Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har vært sammen med kjæresten i 1 år, og vi er begge voksne. Bor hver for oss enda fordi jeg ikke ønsker å forhaste meg. Han har det travelt og ønsker samboerforhold , men respekterer mitt valg.

Men i det siste merker jeg at vi er litt forskjellige. Han ler av ting jeg synes er litt banale. Han er opptatt av helt andre ting enn det jeg er. Det kan være serier, filmer, fritidsaktiviteter osv..

Han ønsker at jeg skal bytte til hans treningsstudio, men jeg kjenner at jeg ikke ønsker å være sammen 24/7.

Han kommer på besøk / ønsker besøk hver eneste dag. Spise middag sammen hver dag, henge i sofaen hver kveld osv

Jeg har mistet litt piffen, og får ikke til å være kreativ i hva vi kan finne på sammen. Det var bedre første mnd, men så har det gått litt på ned.

Jeg sliter litt med tidligere forhold der jeg ble veldig svikta, og har tenkt jeg bare trenger tid. Men nå begynner jeg å lure på om jeg ikke er så intr likevel .

Problemet er at vi har kjøpt tur til SørAfrika og reiser om 2 uker. Jeg har lyst å reise, men bare sånn halveis med han. 🥲🥲

På papiret er han en bra mann. 

Anonymkode: 093bd...c2d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Da sier du at du har mye å ordne før turen, og får deg litt flere pauser før ferien.

Anonymkode: 74c1a...09b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville brukt turen til Sør-Afrika til å kjenne på om forholdet har noen fremtid, spesielt da som samboere. Frem til det ville jeg lagt mange egne planer, så du får litt space, uten at du må juge. 

Anonymkode: 5ac9e...68a

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ofte er det aldri nok for enkelte.. 

Anonymkode: 2aa90...3fb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har du nylig begynt på eller byttet hormonprevensjon? Jeg begynte på p-sprøyte da jeg og min mann bestemte oss for å droppe kondom en liten stund ut i forholdt vårt, det var 3 mnd med ekstrem irritasjon over alt ved ham for å si det sånn. Holdt på å bli slutt, før jeg skjønte at det var hormonkluss. 

Vi gikk tilbake til kondomer, og så fort virkningen av sprøyta var ute kom forelskelsen tilbake og irritasjonen forsvant. 

Anonymkode: e8147...a74

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei gått på samme hormonpiller i 22 år.. Dessverre. ☺️

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ofte er det aldri nok for enkelte.. 

Anonymkode: 2aa90...3fb

Ja begynner å lure på om jeg er en av de som bare skal bo alene resten av livet . 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja begynner å lure på om jeg er en av de som bare skal bo alene resten av livet . 

Men i alle dager da. Du er bare sammen med feil mann! Han høres både ekstremt klengete OG lite initiativrik ut, og er i tillegg ikke særlig smart? Hvis det han vil ha ut av livet (en å spise middag med og se enkle tv-serier sammen med hver kveld) er noe annet enn det du ønsker det ut av livet så er dere bare ikke de riktige for hverandre. 

Det er vel ikke unaturlig at det tar et år før man blir godt nok kjent til at man vet om den andre kan funke eller ikke. Helt ærlig? Jeg hadde ikke giddet å være sammen med en mann som var så avhengig av meg. Jeg må ha en som har sitt eget liv, med egne interesser,  venner og initiativ. 

Og så er det helt sikkert mange som syns det mannen din ønsker seg er toppen av lykke. Du må bare bli godt nok kjent med deg selv til å vite hvem du er, og hva du trenger. 

Jeg hadde nok dratt på turen, og brukt den tiden til å kjenne etter om det var igjen noen godfølelser i det hele tatt. Men også gjort det veldig klart før turen at jeg trenger space,  og må ha mye alenetid for å unngå å bli gal og et skikkelig dårlig reisefølge.

Anonymkode: 0c573...a53

• Hjerte 1
Gjest ZarahSweet
Skrevet

Vanskelig å vite om han er feil for deg eller at du bare trenger litt mer egentid.

Det er viktig at du tør å være åpen og kommunisere hva du trenger i et forhold. Og om en ønsker å jobbe for et forhold så vil partner klare å ha en åpen dialog og respektere hva den andre trenger.

Du må jo si ifra at du trenger mer egentid. Om det nå ikke er for sent og at du har mistet følelser for han fordi du ikke har klart å sette grenser og kommunisere hva du trenger i et forhold.

AnonymBruker
Skrevet

Bruk ferien på å kjenne om det er romantikk i det heletatt. Viss ikke, gjør du det slutt etter ferien. 

Anonymkode: cacbc...6eb

Skrevet (endret)

Hjelper ikke å være en perfekt mann på "papiret". De riktige følelser må være tilstede også, og dette du beskriver hadde ikke jeg gått videre med. Du er ikke på riktig sted.

Ville nok likevel gjennomført turen som er om bare to uker. En ferietur sammen har det med å avsløre mye angående om man fungerer sammen eller ikke. Det kan fort bli spikeren i kista, men det er greit. Du er nesten der uansett. 

Endret av Trolltunge
  • Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

På papiret er han en bra mann. 

Hva slags papir er dette?

Endret av kaarebjarne
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Selv om det høres overfladisk ut, så skjønner jeg godt at det er turn-off at han ler av banale ting. Det er noe utrolig usexy ved menn som har platt humor. Da må det i så fall kompenseres med intelligens på andre plan. Jeg hadde en kompis som kunne dra noen ordentlig blødmer, eller såkalte dad jokes. Men han visste at vi alle kom til å si "blæhh...ehehe.." så det var med en viss selvironi slike spøker ble servert. Så da var det overkommelig, og fyren var smart ellers. Men om man gjør det samme i fullt alvor og synes man har servert en genial vits, vel...da hadde jeg vært på så dårlig bølgelengde med fyren at jeg vet de rette følelsene hadde uteblitt.

Anonymkode: f98aa...56e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg ville brukt turen til Sør-Afrika til å kjenne på om forholdet har noen fremtid, spesielt da som samboere. Frem til det ville jeg lagt mange egne planer, så du får litt space, uten at du må juge. 

Samboerskap er jo ikke nødvendig.

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hvorfor skal du ha samboer? Å bo hver for seg skaper egentid, mye mer frihet. Bo sammen kan man bli lei av.

Vurdert å gå av hormoner? Å se hva som skjer.

Anonymkode: a70de...909

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Hvorfor skal du ha samboer? Å bo hver for seg skaper egentid, mye mer frihet. Bo sammen kan man bli lei av.

For så bli en desperat dame i slutten av 40-årene som drar til Danmark for å kjøpe seg et barn alene?

Anonymkode: 0538e...17f

AnonymBruker
Skrevet

Det er vanlig at forelskelsen legger seg etter 1-2 år, og da går man over i en ny fase. Noen kaller det etter-elskelse. Slik var det med meg med han som nå er mannen min. Etter 1,5 år begynte han plutselig å irritere meg med ting han gjorde, som jeg før ikke la merke til. Jeg var jo glad i ham for det, og det gikk seg til. Men jeg husker hvor sjokkert jeg var første gangen jeg la merke til at han smattet når han spiste😆Det hadde jeg brukt 1,5 år på å merke.. Vi har nå vært sammen i over 10 år. 

Jeg tror også du er inne på noe når du skriver at du har opplevd svik i tidligere forhold. Klart det påvirker nåværende forhold og gjør deg mer reservert! Jeg tror denne frykten absolutt kan blokkere følelser, du føler deg jo ikke trygg. 

Jeg vil anbefale deg å dra på denne turen med ham. Og når du kjenner deg trigget med ham kan du spørre deg selv hva som ligger bak, om dette er ham eller sår fra tidligere dårlige som blir pirket i. Med andre ord, hva er mitt og hva er hans. Kanskje viser det seg at han ikke er rett for deg, men det må være godt for deg at du da vet at det ikke handlet om deg og din frykt basert på tidligere opplevelser. Han høres jo veldig fin og investert ut. 

Anonymkode: fa172...d6c

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Helt typisk at nyforelskelsen går over rundt denne tiden, og at man begynner å legge merke til irriterende og plagsomme ting ved den andre. Ofte er det da man finner ut at man egentlig ikke passer sammen. Det høres ut som du kjeder deg med ham. 

Jeg ville dratt på turen, men før det ville jeg lagt en del planer så du får en del tid for deg selv. Da får dere mer space og drar forhåpentligvis på ferie med energi til å være sammen og ha det fint. På selve turen ville jeg kanskje hatt mer fokus på opplevelsene og feriefølelse enn å dyrke kjærligheten for å ikke legge for mye press på situasjonen. Du vil nok få en bedre innsikt på om dere to er liv laga etter ferien. 

Anonymkode: daa66...e7b

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det høres ut som du kjeder deg med ham. 

Jeg tror du har rett. Jeg er ikke verdens mest spennende kvinne jeg heller når jeg er sammen med han, men jeg kjenner at jeg ikke orker heller. Og DET er jo et dårlig tegn. Jeg ba om mitt space nå i tiden før vi skal reise, og han er sammen med broren sin i dag/kveld. Kjenner at energien kommer krypende tilbake. Bare det å få komme hjem etter jobb og ikke ha han «hengende» her hele tiden.

AnonymBruker
Skrevet

La han finne noen andre. Du vil åpenbart ikke ha han 

Anonymkode: d97e9...d83

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Samboerskap er jo ikke nødvendig.

TS nevnte samboerskap i HI, og derfor skrev jeg det i mitt svar, da det var relevant for saken. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...