Gå til innhold

Trening hos fysio

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Dersom man går til fysioterapeut og har et treningsopplegg der, kan man dra innom og gjennomføre treningen der utenom timer eller kan man kun dra dit når man har time?

Anonymkode: 269fc...a39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Dersom man går til fysioterapeut og har et treningsopplegg der, kan man dra innom og gjennomføre treningen der utenom timer eller kan man kun dra dit når man har time?

Kun når man har time. 

Anonymkode: beb20...b0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kun når man har time. 

Så ellers er man nødt til å ha medlemskap på treningssenter altså. Hvor ofte er det vanlig å ha fysiotime, er det 1 gang i uka eller kan man ha feks 3 så man slipper treningssenter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så ellers er man nødt til å ha medlemskap på treningssenter altså. Hvor ofte er det vanlig å ha fysiotime, er det 1 gang i uka eller kan man ha feks 3 så man slipper treningssenter?

Det kommer alt på hva fysioterapeut mener vil være bra for deg. Hør med den.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kan komme innom å trene der jeg går, men før frikort-grense måtte jeg betale en symbolsk sum (20 mener jeg på), når jeg gjorde det.

Anonymkode: d01bc...075

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Flere fysio har mulighet til å komme å trend på bestemte tidspunkt eller i en gruppe. Kanskje mulig der du går?

Anonymkode: a91ad...e1f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg kan dra innom å trene når som helst i åpningstid (8.30-15.15). Trenger ikke avtale på forhånd eller betale noe. Har ikke kommet til frikortgrensa i år. 

Anonymkode: b4156...e85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der jeg trener er det «åpen time» for faste pasienter hver morning. Her kan vi trene «under oppsyn» og vi får veiledning. Betaler 75kr gangen. Vi booker timer utenom når vi skal endre program mm. 
Sjekk hos din fysio. Mange forskjellige måter å løse dette på. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Hos den fysioterapeuten jeg går til, kan jeg komme innom utenom time for å trene. Tror en bør avtale dette på forhånd 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har aldri fått øvelser som krever medlemskap på treningssenter av fysio. Og det har kun vært trening der ifm time hos fysioterapeuten. I tillegg har jeg fått øvelser jeg skal gjøre hjemme ved hjelp av strikk eller yogaball etc. 

Anonymkode: 2f877...97d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Det varierer fra plass til plass det! Noen tillater det utenom timer, andre ikke

Anonymkode: 766f2...682

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min klinikk har sal for egentrening. Har også gruppetimer man kan møte opp på for egentrening med rettledning. 

Dette varierer nok fra sted til sted

Anonymkode: 57b79...d33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blåmonster

Får man ikke typisk øvelser som kan gjøres med kroppsvekt og strikk? Allså som kan gjøres hjemme?

men ja utenom dette så bør alle mennesker  trene generell  styrketrening  på treningsenter 2-3 ganger i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har har vært hos noen ulike fysioer. 

Noen steder er treningsrommet kun for pasienter som trener sammen med fysio. Noen steder er det åpent for egentrening etter avtale. Noen steder åpent så lenge man er under behandling. 

Blåmonster skrev (2 timer siden):

Får man ikke typisk øvelser som kan gjøres med kroppsvekt og strikk? Allså som kan gjøres hjemme?

men ja utenom dette så bør alle mennesker  trene generell  styrketrening  på treningsenter 2-3 ganger i uka.

Jeg har fått øvelser som løping på mølle eller bruk av ellipse maskin f.eks, og mye slyngeøvelser. 

Anonymkode: f9f32...e65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der jeg går må man ha avtale om oppmøte. Jeg har konkrete timeavtaler hvor fysio kan ha flere treningspasienter i salen samtidig, andre har litt mer fleksible egentreningsavtaler, men fysioterapeuten med pasientansvar skal være til stede (og som en som har trengt akutt hjelp ved flere anledninger skjønner jeg hvorfor...). Jeg har time to ganger i uka, i tillegg til litt hjemmetrening, andre har tre og fire ganger - det kommer så an på behov og kapasitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...