Gjest Kia Skrevet 13. februar 2006 #1 Skrevet 13. februar 2006 Erfaringer med dette stedet, folkens? Har så lyst til å ha selskapet der.
Gjest Gjest Skrevet 13. februar 2006 #2 Skrevet 13. februar 2006 Skal feire bryllupet vårt der om noen ganske få uker og så langt vil jeg anbefale dem på det varmeste! De har vært veldig imøtekommende og profesjonelle. De er også svært fleksible hva angår menyvalg - vi fikk velge retter fra samtlige av dagens menyer, samt boken om Hvalstrand Bad. Prøvesmakte maten for en stund siden også, den var nydelig. Vi gleder oss uten bekymringer!
Gjest Kia Skrevet 13. februar 2006 #3 Skrevet 13. februar 2006 Så bra! Vet du hvordan de gjør det ifht borddekning og pynt og sånn? Servietter? Blomster? De stiller vel med det, så vi slipper å styre med det selv hvis vi ikke vil?
Gjest Gjest_Pernille_* Skrevet 13. februar 2006 #4 Skrevet 13. februar 2006 Vi skal også ha bryllupet der, på sensommeren. Har ikke hatt noe særlig kontakt med dem enda, men det er kanskje på tide å begynne? Hva slags dialog har dere hatt med dem, du som skulle ha bryllupet der? Er alt planlagt i detalj, tidsplan og sånn? Hva tenker dere å gjøre med gavebord (er det plass noe sted..?) Og et tips: Har hørt at de har for få servitører der, bare en pr 20 gjester. Det kan fort resultere i tomme glass, og det er jo ikke noe særlig.. Vi har bestilt ekstra servitører, en pr tolv gjester. Håper dere får et flott bryllup!
Gjest Gjest Skrevet 13. februar 2006 #5 Skrevet 13. februar 2006 De ordner alt av dekking, pynting og sånt. For oss er dessuten blomster osv. inkludert i leien, men vi skal ha det veldig enkelt. Dersom du vil ha svanebrettede servietter omkranset av hjerter utskåret av roseblader eller noe i den duren, kan jeg tenke meg de vil protestere (eller i det minste ta ekstra betalt), men utover det virker alt veldig greit!
Gjest Gjest_Pernille_* Skrevet 13. februar 2006 #6 Skrevet 13. februar 2006 Enkelt er midt i blinken for oss, det! Har du vært ute og sett bordene ferdig dekket og sånn, eller? De har kanskje et standard oppsett som de bruker, sånn at man kan seg en tur og se en vanlig lørdag?
Gjest Gjest Skrevet 13. februar 2006 #7 Skrevet 13. februar 2006 Tror ikke det er noen grunn til panikk ennå, men det er kanskje bare jeg som tar det veldig med ro... Vi sender tidsplan i løpet av denne uken (dvs. 3 uker før), toastmaster skal være med å treffe dem dagen før, da tar vi også siste gjennomgang av hva som er planlagt. Vi har sagt hva slags blomster osv. vi ønsker, utover det har jeg ingen interese av å detaljstyre dem
Gjest Gjest_Pernille_* Skrevet 13. februar 2006 #8 Skrevet 13. februar 2006 Det høres behagelig og greit ut (jeg er ikke stresset ). Har de tatt initiativ til møter og sånn, eller har dere styrt ting? Er usikker på hvor mye kontakt jeg skla/bør ha med dem, liksom.
Gjest Gjest Skrevet 13. februar 2006 #9 Skrevet 13. februar 2006 Enkelt er midt i blinken for oss, det! Har du vært ute og sett bordene ferdig dekket og sånn, eller? De har kanskje et standard oppsett som de bruker, sånn at man kan seg en tur og se en vanlig lørdag? ← De har to typer standard oppsett for fest. Det ene er langbord i vifteform (følger rommet) - dette er eneste alternativet dersom dere er stort over 60-70 pers. etter hva jeg har forstått. Det andre oppsettet er med større firkantede bord. Ingen av disse er hva som brukes i restauranten til vanlig, så med mindre det er duket til fest, kan du ikke se det på en vanlig lørdag. Vi har ikke sett annet enn normalt restaurantoppsett, men det går nok bra...!
Gjest Gjest Skrevet 13. februar 2006 #10 Skrevet 13. februar 2006 Vi har stort sett styrt kontakten, og det har etter min mening vært akkurat nok av den. Tror det er lurt å ta et møte der man går gjennom hele opplegget, og deretter sørge for at man forholder seg til det som er avtalt. For oss har det vært viktigst å kunne sette bort mest mulig til dem, slik at vi ikke må bruke en masse tid på småting. Det er klart at dersom man er fryktelig nøye på at alt må være nøyaktig slik og sånn, kan det bli vanskelig. Vi satser på god mat og en bra fest vi - om fargen på blomstene matcher trusene mine er liksom ikke så nøye
Gjest Gjest_Pernille_* Skrevet 13. februar 2006 #11 Skrevet 13. februar 2006 Vi har nok ganske like tanker om hvordan det skal være Jeg er bare litt redd for å være FOR avslappet, det er jo dumt hvis ting ikke går som det skal (det vil si av seg selv) pga dårlig planlegging!
Gjest Gjest Skrevet 13. februar 2006 #12 Skrevet 13. februar 2006 Misforstå meg rett her - vi har planlagt en hel del av det som går på kjøreplan for dagen osv. Det er (forhåpentligvis...) ikke mye vi ikke har tenkt på. Jeg har sørget for at de på Hvalstrand har oversikt over hva vi har i tankene, men jeg har ikke sendt dette til dem før vi har vært helt sikre på hva den endelige planen blir. De har også kommet med en del tilbakemeldinger på hva som fungerer og ikke. Tror det er bedre med begrenset, men vel gjennomtenkt kontakt, enn med mange småbeskjeder som fort drukner i alt mulig annet. For oss som lite stresset brudepar med akkurat passe orden på sakene har Hvalstrand Bad-folkene så langt vært helt strålende
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå