Gå til innhold

Hvor lang tid er du villig til å vente med å få barn i et forhold?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i et forhold nå der jeg og kjæresten min har snakket om det å få barn og å skape familie sammen. Jeg er i midten av 30-årene og hun er 30. Vi bor ikke i samme land og vi må gifte oss for at vi skal kunne bo sammen her i Norge. Jeg kjenner på at jeg har lyst på barn ganske snart siden jeg føler at jeg begynner å bli gammel. (Jeg vet flere vil kanskje vil si at siden du er mann du kan vente til du er 100 år før du får barn). Men jeg er ikke interessert i det. Hun vil vente 2 år. Jeg vet at jeg ikke kan tvinge noen og det kunne jeg aldri gjort heller. Jeg vet at hvis jeg skal gifte meg med henne så vil dette ta en stund også. Så vil tro det kan enda lengre tid. Jeg føler på meg at dette kan ta opptil 3 år før man begynner med å prøve å få barn. Jeg vet også det kan tid før man blir gravid også. Dette ble veldig komplisert for meg dette her.

Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Noen som har noen forslag? Har egentlig ikke lyst til å slå opp, men jeg klarer ikke å se så mange muligheter her. Logisk sett så ville jeg slått opp, men hjertet mitt tenker at jeg har lyst til å ha henne i livet mitt.

Anonymkode: eea02...aca

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Akkurat nå, ikke særlig mye lenger. 

Men dere er i en spesiell situasjon som bosatt i hvert deres land. Dere må, som du påpeker, bli gift før dere kan søke familieforening, og det er også praktiske vanskelig å bli gravid om dere ikke bor sammen/ nær hverandre. Dette handler ikke om hva hun vil, men hva dere praktisk må gjøre. Er du i stand til å forsørge henne om hun flytter hit og kanskje må ta språkkurs før hun kan få jobb her? Har du bolig med flere soverom etc.

Anonymkode: 07185...480

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hun vil vente 2 år med alt? Eller er det greit for henne å begynne prosessen med å komme seg til Norge nå?

Anonymkode: bcb14...64d

AnonymBruker
Skrevet

Du sparer neppe noe tid på å slå opp med henne, ut og deite nye, og så få overbevist en fornuftig dame om å få barn med deg. Jeg tenker det er et meget grønt flagg at hun vil vente litt, om jeg forstår deg riktig har dere hverken vært sammen eller samboere lenge. Man må jo teste forholdet LITT før man kaster barn inn i miksen.

Anonymkode: 5a967...850

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Akkurat nå, ikke særlig mye lenger. 

Men dere er i en spesiell situasjon som bosatt i hvert deres land. Dere må, som du påpeker, bli gift før dere kan søke familieforening, og det er også praktiske vanskelig å bli gravid om dere ikke bor sammen/ nær hverandre. Dette handler ikke om hva hun vil, men hva dere praktisk må gjøre. Er du i stand til å forsørge henne om hun flytter hit og kanskje må ta språkkurs før hun kan få jobb her? Har du bolig med flere soverom etc.

TS her. Ja det er akkurat det der. Det er mye som må på plass før man kan flytte sammen. Jeg er nok i stand til å forsørge henne om hun flytter hit og kan nok kjøpe en bolig med flere soverom siden jeg allerede eier bolig fra før av og har hatt den en god stund.

Hun vil vente 2 år med alt? Eller er det greit for henne å begynne prosessen med å komme seg til Norge nå?

Anonymkode: bcb14...64d

Det må jeg nok finne ut av. Men ut i fra det jeg har forstått det så virket det som 2 år etter vi hadde blitt gift som fort kan ta 1 år til. Kanskje tar prosessen lengre.

Du sparer neppe noe tid på å slå opp med henne, ut og deite nye, og så få overbevist en fornuftig dame om å få barn med deg. Jeg tenker det er et meget grønt flagg at hun vil vente litt, om jeg forstår deg riktig har dere hverken vært sammen eller samboere lenge. Man må jo teste forholdet LITT før man kaster barn inn i miksen.

Anonymkode: 5a967...850

Det kommer jo an på hvor lenge det tar. Hvis jeg potentiselt må vente 3-4 år før jeg får barn så er jeg ganske sikker på at det finnes andre alternativ. Ikke at det er det jeg vil. Nei, siden hun ikke kunne bo i Norge lengre så var vi ikke det. Man må selvfølgelig teste ut forholdet. Men samtidig så tenker jeg at å vente 3-4 år er i meste laget. Nå er det jo slik også at flere kvinner ser ut til å underevurdere tiden det tar å bli gravid. Vet om flere som prøver i flerte år før de klarer å oppnå å bli gravid og noen blir ikke det i det hele tatt.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Dere har aldri bodd sammen før?

Anonymkode: 64ae8...f69

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Hvordan kan de det når de er ugift og bor i hvert sitt land? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

TS her. Nei, fra der landet hun kommer fra så bor man ikke sammen om man ikke er gift.

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hvordan kan de det når de er ugift og bor i hvert sitt land? 

Hun overnattet en del hos meg da hun bodde i Norge. Men nei, hun bodde aldri hos meg. Det blir i så fall aktuelt hvis vi gifter oss. Det er litt skummelt å tenke på, men dette er visst veldig vanlig i mange andre land. Så det er nok vi nordmenn som er litt sær på dette med å bo sammen før man gifter seg.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at det er ok å vente til hun er litt inn i miljøet deres i Norge. Det er lettere å vente barn og å få barn når man har venner, jobb og et nettverk. Også er det jo henne som skal bære frem barnet, så du får vente til hun er klar syns jeg.

Har mange utenlandske venner, så kan forstå tankegangen av det med å ønske å vente 2 år. La henne være en person i Norge før hun blir en mamma i Norge. 

Anonymkode: c50ae...e58

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge har dere vært sammen da? Dere burde absolutt bo sammen en stund før dere får barn. Det er dumt å få barn om dere ikke passer sammen.

Anonymkode: 69c19...44e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får rødt flagg vibber all over, men jeg er nok negativt påvirka av erfaringer fra både fra familie og kjente hvor menn spesielt, utnyttes økonomisk mens det man ønsker er kjærlighet.

Anonymkode: eebd1...930

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så kjekt å være mann og vil ha barn

ikke trenger dere å gå gravide, føde eller amme. Ingen risiko, ingen smerte!

Ha litt respekt for hva du ber et annet menneske om å gå igjennom! 

Anonymkode: 1cd56...dbe

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tenkter på det økonomiske er det nok fordel og vente den tiden ikke for og vente men. Men og få det meste på plass vil nok ta 1,5-2år. 

Du må ha bodd i Norge 12 måneder for å være med i helsesystemet så om hun blir gravid før dette så må dere betale for fødsel og oppføling. Leste om det i avisa med en mann var norsk og der kona var fra Kina det var ikke billig. 

Som igjen krav på sykepenger og hjelp. 

Så er det fordel at hun har jobbet 6måneder og bygger opp rettighet til foreldre penger. Selv om dere kan klare dere på 1 lønn er det greit for barnet/barna at det er en viss økonomisk en og bare overleve.. 

Anonymkode: b4a79...ba5

AnonymBruker
Skrevet

Som alle kvinner får tips om her. Gå videre finn en som er interessert i å få barn med deg nå

Anonymkode: 55ee6...bcf

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Som alle kvinner får tips om her. Gå videre finn en som er interessert i å få barn med deg nå

Anonymkode: 55ee6...bcf

Hvordan leser du dette som at hun er uinteressert i barn? I deres kultur får de ikke barn utenfor ekteskap, og det er også veldig kronglete å være gift med barn og bosatt i hvert sitt land, og da får han sett sitt eget barn veldig lite. 

Skrevet

Jeg er ikke villig til å vente i det hele tatt.

Skrevet

Jeg ventet i 5 år, var da snart 33 når vi endelig startet prøving.

Situasjonen deres er derimot annerledes. Dere er eldre enn vi var og dere har masse logistikk som står mellom dere og drømmen om barn.

Dere burde vel gifte dere så fort som overhode mulig og starte prosessen med å få henne til Norge? Kan ikke det alene ta sånn 2 år?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Anononyma skrev (1 time siden):

Jeg ventet i 5 år, var da snart 33 når vi endelig startet prøving.

Situasjonen deres er derimot annerledes. Dere er eldre enn vi var og dere har masse logistikk som står mellom dere og drømmen om barn.

Dere burde vel gifte dere så fort som overhode mulig og starte prosessen med å få henne til Norge? Kan ikke det alene ta sånn 2 år?

TS her. Hvis det kan ta så lang tid i tillegg til at hun vil vente 2 år så henger hele i en tynn tråd siden hun har sagt at hun ikke vil ha barn etter hun er blitt 35 år.

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Tenkter på det økonomiske er det nok fordel og vente den tiden ikke for og vente men. Men og få det meste på plass vil nok ta 1,5-2år. 

Du må ha bodd i Norge 12 måneder for å være med i helsesystemet så om hun blir gravid før dette så må dere betale for fødsel og oppføling. Leste om det i avisa med en mann var norsk og der kona var fra Kina det var ikke billig. 

Som igjen krav på sykepenger og hjelp. 

Så er det fordel at hun har jobbet 6måneder og bygger opp rettighet til foreldre penger. Selv om dere kan klare dere på 1 lønn er det greit for barnet/barna at det er en viss økonomisk en og bare overleve.. 

Anonymkode: b4a79...ba5

Godt poeng.

Nå skal det sies at jeg er redd for å kaste bort tiden min på noe som kan hende at det aldri blir noe utav. Logisk sett er det enkleste å finne seg noen som er norsk for det er mindre styr med papirer, logistikk osv. Samtidig er det ikke helt enkelt å bare ta det valget heller.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner veldig godt at hun vil vente med barn, dere bør bo sammen en liten stund før dere i det hele tatt tenker på barn.

Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

TS her. Hvis det kan ta så lang tid i tillegg til at hun vil vente 2 år så henger hele i en tynn tråd siden hun har sagt at hun ikke vil ha barn etter hun er blitt 35 år.

Skal være sagt ar det var mannen her i huset som ville vente så lenge ;) Tenker at deres situasjon krever at dere ikke venter all verden, både mtp bosituasjon og alder.

Hvis hun ikke vil vente til etter 35 er det bare å sette i gang med giftemål og papirarbeid asap!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...