Gå til innhold

Noen som har testet alvaskin hårfjerningsdings?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

https://www.alvaskin.no/products/alvaskin-harfjerner?utm_source=google&utm_medium=paid&utm_campaign=20046472036&utm_content=149006108552&utm_term=fjerne ansiktshår&gadid=674725436559&tw_source=google&tw_adid=674725436559&tw_campaign=20046472036&gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMIodf9jubOhgMVnQuiAx1MZAiPEAAYASAAEgJr_vD_BwE#reviews 

Når jeg ser på nettsiden syns jeg det virker for godt til å være sant, samtidig har jeg lyst til å prøve. Har de siste årene fått mer dun i ansiktet. Er 45 år, så vet at det er normalt, men det plager meg. Hårene er lyyyyse og tynne og de synes egentlig ikke i innelys. Men i sollys føler jeg at de synes godt. Det begynner å plage meg veldig og jeg har ikke lyst til å dra på en laserklinikk. Har prøvd den flawless skin maskinen, men syns ikke den tar noen ting. Kanskje hårene mine er for tynne, myke og korte. Har også hørt at sånne maskiner funker bedre på mørke hår og hår som er litt tykkere og stivere. Noen med erfaring? Har lite lyst til å barbere da jeg har akneutsatt hud og barberskum er fullt av komedogene ingredienser. Dessuten må man barbere «hele tiden» når man først begynner og det har jeg ikke lyst til. 

Anonymkode: 70d7b...715

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen? Eventuelt noen tips for å bli kvitt dunhårene i ansiktet på en effektiv måte uten å dra på laserklinikk? Irriterer meg at den flawless-greia ikke funker. Men den funker nok bedre på stivere og tykkere hår. 

Anonymkode: 70d7b...715

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt den og er veldig fornøyd, men jeg har litt mørkere hår enn det du beskriver. På kroppen er det mørkeblondt, i ansiktet er det litt lysere, og mykere. Jeg barberte ansiktet, men det står i bruksanvisningen at man kan nappe i stedet hvis man vil. De har jo fornøydgaranti, så du kan godt prøve og sende tilbake hvis du ikke er fornøyd? 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laser eller ipl vil aldri fungere på lyse hår. Laseren krever mørke hår og kontrast, så om det er lys dun i ansiktet du ønsker å fjerne så er ikke ipl løsningen. 

Anonymkode: 9e76b...807

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Luksusbia

Jeg fikk den akkurat i posten. Har begynt på leggene. Den kostet nesten 3000, men jeg sparer jo inn ved å slutte med voksing eller barbering. Tar 12 uker da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.6.2024 den 22.58):

Når jeg ser på nettsiden syns jeg det virker for godt til å være sant, samtidig har jeg lyst til å prøve.

Den nettsiden lyser jo scam! Hva er prisen på den dingsen? Virker som de bruker individuell prissetting, slik kinesiske nettsider gjør? Hos meg koster den 3899. 

Anonymkode: a2b1c...981

  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Luksusbia skrev (2 timer siden):

Jeg fikk den akkurat i posten. Har begynt på leggene. Den kostet nesten 3000, men jeg sparer jo inn ved å slutte med voksing eller barbering. Tar 12 uker da

Var den på salg da, eller var det vanlig pris? Når jeg går inn på lenka står det at den koster 3899. 

Anonymkode: a2b1c...981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Luksusbia
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Var den på salg da, eller var det vanlig pris? Når jeg går inn på lenka står det at den koster 3899. 

Anonymkode: a2b1c...981

Jeg bestilte 24. mai og betalte 2698 i går

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Den funker litt. Jeg brukte den flittig i ansiktet og på hendene i hele vinter. Har lys hud og mørke hår. Barberte hårene og brukte den dagen etter, som det er anbefalt. Alle hårsekkene ble "deaktivert" for en stund, var helt borte mens jeg brukte den og etterhvert trengte jeg ikke barbere først heller. Men hårene vokste sakte tilbake igjen. Kan kanskje se en liiten forskjell fra tidligere, 20%ish mindre hårvekst?

Har også brukt den litt på leggene og bikinilinja, ser at enkelte flekker på huden ikke har vokst ut hår igjen på enda, men noe nevneverdig redusert hårvekst kan jeg ikke si jeg har. Jeg tenker likevel å fortsette å bruke den flittig neste vinter også.

Anonymkode: e7502...53d

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Braun Silk Expert Pro IPL og er veldig fornøyd. Har riktig nok mørkere hår enn det du beskriver, men for min del har det funket helt supert. Brukte min ukentlig på legger og under armer i 12 uker for 2 år side . Shaver nå ca 1-2 ganger i måneden, og hårene er betydelig tynnere og lysere. Brukt den i perioder i ansiktet men på vinterstid for bedre effekt og for å unngå pigmentflekker

Anonymkode: 5330b...fec

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.6.2024 den 18.27):

Laser eller ipl vil aldri fungere på lyse hår. Laseren krever mørke hår og kontrast, så om det er lys dun i ansiktet du ønsker å fjerne så er ikke ipl løsningen. 

Anonymkode: 9e76b...807

Tenkte meg det, egentlig. Vet du om noe som funker på helt lyse hår? 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Den nettsiden lyser jo scam! Hva er prisen på den dingsen? Virker som de bruker individuell prissetting, slik kinesiske nettsider gjør? Hos meg koster den 3899. 

Anonymkode: a2b1c...981

Er det jeg også syns, mye derfor jeg lagde tråd. Hos meg koster det 2699. Sikkert fordi jeg har vært inne på siden flere ganger. Ikke bra i det hele tatt med sånn individuell prissetting 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har Braun Silk Expert Pro IPL og er veldig fornøyd. Har riktig nok mørkere hår enn det du beskriver, men for min del har det funket helt supert. Brukte min ukentlig på legger og under armer i 12 uker for 2 år side . Shaver nå ca 1-2 ganger i måneden, og hårene er betydelig tynnere og lysere. Brukt den i perioder i ansiktet men på vinterstid for bedre effekt og for å unngå pigmentflekker

Anonymkode: 5330b...fec

Tusen takk for tips! 😊 tror du den funker på helt lyse hår og? Kjøpte en øyenbrynstrimmer på normal med led-lys som skulle funke på annet hår i ansiktet også, men den tar ikke mine korte, tynne, lyse dunhår. Ååå, så irriterende. Heldigvis var den ikke så dyr og den kan jo brukes på bryna. Kanskje jeg skal teste braun silk expert pro ipl. Hvor mye koster den? Jeg har liten hårvekst på kroppen, så holder å barbere under armer, legger og intimbarbering hver 2.uke. 

Anonymkode: 70d7b...715

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Tenkte meg det, egentlig. Vet du om noe som funker på helt lyse hår? 

Er det jeg også syns, mye derfor jeg lagde tråd. Hos meg koster det 2699. Sikkert fordi jeg har vært inne på siden flere ganger. Ikke bra i det hele tatt med sånn individuell prissetting 

Tusen takk for tips! 😊 tror du den funker på helt lyse hår og? Kjøpte en øyenbrynstrimmer på normal med led-lys som skulle funke på annet hår i ansiktet også, men den tar ikke mine korte, tynne, lyse dunhår. Ååå, så irriterende. Heldigvis var den ikke så dyr og den kan jo brukes på bryna. Kanskje jeg skal teste braun silk expert pro ipl. Hvor mye koster den? Jeg har liten hårvekst på kroppen, så holder å barbere under armer, legger og intimbarbering hver 2.uke. 

Anonymkode: 70d7b...715

Ingen av disse funker på lyse hår. Hele IPL teknologien er basert på kontrasten mellom hudfargen og hårfargen din. Derfor funker den ikke på lyse hår, eller mørk hud. Så ikke kjøp om det er dette du ønsker å fjerne. Den har best effekt på mørke tykke hår på lys hud.

Anonymkode: 239e7...632

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Ingen av disse funker på lyse hår. Hele IPL teknologien er basert på kontrasten mellom hudfargen og hårfargen din. Derfor funker den ikke på lyse hår, eller mørk hud. Så ikke kjøp om det er dette du ønsker å fjerne. Den har best effekt på mørke tykke hår på lys hud.

Anonymkode: 239e7...632

Takk for svar 😊 vet du hva som funker på lyse hår?

Anonymkode: 70d7b...715

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fungerer ikke på lyse dunhår.

Du får barbere med øyenbrynskniv som oss alle andre, da trenger du ikke barberskum og det gjør ingenting for uren hud.

Anonymkode: 0e0ee...c1d

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et annet merke, samme greia, og kraftig, mørk hårvekst i ansiktet (pcos). Det gjør at håret bruker lengre tid på å komme, men ikke borte.

Anonymkode: 711de...04c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Takk for svar 😊 vet du hva som funker på lyse hår?

Anonymkode: 70d7b...715

Annen type laser funker kanskje. Men det kan ikke jeg så mye om.

disse påstår at de kan: 

https://klinikkoslo.no/haarfjerning/

men jeg har ikke forsøkt dette selv så kan ikke anbefale, jeg har ikke lyse hår :) 

Anonymkode: 239e7...632

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fungerer ikke på lyse dunhår.

Du får barbere med øyenbrynskniv som oss alle andre, da trenger du ikke barberskum og det gjør ingenting for uren hud.

Anonymkode: 0e0ee...c1d

Jeg har ikke uren hud. Akneutsatt er ikke det samme som uren. Akneutsatt betyr at man kan få kviser/utbrudd av visse komedogene ingredienser. Kokosolje laureth-4 og ethylhexyl palmitate er noen eksempler på ingredienser jeg kan få utbrudd av. De scorer alle høyt på den komedogene skalaen. Sjekker alltid  ingredienser nøye på alt før jeg kjøper noe og da får jeg heller ingen kviser :) 

Anonymkode: 70d7b...715

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg har ikke uren hud. Akneutsatt er ikke det samme som uren. Akneutsatt betyr at man kan få kviser/utbrudd av visse komedogene ingredienser. Kokosolje laureth-4 og ethylhexyl palmitate er noen eksempler på ingredienser jeg kan få utbrudd av. De scorer alle høyt på den komedogene skalaen. Sjekker alltid  ingredienser nøye på alt før jeg kjøper noe og da får jeg heller ingen kviser :) 

Anonymkode: 70d7b...715

Ja, jeg skjønte det. Derfor jeg skriver at du kan bruke øyenbrynskniv. Det er det de aller fleste gjør for å fjerne dunhår i ansiktet. Vanlig barberblader og flawless osv fjerner ikke dun. 

Du trenger ikke barberskum eller noe annet når du bruker kniv, altså får du ikke uren hud av det. 

Anonymkode: 0e0ee...c1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja, jeg skjønte det. Derfor jeg skriver at du kan bruke øyenbrynskniv. Det er det de aller fleste gjør for å fjerne dunhår i ansiktet. Vanlig barberblader og flawless osv fjerner ikke dun. 

Du trenger ikke barberskum eller noe annet når du bruker kniv, altså får du ikke uren hud av det. 

Anonymkode: 0e0ee...c1d

Ja, har øyebrynskniver liggende. Dunhårene er vanskelige å se i innelys, men jeg får stå ved vinduet når det er sol og barbere, da er de jo lettere å se.
Ja, vet man ikke trenger barberskum når man bruker øyenbrynskniv. Irriterende med den flawlessen, for jeg hørte at den skulle funke på små, lyse dunhår også. Vel, den gang ei. 

Anonymkode: 70d7b...715

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ja, har øyebrynskniver liggende. Dunhårene er vanskelige å se i innelys, men jeg får stå ved vinduet når det er sol og barbere, da er de jo lettere å se.
Ja, vet man ikke trenger barberskum når man bruker øyenbrynskniv. Irriterende med den flawlessen, for jeg hørte at den skulle funke på små, lyse dunhår også. Vel, den gang ei. 

Anonymkode: 70d7b...715

Når du først begynner, så vil du se i innelys også.. Ikke selve hårene, men når du barberer kommer de av som et lite teppelag. 

Anonymkode: 0e0ee...c1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...