har vi vært på Gran Canaria før og vet hvordan det er der. Men lurer mest på hvordan det er i Kypros😊 Anonymkode: d69cd...6ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #2 Del Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Noen som har erfaringer med Kypros? Vi har lyst til å reise til syden denne sommeren også. Liker oss i Tyrkia og Gran Canaria blant annet. Tyrkia blir det ikke denne gangen pga det ikke passer for oss å reise den dagen flyet går, ikke Hellas heller. Så har vi sett litt på Kypros. Men ingen av oss har vært der eller vet så mye om plassen. Jeg er 25år og samboeren min er 29år, vi går ikke å fester men liker å ta oss en drink her og der av og til, sole oss, bade, se oss rundt i byen/plassene, båttur og slikt. Hva anbefales da? Vi står litt mellom Kypros og Gran Canaria. Hva er best av disse to plassen? Som sakt så har vi vært på Gran Canaria før og vet hvordan det er der. Men lurer mest på hvordan det er i Kypros😊 Anonymkode: d69cd...6ec "På Kypros". Anonymkode: 74efa...3ec 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #3 Del Skrevet 11. juni 2024 Ingen som har vært i Kypros? Ts Anonymkode: d69cd...6ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #4 Del Skrevet 11. juni 2024 Kypros er fint, men sommeren skal bli veldig varm i Europa sies det. Kypros er vel det varmeste stedet du får i Europa. Ville valgt en av de litt større byene - Ayia Napa er ikke SÅ spennende (men fantastiske Nissi beach har de!). Limassol for litt større by, Paphos om dere vil ha med dere litt ruiner? Larnaca var vi bare innom flyplassen men byen ser koselig ut. Kypros minner veldig mye om de greske øyene, det er hyggelige folk og god mat 😊 Anonymkode: c60b6...df4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #5 Del Skrevet 11. juni 2024 Husk også å få med dere nicosia! Anonymkode: c60b6...df4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #6 Del Skrevet 11. juni 2024 Jeg liker veldig godt Kypros, ville kanskje valgt Larnaca om jeg var dere. Fine strender, roligere enn Ayia Napa, men fortsatt mye restauranter og barer. Gode priser i forhold til f.eks Hellas også. Ellers vil jeg varmt anbefale Montenegro (Budva) og Albania (Saranda) om dere ønsker noe autentisk og billig, men fortsatt mye å se og gjøre Anonymkode: ae2c0...008 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sententia Skrevet 11. juni 2024 #7 Del Skrevet 11. juni 2024 Kypros er en stor favoritt her i huset ❤️ 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #8 Del Skrevet 11. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kypros er fint, men sommeren skal bli veldig varm i Europa sies det. Kypros er vel det varmeste stedet du får i Europa. Ville valgt en av de litt større byene - Ayia Napa er ikke SÅ spennende (men fantastiske Nissi beach har de!). Limassol for litt større by, Paphos om dere vil ha med dere litt ruiner? Larnaca var vi bare innom flyplassen men byen ser koselig ut. Kypros minner veldig mye om de greske øyene, det er hyggelige folk og god mat 😊 Anonymkode: c60b6...df4 Takk for svar😊 ja det er det eneste vi tenker på, varmen. Men igjen så tenker jeg at det er nok rundt samme varmen som i Alanya (Tyrkia), veldig varmt, men klarer å leve med det😅 da er vi ofte ved bassenget, bader og soler oss før vi går ut på ting når det har blitt littegrann kjøligere. Ja har sett på videoer og bilder, og som du sier så ser det veldig likt ut som Hellas flere plasser. Synts det ser så fint og koselig ut!🤩 så takk for tips! Da vet vi at Ayia Napa kanskje blir litt kjedelig. Men ser på f.eks ving at den plassen er billigst foreløpig. Anonymkode: d69cd...6ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #9 Del Skrevet 11. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg liker veldig godt Kypros, ville kanskje valgt Larnaca om jeg var dere. Fine strender, roligere enn Ayia Napa, men fortsatt mye restauranter og barer. Gode priser i forhold til f.eks Hellas også. Ellers vil jeg varmt anbefale Montenegro (Budva) og Albania (Saranda) om dere ønsker noe autentisk og billig, men fortsatt mye å se og gjøre Anonymkode: ae2c0...008 Takk for svar og tips!☺️ ja tenker Ayia Napa blir mye festing siden det er kjent for det. Så jeg kunne godt tenke meg å vært en annen plass enn der, så kanskje det blir Larnaca på oss isåfall. Skal sjekke ut plassen på nettet🤩 Takk for andre reisetips! Vi er på jakt etter den ikke altfor dyre turen fa vi også skal kjøpe bolig senere i år. Så derfor har det til nå stått mellom Kypros og Gran Canaria, i og med hvilke datoer som passer for oss. Men skal sjekke ut Albania og Montenegro også! Anonymkode: d69cd...6ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #10 Del Skrevet 11. juni 2024 Sententia skrev (2 timer siden): Kypros er en stor favoritt her i huset ❤️ Takk for svar☺️ er det veldig mye unge/festfolk der? Mye festing overalt? Eller er som f.eks Tyrkia/spania osv, der det er mye voksne folk eller barnefamilier også. Vi er jo unge voksne selv, men vil heller reise en plass der det er mer voksne folk eller barnefamilier for der er det mer rolig og folk oppfører seg enn der det er mye ungdommer og festfolk/festplass. Anonymkode: d69cd...6ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #11 Del Skrevet 11. juni 2024 Er på Kypros og i Ayia Napa nå, elsker det🙏🤩❤️ Bargata behøver man jo ikke oppsøke, mange koselige barer og restauranter utenom. Liker også Fig Tree Bay godt (rett utenfor Ayia Napa), roligere og mindre men fine restauranter og koselige barer. Strendene er jo et kapittel for seg, Magrialissos🤩 Var der i går, avkjølende og fantastisk klart vann. Veldig varmt her nå for å være juni, men litt bris. Ville valgt Kypros uten tvil😅🙏😍 Anonymkode: f2192...549 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sententia Skrevet 11. juni 2024 #12 Del Skrevet 11. juni 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Takk for svar☺️ er det veldig mye unge/festfolk der? Mye festing overalt? Eller er som f.eks Tyrkia/spania osv, der det er mye voksne folk eller barnefamilier også. Vi er jo unge voksne selv, men vil heller reise en plass der det er mer voksne folk eller barnefamilier for der er det mer rolig og folk oppfører seg enn der det er mye ungdommer og festfolk/festplass. Anonymkode: d69cd...6ec Ayia Napa er en partyby, men det er også mye barnefamilier der. Vi var der med to unger sist! Vi kosa oss veldig, og unngikk skumparty på Grabbarna Grus på kvelden 🤣 Protaras som ikke ligger så langt unna er veeeldig rolig. Mange andre flotte byer og steder. Og personlig syns jeg den kypriotiske maten og væremåten er tusen ganger bedre enn den spanske på Gran Canaria! Jeg syns det er for mange nordmenn der.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sententia Skrevet 11. juni 2024 #13 Del Skrevet 11. juni 2024 Ja, og når jeg sier Protaras, så er det det samme som Fig Tree Bay. De lokale sier Protaras. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #14 Del Skrevet 11. juni 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Er på Kypros og i Ayia Napa nå, elsker det🙏🤩❤️ Bargata behøver man jo ikke oppsøke, mange koselige barer og restauranter utenom. Liker også Fig Tree Bay godt (rett utenfor Ayia Napa), roligere og mindre men fine restauranter og koselige barer. Strendene er jo et kapittel for seg, Magrialissos🤩 Var der i går, avkjølende og fantastisk klart vann. Veldig varmt her nå for å være juni, men litt bris. Ville valgt Kypros uten tvil😅🙏😍 Anonymkode: f2192...549 Så gøy!🤩 høres ut som en fin plass! Ja kan tenke meg det er veldig varmt. Samme som når vi har vært i Tyrkia de siste gangene, så er det egentlig litt for varmt, men må bare stå i det😅😆 ja tror ikke vi kommer til å gå noe særlig i bargata isåfall. Synts det er koseligere å gå på en restaurant her og der og ta en drink i ny og ne🤩 Takk for svar og tips🥰 Anonymkode: d69cd...6ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #15 Del Skrevet 11. juni 2024 Sententia skrev (1 time siden): Ayia Napa er en partyby, men det er også mye barnefamilier der. Vi var der med to unger sist! Vi kosa oss veldig, og unngikk skumparty på Grabbarna Grus på kvelden 🤣 Protaras som ikke ligger så langt unna er veeeldig rolig. Mange andre flotte byer og steder. Og personlig syns jeg den kypriotiske maten og væremåten er tusen ganger bedre enn den spanske på Gran Canaria! Jeg syns det er for mange nordmenn der.. Ja vet Ayia Napa er partyby, men tenkte generelt på resten av kypros. Åå! Ja maten ser utrolig god ut der nede, av det jeg har sett på bilder/videoer, og stått flere plasser også at de har god mat. Så er det jo litt gøy å prøve ut ny mat også! Ja sant det, er enormt mange nordmenn på Gran Canaria. Men tusen takk for tips!🤩 Anonymkode: d69cd...6ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TLR Skrevet 11. juni 2024 #16 Del Skrevet 11. juni 2024 AnonymBruker skrev (På 9.6.2024 den 23.29): Noen som har erfaringer med Kypros? Vi har lyst til å reise til syden denne sommeren også. Liker oss i Tyrkia og Gran Canaria blant annet. Tyrkia blir det ikke denne gangen pga det ikke passer for oss å reise den dagen flyet går, ikke Hellas heller. Så har vi sett litt på Kypros. Men ingen av oss har vært der eller vet så mye om plassen. Jeg er 25år og samboeren min er 29år, vi går ikke å fester men liker å ta oss en drink her og der av og til, sole oss, bade, se oss rundt i byen/plassene, båttur og slikt. Hva anbefales da? Vi står litt mellom Kypros og Gran Canaria. Hva er best av disse to plassen? Som sakt så har vi vært på Gran Canaria før og vet hvordan det er der. Men lurer mest på hvordan det er i Kypros😊 Anonymkode: d69cd...6ec Har vært både på krypros og gran Canaria. Mitt inntrykk er at Gran Canaria er fint hvis du unngår turist områdene. Krypros er også fint. Unngå turist områdene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #17 Del Skrevet 11. juni 2024 Vi elsker Kypros, og har vært der tidlig, midt på og sen sommer. Vi foretrekker Kypros over gran canaria. Og ja, det blir varmt, men det vet vi jo når vi reiser til syden i varme. Husk aircondition. Noen hoteller har vifte. Det er ikke nok Mye finere vann, strand, det er krystallklart og flott. Og de har lange strender og flotte klipper. Anonymkode: cbe8c...a10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #18 Del Skrevet 11. juni 2024 Flotte strender og herlig å bade. Betydelig varmere enn lengre vest i Middelhavet. Selv om Gran Canaria ligger lengre sør er også vannet mye varmere utover høsten på Kypros, siden man er langt unna det relativt sett kjøligere Atlanterhavet. Mye til felles med Hellas, men litt mer britisk innflytelse. Langt større tetthet av all inclusive og "veldig chartertur"-stil enn de fleste steder i Hellas, men du finner selvfølgelig begge deler i begge land. Langt vanskeligere å finne seg sin egen lille badevik og unngå tett i tett med solsenger, men sånt er det selvfølgelig veldig vanlig og veldig greit å ikke være videre opptatt av. God mat, i hvert fall for oss som liker både gresk mat og tyrkisk mat. Jeg synes det var verdt å ta en tur over til Nord-Kypros for å se. Hvis det stod mellom Gran Canaria og Kypros ville jeg, for min egen del, alltid valgt Kypros. Så lenge det var i badesesongen, selvfølgelig, om vinteren er det klart Kanariøyene er å foretrekke for sol og varme. Anonymkode: 28bc4...13b 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #19 Del Skrevet 12. juni 2024 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Vi elsker Kypros, og har vært der tidlig, midt på og sen sommer. Vi foretrekker Kypros over gran canaria. Og ja, det blir varmt, men det vet vi jo når vi reiser til syden i varme. Husk aircondition. Noen hoteller har vifte. Det er ikke nok Mye finere vann, strand, det er krystallklart og flott. Og de har lange strender og flotte klipper. Anonymkode: cbe8c...a10 Takk for tips🤩 greit å vite med vifte/aircondition! Så gøy! Anonymkode: d69cd...6ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #20 Del Skrevet 12. juni 2024 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Flotte strender og herlig å bade. Betydelig varmere enn lengre vest i Middelhavet. Selv om Gran Canaria ligger lengre sør er også vannet mye varmere utover høsten på Kypros, siden man er langt unna det relativt sett kjøligere Atlanterhavet. Mye til felles med Hellas, men litt mer britisk innflytelse. Langt større tetthet av all inclusive og "veldig chartertur"-stil enn de fleste steder i Hellas, men du finner selvfølgelig begge deler i begge land. Langt vanskeligere å finne seg sin egen lille badevik og unngå tett i tett med solsenger, men sånt er det selvfølgelig veldig vanlig og veldig greit å ikke være videre opptatt av. God mat, i hvert fall for oss som liker både gresk mat og tyrkisk mat. Jeg synes det var verdt å ta en tur over til Nord-Kypros for å se. Hvis det stod mellom Gran Canaria og Kypros ville jeg, for min egen del, alltid valgt Kypros. Så lenge det var i badesesongen, selvfølgelig, om vinteren er det klart Kanariøyene er å foretrekke for sol og varme. Anonymkode: 28bc4...13b Tusen takk for tips! Høres ut som en nydelig plass🤩 strendene ser så flotte ut, men sant det, er nok tett i tett med solsenger. Men slik er det jo på flotte plasser. Har sett på bilder og videor at de har mye så likner på Hellas, det ser så koselig ut🤩 Anonymkode: d69cd...6ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå