AnonymBruker Skrevet 9. juni #1 Del Skrevet 9. juni Hvilke type proteinpulver anbefaler dere? Tips til hvordan bruke det mtp vektnedgang? 😊 Kvinne 82 kg/162 cm, 36 år Anonymkode: b7c81...8e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni #2 Del Skrevet 10. juni Jeg bruker det som en måltidserstatter etter trening, og ellers når jeg har behov for ett mellommåltid. Bruker whey 1000. Anonymkode: c9451...577 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illumi Skrevet 12. juni #3 Del Skrevet 12. juni Jeg personlig syntes ikke det metter noe særlig, så bruker det kun etter trening blandet med melk for rask tilføyelse av protein og karbohydrater. Bruker Bodylab whey 100. Syntes så og si alle smakene er gode. Mange kan blandes med vann også uten å smake høgg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni #4 Del Skrevet 12. juni Om jeg kan komme med et tips, som du egentlig ikke har bedt om? Ikke "kast bort" kaloriene dine på proteinshakes, de har relativt høyt kcal-innhold pr 100 gram, og mens det er proteinrikt så ville jeg heller fokusert på å spise rene proteinprodukter som feks egg, cottage cheese, kjøtt og fisk og gjerne skyr som mellommåltid. Kombiner det med masse volum fra grønnsaker, salater og poteter, så er det større sjanse for at du faktisk holder deg mett. Proteinshakes bruker jeg hovedsaklig som supplement dersom jeg ikke får i meg nok gjennom kostholdet ellers. Anonymkode: 4c092...29e 4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni #5 Del Skrevet 14. juni Brukte litt i starten av vektnedgang til jeg fant matvarer og et kosthold som dekker det jeg trengte. Brukte proteinfabrikken men er neppe så viktig hvilket, de fleste er mysepulver og litt sukker. Mesteparten står igjen av den pakken, gikk rimelig fort å endre kostholdet til bra balanse istedenfor. Bodylab valgte jeg bort siden de har laget ultraprosseserte produkter, som lett kunne vært laget i sunn versjon av vanlige råvarer og som annonseres ut som mat til barnefamilier. Ser ingen grunn til at barn skal spise pulver. Anonymkode: 3c263...25b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adrenalina1 Skrevet 14. juni #6 Del Skrevet 14. juni Lisanna skrev (På 12.6.2024 den 19.07): Jeg personlig syntes ikke det metter noe særlig, så bruker det kun etter trening blandet med melk for rask tilføyelse av protein og karbohydrater. Bruker Bodylab whey 100. Syntes så og si alle smakene er gode. Mange kan blandes med vann også uten å smake høgg Jeg bruker også Bodylab whey 100. Den eneste smaken som duger er sjokolade. Resten synes jeg smaker kunstig,skarpt og søtt. Udrøyt er det også.Vurderer sterkt å gå over til et annet merke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
helga89 Skrevet 15. juni #7 Del Skrevet 15. juni (endret) En god tommelfingerregel er å se på næringsinnholdet. Minst 3g fiber pr 100g, minst mulig sukkerarter på karbohydratene, OG! Mest viktig! Like mye (helst mer) proteiner som det er karbohydrater. Måltidserstatter med sjokolade, jordbær, vanilje og banan fra protein.no mener jeg oppfyller disse kriteriene hvis jeg ikke husker feil. Ikke så lenge siden jeg sjekka. Jordbær som shakes med isbiter smaker litt som en milkshake Legger også til at ren og god mat er jo som regel best, men skal man prøve å få inn alle de anbefalte måltidene i en travel hverdag så er det veldig kjekt at en eller to kan erstattes med pulver. Og er du som meg og er litt matlei og, så er det win win. Endret 15. juni av helga89 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni #8 Del Skrevet 16. juni helga89 skrev (17 timer siden): En god tommelfingerregel er å se på næringsinnholdet. Minst 3g fiber pr 100g, minst mulig sukkerarter på karbohydratene, OG! Mest viktig! Like mye (helst mer) proteiner som det er karbohydrater. Måltidserstatter med sjokolade, jordbær, vanilje og banan fra protein.no mener jeg oppfyller disse kriteriene hvis jeg ikke husker feil. Ikke så lenge siden jeg sjekka. Jordbær som shakes med isbiter smaker litt som en milkshake Legger også til at ren og god mat er jo som regel best, men skal man prøve å få inn alle de anbefalte måltidene i en travel hverdag så er det veldig kjekt at en eller to kan erstattes med pulver. Og er du som meg og er litt matlei og, så er det win win. Helt ærlig så kan jeg syns det er lettere å drikke enn å spise for å klare å få til et kosthold med nok proteiner der jeg føler meg mett. Er I en vektnedgangsprosess, og nok protein har gjort at jeg føler meg mett og får mindre behov for raske og dårlige løsninger igjennom dagen..megen, jeg er også litt kresen i matveien, så egg blir det i en del varianter men når jeg tilbereder egg er jeg nødt å fjerne den strengen i egget. Kylling klarer jeg ikke å tilberede uten å fjerne alt av blod og sener så jeg sitter ofte igjen med kun halvparten..så det er både dyrt og tidkrevende🫣 tenker om jeg kan fylle på med litt protein i et eller to måltid gjennom måltidserstatter så kommer det litt lettere uten at jeg blir lei av hele tilberedingsprosessen😅 Anonymkode: b7c81...8e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blåmonster Skrevet 16. juni #9 Del Skrevet 16. juni AnonymBruker skrev (På 9.6.2024 den 21.27): Hvilke type proteinpulver anbefaler dere? Tips til hvordan bruke det mtp vektnedgang? 😊 Kvinne 82 kg/162 cm, 36 år Anonymkode: b7c81...8e0 Whey ta en mål skje 2 ganger om dagen for å være sikker du får nok protein, å spis variert kost utenom. Greit med 2x kroppsvekt på diett, 1,5 - 1,7 xkrooosvekt på vedlikehold / bulk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni #10 Del Skrevet 16. juni Dette liker jeg og er ganske greit med tanke på karbs, fett og fiber. https://myrevolution.no/proteinpulver Anonymkode: 9f316...a14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
helga89 Skrevet 16. juni #11 Del Skrevet 16. juni 9 hours ago, AnonymBruker said: Helt ærlig så kan jeg syns det er lettere å drikke enn å spise for å klare å få til et kosthold med nok proteiner der jeg føler meg mett. Er I en vektnedgangsprosess, og nok protein har gjort at jeg føler meg mett og får mindre behov for raske og dårlige løsninger igjennom dagen..megen, jeg er også litt kresen i matveien, så egg blir det i en del varianter men når jeg tilbereder egg er jeg nødt å fjerne den strengen i egget. Kylling klarer jeg ikke å tilberede uten å fjerne alt av blod og sener så jeg sitter ofte igjen med kun halvparten..så det er både dyrt og tidkrevende🫣 tenker om jeg kan fylle på med litt protein i et eller to måltid gjennom måltidserstatter så kommer det litt lettere uten at jeg blir lei av hele tilberedingsprosessen😅 Anonymkode: b7c81...8e0 Jeg er så enig Og det har fungert for meg også. Nå er jeg ikke riktig så kresen med kylling, da, men kjenner meg igjen i det andre 😂 Jeg blir helt svett av tanken på å skulle ha 4-6 måltider dagen.. Kan en shake ta seg av en eller to av, så ja takk!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni #12 Del Skrevet 18. juni helga89 skrev (På 16.6.2024 den 20.26): Jeg er så enig Og det har fungert for meg også. Nå er jeg ikke riktig så kresen med kylling, da, men kjenner meg igjen i det andre 😂 Jeg blir helt svett av tanken på å skulle ha 4-6 måltider dagen.. Kan en shake ta seg av en eller to av, så ja takk!!! Haha, godt å høre vi er flere🤭 har du et proteinpulver/ oppskrift på shake som du foretrekker? Anonymkode: b7c81...8e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni #13 Del Skrevet 18. juni AnonymBruker skrev (På 12.6.2024 den 19.11): Om jeg kan komme med et tips, som du egentlig ikke har bedt om? Ikke "kast bort" kaloriene dine på proteinshakes, de har relativt høyt kcal-innhold pr 100 gram, og mens det er proteinrikt så ville jeg heller fokusert på å spise rene proteinprodukter som feks egg, cottage cheese, kjøtt og fisk og gjerne skyr som mellommåltid. Kombiner det med masse volum fra grønnsaker, salater og poteter, så er det større sjanse for at du faktisk holder deg mett. Proteinshakes bruker jeg hovedsaklig som supplement dersom jeg ikke får i meg nok gjennom kostholdet ellers. Anonymkode: 4c092...29e Setter pris på alle tips☺️ prøver, men syns det av og til kan vere greit å ha noe som en "enkel" løsning om man har litt lite med tid osv i hverdagen så jeg iallefall er sikker på at jeg har dekket priæoteinmengden 😄 noen gode inspirasjonskilder, gjerne med ukeplaner som passer familielivet også? 😊 Anonymkode: b7c81...8e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
helga89 Skrevet 18. juni #14 Del Skrevet 18. juni 6 hours ago, AnonymBruker said: Haha, godt å høre vi er flere🤭 har du et proteinpulver/ oppskrift på shake som du foretrekker? Anonymkode: b7c81...8e0 Protein.no sin måltidserstatter med jordbærsmak syns jeg er veldig god, og så langt jeg har kommet med å lære dette så virker ikke den så usunn 😅 Pleier å shake den med isbiter. Jeg leste et sted at 3g fiber pr 100g og like mye (helst mer) proteiner som karbohydrater er viktig i en erstatter, og de fleste rene smakene fra protein.no innfrir det. Etter trening bruker jeg en proteinshake med mye protein bare. Har litt forskjellig for å variere, men liker de med jordbær best der og 🤭 Men dette er så langt kunnskapen min går altså 😂🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni #15 Del Skrevet 18. juni Jeg bruker fatburning proteinpulver fra tights.no Næringsinnhold: Per porsjon (30 gram): Energi (kcal) 117 Fett (g) 2,9 mettet (g) 0,9 Karbohydrater (g) 2,3 sukkerarter (g) 1,6 Proteiner (g) 19 Salt (g) 0,2 Koffein (mg) 30 Grønn te-ekstrakt (mg) 200 Krom (mcg) 0,5 L-Tyrosin (mg) 420 Anonymkode: c9ba1...18a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni #16 Del Skrevet 19. juni AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg bruker fatburning proteinpulver fra tights.no Næringsinnhold: Per porsjon (30 gram): Energi (kcal) 117 Fett (g) 2,9 mettet (g) 0,9 Karbohydrater (g) 2,3 sukkerarter (g) 1,6 Proteiner (g) 19 Salt (g) 0,2 Koffein (mg) 30 Grønn te-ekstrakt (mg) 200 Krom (mcg) 0,5 L-Tyrosin (mg) 420 Anonymkode: c9ba1...18a Syns du det funker bra mtp vektnedgang? Hvor ofte og hvordan tar du? 😄 Anonymkode: b7c81...8e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni #17 Del Skrevet 19. juni AnonymBruker skrev (3 timer siden): Syns du det funker bra mtp vektnedgang? Hvor ofte og hvordan tar du? 😄 Anonymkode: b7c81...8e0 Har gått på ernæringskurs og i forhold til min vekt. Skal jeg ha i meg 20 g protein per måltid. Det tilsvarer ca en kyllingfilet til hvert måltid. Så mye klarer jeg ikke å få i meg. Så tar to shaker om dagen. Går også på mysimba, så jeg går ned i vekt Anonymkode: c9ba1...18a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lajlaj Skrevet 19. juni #18 Del Skrevet 19. juni AnonymBruker skrev (På 9.6.2024 den 21.27): Hvilke type proteinpulver anbefaler dere? Tips til hvordan bruke det mtp vektnedgang? 😊 Kvinne 82 kg/162 cm, 36 år Anonymkode: b7c81...8e0 Om du har viljestyrke til å drikke proteinpulver, så har du viljestyrke til å spise salater og endre livsstilen din. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni #19 Del Skrevet 19. juni Det hjelper ikke med proteinpulver, hvis du ikke teller makroer fra før. Først må du finne ut vedlikeholdskaloriene dine, legge deg under det, og justere underveis. Anonymkode: da49e...741 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonyme-meg Skrevet 19. juni #20 Del Skrevet 19. juni AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det hjelper ikke med proteinpulver, hvis du ikke teller makroer fra før. Først må du finne ut vedlikeholdskaloriene dine, legge deg under det, og justere underveis. Anonymkode: da49e...741 Hva er det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå