Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Vi vurderer å by på et hus, da vi føler det er drømmehuset. Men det er ikke lenge til fødsel. Dvs at vi må flytte inn enten noen uker før eller etter fødselen. Vi vet jo ikke akkurat når den vil skje. Det er også litt behov for oppussing på huset. Ikke noe som må tas med én gang, heldigvis. Men ønsker jo å få fart i ting ikke lenge etter et eventuelt kjøp. Vi må også handle inn en del møbler og hvitevarer, men har jo det vi absolutt MÅ ha. 

Jeg aner ikke hvordan livet med baby er. Er det noen med erfaring med å kjøpe hus så tett inntil fødsel? Er det overkommelig? Noe vi bør tenke på? Eller bør vi vente litt? 

Anonymkode: aee07...75b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde overtakelsesdato på termindato. Endte opp med å føde med keisersnitt 3 uker før. Gikk helt fint det, men min mann fikk besøk av broren sin for å få hjelp til flyttinga. Vi hadde også et firma i tillegg. Jeg kunne ikke bære, og hadde nok med å ta meg av den lille.

Det ordner seg, dere trenger ikke utsette huskjøp pga det 😊

Anonymkode: 4e1af...af9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det meste ordner seg og jeg hadde lett gjort det hvis det var drømmehuset. Oppussing kan man ta etter hvert, hvitevarer kan bestilles med levering på døra osv. Men det som virkelig kan bli krevende er å forberede og gjennomføre salg der dere bor nå.

Anonymkode: 26d6b...3a9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ville heller kjøpt hus før man får baby enn etter. Selv om det er like rundt termin. 

Kjøpte hus, skulle pusse opp lett, endte med å rive en hel etg 4 uker før termin.. 🙈 Det gikk helt fint ;)

Lykke til 

Anonymkode: ea952...ddc

AnonymBruker
Skrevet

Vi vant budrunden mens jeg hadde sterke rier 😅 rekkehus med behov for oppussing, badet måtte tas med en gang og resten var slitt men overlevbart. Flyttet inn da baby var 6 uker. Første to mnd hadde vi "ingen" møbler siden flytte selskapet fucket opp, så vi sov på madrass på gulvet, hentet gratis godt brukt sofa, kjøleskap, to stoler og ett bord. Hadde med litt i bilen som første pakkelass med det viktigste til baby for første uken, men stellebord, seng, vogn og slikt måtte vi kjøpe nytt av. Har etter to år pusset opp bad, to soverom og gangen oppe. Men anbefaler det ikke, med mindre dere har råd til å leie folk som gjør det. 

Tar sykt med tid, og vi hadde en veldig rolig og fornøyd baby fra start -som sov godt. "Skal bare ta soverommet, tar max to uker" blir fort to mnd. Plutselig må vegger rives, det elektriske byttes, tapet fjernes, isolasjonen utbedres osv osv..

Anonymkode: 89e93...f43

AnonymBruker
Skrevet

Flytta 3 uker før mini ble tatt med keisersnitt… Ting var ikke helt på plass men ting ordner seg, særlig om dere har litt nettverk som kan hjelpe til med bæring osv. Er det virkelig drømmehuset så kjør på. 

Anonymkode: 61bca...4eb

AnonymBruker
Skrevet

Vi bygde hus og og hadde mye vi måtte gjøre selv, mens jeg var gravid. Huset ble ferdigstilt rett etter fødsel. Det gikk fint, for den første tiden sov hun masse. Det var tidvis slitsomt, men alt går om man er innstilt for det. Det er jo ikke akkurat en alvorlig sykdom å få barn. 

Anonymkode: cadfa...8d3

Skrevet (endret)

Vi kjøpte og flyttet i egen bolig da baby var 1 mnd. Nå er baby snart 4 mnd. Det var dødsslitsomt men det går an. Skulle vi gjort det på nytt og hadde vi kunnet velge, ville vi gjort det før fødsel.

Endret av t0nje
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke gjort det om jeg ikke hadde hatt hjelp fra familie (til praktiske ting som flytting osv), eller råd til å betale noen for å flytte. Du kan nesten bare ta deg selv ut av regnestykket når det kommer til å bidra fysisk så greit å få noe hjelp med ting. Enda bedre om dere har råd til å sitte med deres hus til dere er litt på beina igjen etter fødsel. 

Anonymkode: 90859...17b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hei. Vi vurderer å by på et hus, da vi føler det er drømmehuset. Men det er ikke lenge til fødsel. Dvs at vi må flytte inn enten noen uker før eller etter fødselen. Vi vet jo ikke akkurat når den vil skje. Det er også litt behov for oppussing på huset. Ikke noe som må tas med én gang, heldigvis. Men ønsker jo å få fart i ting ikke lenge etter et eventuelt kjøp. Vi må også handle inn en del møbler og hvitevarer, men har jo det vi absolutt MÅ ha. 

Jeg aner ikke hvordan livet med baby er. Er det noen med erfaring med å kjøpe hus så tett inntil fødsel? Er det overkommelig? Noe vi bør tenke på? Eller bør vi vente litt? 

Anonymkode: aee07...75b

Kjøpte hus rett etter fødsel, mannen pusset opp og vi flyttet inn da baby var 6 mnd. Det var bedre rett etterpå enn som gravid  

Anonymkode: 78132...121

AnonymBruker
Skrevet

Kjøptw hus når baby var 7mnd.  Hadde ikke gjort det igjen.  Det ble for liten tid med baby. Og farlig for ettåringen. 

Mannen var på jobb på dagtid.  Mente jeg skulle pakke ut og passe to små. Men rakk knapt klesvask og oppvask. Som vi druknet i

Anonymkode: ba0f0...912

Skrevet

Det er jo slitsomt, men overkommelig. Vi flyttet inn i nåværende bolig 14 dager før nummer to ble født. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...