Gå til innhold

Stem ytre høyre


mocca1

Anbefalte innlegg

… slik flere europeiske land nå gjør. Da unngår vi at immigrantene flykter hit når reglene stranmes inn ytterligere.

  • Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp. Den hodeløse innvandringen vi har tillatt må stoppe nå med en gang. Stem det som trengs. 

  • Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mocca1 skrev (57 minutter siden):

… slik flere europeiske land nå gjør. Da unngår vi at immigrantene flykter hit når reglene stranmes inn ytterligere.

ID og ECR ser ut til å vokse med skarve 7 mandater, fra 131 til 138, legger man til AFD sine mandater fra Tyskland vil de få 140-150 mandater i europaparlamentet, mens de moderate sentrumspartiene vil få klart flertall. Så de fleste europeere stemmer ikke ytre-høyre, og ønsker ikke en reversering til nasjonalisme, egoisme og proteksjonisme.

https://results.elections.europa.eu

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mocca1 skrev (1 time siden):

… slik flere europeiske land nå gjør. Da unngår vi at immigrantene flykter hit når reglene stranmes inn ytterligere.

Så jeg skal ofre alt jeg står for som menneske fordi enkelte ytre høyre mennesker kan innvadere landet??? 
 

  • Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Druid skrev (3 minutter siden):

Så jeg skal ofre alt jeg står for som menneske fordi enkelte ytre høyre mennesker kan innvadere landet??? 
 

Skal ytre høyre invadere landet?

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når i historien har det å stemme ytre høyre resultert positivt? Foruten når evt regimet har blitt avsatt

  • Liker 5
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Macro skrev (Akkurat nå):

Skal ytre høyre invadere landet?

Når ytre høyre kritiserer innvandring, er det sine egne de kritiserer.

Det er de som kommer hit med religion og konservative ideer og kulturelle tradisjoner de sliter med.  

Innvandrere som kommer hit og integrerer seg og i stor grad assimilerer seg, ser de ikke. Potensialet i individuelle mennesker, er mareritt.

»Ytre høyre» er ikke liberalister lenger, det er konservative og samfunnstrukturelle lovpartier som lener mot en tanke om at det finnes «oss» og «dem».

Uansett hvor mye jeg sliter med at mange innvandrere ikke er utviklet, ønsker jeg ikke å bli styrt av etniske underutviklede. I min bok er de ikke bedre.

  • Liker 7
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke en tilhenger av høyre/venstre diktomien. Setter ikke meg selv i en bås på den måten og prøver å ha tanker uavhengig fra tankesett, og å ta en pragmatisk tilnærming hver problemstilling. 

Nå har det seg sånn at innvandringen har blitt helt hinsides og har radikalt endret hvordan befolkningen og kulturen ser ut på en sjokkerende kort tid, og om det får vedvare vil det nødvendigvis ikke lenger finnes et særnorsk folkeslag eller kultur. 

Dette er ikke noe du trenger å akseptere ut av frykt for å få en skummel merkelapp på deg eller en uvillighet til å bli kuttet fra gruppen, om du aksepterer det vil det ikke lenger finnes en gruppe. 

  • Liker 4
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nå bestemte jeg meg for at jeg melder overgang fra Høyre til SV.

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har litt problemer med dette med "ytre høyre". Er det bare innvandringspolitikk som gjør at de er ytre høyre? Hva når det etablerte Sverige tok over politikken til SD- ble De da ytre høyre? 

Det virker jo som alle disse ytre høyre partiene er mer nasjonalistiske på den måten at de ikke er glad i overformynderi fra EU, og at de kanskje er mer anti-globalistiske og vil ha mer nasjonal styring, eller en annen retning . Jeg tror ikke vridningen til "høyre" stemmer i mange tilfeller. Mange av disse partiene ser ut til å ligge i sentrum foruten om at de er for mer nasjonal styring. 

Godt vi har demokrati. Jeg stoler mer på folket i EU enn politikerne og den etablerte media. 

  • Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei takk, jeg savner ikke nittitallet da nynazister gikk rundt i gatene her i Oslo og de lyse jentene, i like stor grad som mørke mennesker var livredde for å ta t banen.

Landet vårt hadde stoppet fullstendig opp om innvandrer og deres avkom gikk i streik. De usynlige som ofte blir glemt fordi man ser en eller fem som når forsidene i avisa..

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være nyttig å huske på at det ikke er mer enn 150 år siden at forholdene i Norge var så elendige og fattigslige at omtrent halve norges befolkning så seg nødt til å forlate landet i løpet av et par tiår. Det fleste endte opp i USA og ble tatt godt i mot der, hvor de skapte seg nye liv. Nesten alle etniske nordmenn har nå slektninger i USA. Den gang var det USA som ble vår redning. Nå er det vi som kan være andres redning i krisetider. Om en generasjon eller fire, kan det være Norge som trenger hjelp igjen.

Verden er ikke større enn at vi må hjelpe hverandre når vi kan, på tvers av landegrenser. Noe annet ville være umenneskelig.

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

aksase skrev (28 minutter siden):

Kan være nyttig å huske på at det ikke er mer enn 150 år siden at forholdene i Norge var så elendige og fattigslige at omtrent halve norges befolkning så seg nødt til å forlate landet i løpet av et par tiår. Det fleste endte opp i USA og ble tatt godt i mot der, hvor de skapte seg nye liv. Nesten alle etniske nordmenn har nå slektninger i USA. Den gang var det USA som ble vår redning. Nå er det vi som kan være andres redning i krisetider. Om en generasjon eller fire, kan det være Norge som trenger hjelp igjen.

Verden er ikke større enn at vi må hjelpe hverandre når vi kan, på tvers av landegrenser. Noe annet ville være umenneskelig.

Ok, du kan jo kanskje be de ekstremt rike muslimske oljelandene som omringer de ta de inn? Det finnes 49 muslimske land i verden, mange av de er tåpelig rike.

  • Liker 5
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke partier er ytre høyre og hva kan de tilby da?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brukerangrep, brudd på underforumets retningslinjer, avsporing, brudd på regelen om gjengivelse av innhold fra eksterne sider, diskriminerende ytringer og svar til slettede innlegg.

Rhodiola, adm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

aksase skrev (På 16.6.2024 den 22.23):

Kan være nyttig å huske på at det ikke er mer enn 150 år siden at forholdene i Norge var så elendige og fattigslige at omtrent halve norges befolkning så seg nødt til å forlate landet i løpet av et par tiår. 

Nei.

Norge var ikke spesielt fattig etter europeisk målestokk på 1800-tallet, utvandringen tok en del mer enn et par tiår, og det var snakk om kanskje 16% av befolkningen. 

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og glem ikke alle norske misjonærer som har reist rundt i verden for å overbevise andre land om at kristendommen er det eneste riktige. Det kan vi liksom være stolte av....

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leifr skrev (13 minutter siden):

Nei.

Norge var ikke spesielt fattig etter europeisk målestokk på 1800-tallet, utvandringen tok en del mer enn et par tiår, og det var snakk om kanskje 16% av befolkningen. 

16% av en liten norsk befolkning er ganske mange. Ifølge SSB var det i 2023 16,4% innvandrere i Norge.  Og det er fra hele verden og ikke bare et land.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

no shame skrev (På 16.6.2024 den 17.08):

Nei takk, jeg savner ikke nittitallet da nynazister gikk rundt i gatene her i Oslo og de lyse jentene, i like stor grad som mørke mennesker var livredde for å ta t banen.

Landet vårt hadde stoppet fullstendig opp om innvandrer og deres avkom gikk i streik. De usynlige som ofte blir glemt fordi man ser en eller fem som når forsidene i avisa..

Ytre høyre er ikke ensbetydende med nynazister. Det sier mer om deg at du ikke forstår forskjellen på etablerte anti-masseinnvandring og anti-islam partier langt ute på høyresiden og nynazister enn det sier om ytre høyre.

Endret av Sommer2464
  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...