GĂ„ til innhold

Proteinpulver vektnedgang

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvilke type proteinpulver anbefaler dere? Tips til hvordan bruke det mtp vektnedgang? 😊 Kvinne 82 kg/162 cm, 36 Ă„r

Anonymkode: b7c81...8e0

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg bruker det som en mÄltidserstatter etter trening, og ellers nÄr jeg har behov for ett mellommÄltid. 

Bruker whey 1000. 

Anonymkode: c9451...577

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Jeg personlig syntes ikke det metter noe sÊrlig, sÄ bruker det kun etter trening blandet med melk for rask tilfÞyelse av protein og karbohydrater. 

Bruker Bodylab whey 100. Syntes sÄ og si alle smakene er gode. Mange kan blandes med vann ogsÄ uten Ä smake hÞgg :)

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

AnonymBruker

Om jeg kan komme med et tips, som du egentlig ikke har bedt om? 

Ikke "kast bort" kaloriene dine pÄ proteinshakes, de har relativt hÞyt kcal-innhold pr 100 gram, og mens det er proteinrikt sÄ ville jeg heller fokusert pÄ Ä spise rene proteinprodukter som feks egg, cottage cheese, kjÞtt og fisk og gjerne skyr som mellommÄltid. Kombiner det med masse volum fra grÞnnsaker, salater og poteter, sÄ er det stÞrre sjanse for at du faktisk holder deg mett. Proteinshakes bruker jeg hovedsaklig som supplement dersom jeg ikke fÄr i meg nok gjennom kostholdet ellers. 

Anonymkode: 4c092...29e

• Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

AnonymBruker

Brukte litt i starten av vektnedgang til jeg fant matvarer og et kosthold som dekker det jeg trengte. Brukte proteinfabrikken men er neppe sÄ viktig hvilket, de fleste er mysepulver og litt sukker. Mesteparten stÄr igjen av den pakken, gikk rimelig fort Ä endre kostholdet til bra balanse istedenfor. Bodylab valgte jeg bort siden de har laget ultraprosseserte  produkter, som lett kunne vÊrt laget i sunn versjon av vanlige rÄvarer og som annonseres ut som mat til barnefamilier. Ser ingen grunn til at barn skal spise pulver. 

Anonymkode: 3c263...25b

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Lisanna skrev (PĂ„ 12.6.2024 den 19.07):

Jeg personlig syntes ikke det metter noe sÊrlig, sÄ bruker det kun etter trening blandet med melk for rask tilfÞyelse av protein og karbohydrater. 

Bruker Bodylab whey 100. Syntes sÄ og si alle smakene er gode. Mange kan blandes med vann ogsÄ uten Ä smake hÞgg :)

Jeg bruker ogsÄ Bodylab whey 100. Den eneste smaken som duger er sjokolade. Resten synes jeg smaker kunstig,skarpt og sÞtt. UdrÞyt er det ogsÄ.Vurderer sterkt Ä gÄ over til et annet merke.

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Annonse

En god tommelfingerregel er Ä se pÄ nÊringsinnholdet. Minst 3g fiber pr 100g, minst mulig sukkerarter pÄ karbohydratene, OG! Mest viktig! Like mye (helst mer) proteiner som det er karbohydrater. MÄltidserstatter med sjokolade, jordbÊr, vanilje og banan fra protein.no mener jeg oppfyller disse kriteriene hvis jeg ikke husker feil. Ikke sÄ lenge siden jeg sjekka. JordbÊr som shakes med isbiter smaker litt som en milkshake :) 

Legger ogsÄ til at ren og god mat er jo som regel best, men skal man prÞve Ä fÄ inn alle de anbefalte mÄltidene i en travel hverdag sÄ er det veldig kjekt at en eller to kan erstattes med pulver. Og er du som meg og er litt matlei og, sÄ er det win win. 

Endret av helga89
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

AnonymBruker
helga89 skrev (17 timer siden):

En god tommelfingerregel er Ä se pÄ nÊringsinnholdet. Minst 3g fiber pr 100g, minst mulig sukkerarter pÄ karbohydratene, OG! Mest viktig! Like mye (helst mer) proteiner som det er karbohydrater. MÄltidserstatter med sjokolade, jordbÊr, vanilje og banan fra protein.no mener jeg oppfyller disse kriteriene hvis jeg ikke husker feil. Ikke sÄ lenge siden jeg sjekka. JordbÊr som shakes med isbiter smaker litt som en milkshake :) 

Legger ogsÄ til at ren og god mat er jo som regel best, men skal man prÞve Ä fÄ inn alle de anbefalte mÄltidene i en travel hverdag sÄ er det veldig kjekt at en eller to kan erstattes med pulver. Og er du som meg og er litt matlei og, sÄ er det win win. 

Helt ĂŠrlig sĂ„ kan jeg syns det er lettere Ă„ drikke enn Ă„ spise for Ă„ klare Ă„ fĂ„ til et kosthold med nok proteiner der jeg fĂžler meg mett. Er I en vektnedgangsprosess, og nok protein har gjort at jeg fĂžler meg mett og fĂ„r mindre behov for raske og dĂ„rlige lĂžsninger igjennom dagen..megen, jeg er ogsĂ„ litt kresen i matveien, sĂ„ egg blir det i en del varianter men nĂ„r jeg tilbereder egg er jeg nĂždt Ă„ fjerne den strengen i egget. Kylling klarer jeg ikke Ă„ tilberede uten Ă„ fjerne alt av blod og sener sĂ„ jeg sitter ofte igjen med kun halvparten..sĂ„ det er bĂ„de dyrt og tidkrevendeđŸ«Ł tenker om jeg kan fylle pĂ„ med litt protein i et eller to mĂ„ltid gjennom mĂ„ltidserstatter sĂ„ kommer det litt lettere uten at jeg blir lei av hele tilberedingsprosessen😅

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Gjest BlÄmonster
AnonymBruker skrev (PĂ„ 9.6.2024 den 21.27):

Hvilke type proteinpulver anbefaler dere? Tips til hvordan bruke det mtp vektnedgang? 😊 Kvinne 82 kg/162 cm, 36 Ă„r

Whey  ta en mÄl skje 2 ganger om dagen for Ä vÊre sikker du fÄr nok protein, Ä spis variert kost utenom.  Greit med 2x kroppsvekt pÄ diett, 1,5 - 1,7 xkrooosvekt pÄ vedlikehold / bulk.

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

9 hours ago, AnonymBruker said:

Helt ĂŠrlig sĂ„ kan jeg syns det er lettere Ă„ drikke enn Ă„ spise for Ă„ klare Ă„ fĂ„ til et kosthold med nok proteiner der jeg fĂžler meg mett. Er I en vektnedgangsprosess, og nok protein har gjort at jeg fĂžler meg mett og fĂ„r mindre behov for raske og dĂ„rlige lĂžsninger igjennom dagen..megen, jeg er ogsĂ„ litt kresen i matveien, sĂ„ egg blir det i en del varianter men nĂ„r jeg tilbereder egg er jeg nĂždt Ă„ fjerne den strengen i egget. Kylling klarer jeg ikke Ă„ tilberede uten Ă„ fjerne alt av blod og sener sĂ„ jeg sitter ofte igjen med kun halvparten..sĂ„ det er bĂ„de dyrt og tidkrevendeđŸ«Ł tenker om jeg kan fylle pĂ„ med litt protein i et eller to mĂ„ltid gjennom mĂ„ltidserstatter sĂ„ kommer det litt lettere uten at jeg blir lei av hele tilberedingsprosessen😅

Jeg er sĂ„ enig :) Og det har fungert for meg ogsĂ„. NĂ„ er jeg ikke riktig sĂ„ kresen med kylling, da, men kjenner meg igjen i det andre 😂 Jeg blir helt svett av tanken pĂ„ Ă„ skulle ha 4-6 mĂ„ltider dagen.. Kan en shake ta seg av en eller to av, sĂ„ ja takk!!!

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

AnonymBruker
helga89 skrev (PĂ„ 16.6.2024 den 20.26):

Jeg er sĂ„ enig :) Og det har fungert for meg ogsĂ„. NĂ„ er jeg ikke riktig sĂ„ kresen med kylling, da, men kjenner meg igjen i det andre 😂 Jeg blir helt svett av tanken pĂ„ Ă„ skulle ha 4-6 mĂ„ltider dagen.. Kan en shake ta seg av en eller to av, sĂ„ ja takk!!!

Haha, godt Ă„ hĂžre vi er fleređŸ€­ har du et proteinpulver/ oppskrift pĂ„ shake som du foretrekker? 

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (PĂ„ 12.6.2024 den 19.11):

Om jeg kan komme med et tips, som du egentlig ikke har bedt om? 

Ikke "kast bort" kaloriene dine pÄ proteinshakes, de har relativt hÞyt kcal-innhold pr 100 gram, og mens det er proteinrikt sÄ ville jeg heller fokusert pÄ Ä spise rene proteinprodukter som feks egg, cottage cheese, kjÞtt og fisk og gjerne skyr som mellommÄltid. Kombiner det med masse volum fra grÞnnsaker, salater og poteter, sÄ er det stÞrre sjanse for at du faktisk holder deg mett. Proteinshakes bruker jeg hovedsaklig som supplement dersom jeg ikke fÄr i meg nok gjennom kostholdet ellers. 

Anonymkode: 4c092...29e

Setter pris pĂ„ alle tipsâ˜ș prĂžver, men syns det av og til kan vere greit Ă„ ha noe som en "enkel" lĂžsning om man har litt lite med tid osv i hverdagen sĂ„ jeg iallefall er sikker pĂ„ at jeg har dekket priĂŠoteinmengden 😄 noen gode inspirasjonskilder, gjerne med ukeplaner som passer familielivet ogsĂ„? 😊

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Annonse

6 hours ago, AnonymBruker said:

Haha, godt Ă„ hĂžre vi er fleređŸ€­ har du et proteinpulver/ oppskrift pĂ„ shake som du foretrekker? 

Protein.no sin mĂ„ltidserstatter med jordbĂŠrsmak syns jeg er veldig god, og sĂ„ langt jeg har kommet med Ă„ lĂŠre dette sĂ„ virker ikke den sĂ„ usunn 😅 Pleier Ă„ shake den med isbiter. Jeg leste et sted at 3g fiber pr 100g og like mye (helst mer) proteiner som karbohydrater er viktig i en erstatter, og de fleste rene smakene fra protein.no innfrir det. Etter trening bruker jeg en proteinshake med mye protein bare. Har litt forskjellig for Ă„ variere, men liker de med jordbĂŠr best der og đŸ€­ Men dette er sĂ„ langt kunnskapen min gĂ„r altsĂ„ 😂🙈

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

AnonymBruker

Jeg bruker fatburning proteinpulver fra tights.no

NĂŠringsinnhold: Per porsjon (30 gram):

Energi (kcal) 117

Fett (g) 2,9

mettet (g) 0,9

Karbohydrater (g) 2,3

sukkerarter (g) 1,6

Proteiner (g) 19

Salt (g) 0,2

Koffein (mg) 30

GrĂžnn te-ekstrakt (mg) 200

Krom (mcg) 0,5

L-Tyrosin (mg) 420

Anonymkode: c9ba1...18a

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg bruker fatburning proteinpulver fra tights.no

NĂŠringsinnhold: Per porsjon (30 gram):

Energi (kcal) 117

Fett (g) 2,9

mettet (g) 0,9

Karbohydrater (g) 2,3

sukkerarter (g) 1,6

Proteiner (g) 19

Salt (g) 0,2

Koffein (mg) 30

GrĂžnn te-ekstrakt (mg) 200

Krom (mcg) 0,5

L-Tyrosin (mg) 420

Syns du det funker bra mtp vektnedgang? Hvor ofte og hvordan tar du? 😄

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Syns du det funker bra mtp vektnedgang? Hvor ofte og hvordan tar du? 😄

Har gÄtt pÄ ernÊringskurs og i forhold til min vekt. Skal jeg ha i meg 20 g protein per mÄltid. Det tilsvarer ca en kyllingfilet til hvert mÄltid. 

SÄ mye klarer jeg ikke Ä fÄ i meg. 

SÄ tar to shaker om dagen. GÄr ogsÄ pÄ mysimba, sÄ jeg gÄr ned i vekt

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

AnonymBruker skrev (PĂ„ 9.6.2024 den 21.27):

Om du har viljestyrke til Ä drikke proteinpulver, sÄ har du viljestyrke til Ä spise salater og endre livsstilen din.

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

AnonymBruker

Det hjelper ikke med proteinpulver, hvis du ikke teller makroer fra fĂžr.

FÞrst mÄ du finne ut vedlikeholdskaloriene dine, legge deg under det, og justere underveis.

Anonymkode: da49e...741

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Gjest Anonyme-meg
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det hjelper ikke med proteinpulver, hvis du ikke teller makroer fra fĂžr.

FÞrst mÄ du finne ut vedlikeholdskaloriene dine, legge deg under det, og justere underveis.

Anonymkode: da49e...741

Hva er det? 

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Opprett ny...