Gå til innhold

Hjemmets bokklubb på 90-tallet: hjelp meg å finne denne boka!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg var med i Hjemmets bokklubb på 90-tallet. NicholasSparks, Nicholas Evans, Joy Fielding, Danielle Steel, Judith Krantz, Sidney Sheldon, Anne Rivera Siddons og Fred Mustard Stewart regjerte på listene over bøker. 

Men jeg tror ikke det var noen av de der som skrev boka jeg leter etter. 

Det er en dame, muligens professor i litteratur, som reiser fra byen og ut på landsbygda for å hjelpe en venninne med å holde orden på hus og hjem en periode.

Venninnen er gift og har to barn - den yngste heter Ellie. Hun er tjukk, blir mobbet på skolen, og kjøper kjeks på krita. Ellie har en eldre bror. 

Husholdningen er noe kaotisk. 

Hovedpersonen og venninnens mann faller for hverandre. 

Jeg husker kun navn på datteren - derfor er det så vanskelig å Google. Husker heller ikke om det er engelsk eller amerikansk. 

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror kanskje ikke det er den, men tenkte med en gang på "Når hver tar sin" av Shirley Lowe.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Oversikt over hjemmets bokklubb sine bøer på bokelskerne https://bokelskere.no/serie/hjemmets-bokklubb/1464/

Anonymkode: d938c...6a9

Jada, bladde gjennom hele den lista i går. Og Finn-annonser. 

Skrevet
visp skrev (53 minutter siden):

Tror kanskje ikke det er den, men tenkte med en gang på "Når hver tar sin" av Shirley Lowe.

Sjekker! 

Skrevet
visp skrev (57 minutter siden):

Var nok ikke den. ☺️

• Liker 1
Skrevet

Jeg fant den! Den heter «Av kjærlighet» og er skrevet av Victoria Clayton. 

Hvordan fant jeg den? Jo, på bokhylla.no der jeg søkte på et ord jeg husket. Husket det fordi det var åpenbart oversatt feil 😆

• Liker 1
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...