AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #1 Del Skrevet 9. juni 2024 Er det noen som driver og er erfarne med geocaching? jeg liker å gå mye tur, men aldri prøvd dette. Er det mer spennende enn stolpejakten eller er det litt «ute»? Anonymkode: 0696f...d36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #2 Del Skrevet 9. juni 2024 Jeg syns det er mer spennende, da man må lete litt, og det er ekte pakker. Noen er veldig kreative! Både på pakker og hvordan de er gjemt. Anonymkode: a3e28...c78 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NinaLisa Skrevet 10. juni 2024 #3 Del Skrevet 10. juni 2024 Jeg har drevet med dette tidligere å synes det er spennende😄 Det jeg ikke liker med stolpejakt å geocashing er at man må bruke telefon hele tiden for å finne objektet. Å gå rundt med nesa i mobilen med lite strøm å knote med app å innstillinger ødelegger litt av gleden. Eller for min del hele gleden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 10. juni 2024 #4 Del Skrevet 10. juni 2024 Jeg har drevet mye med det og liker det veldig godt. Det er litt mer utfordrende med geocaching fordi cachene ofte er utenfor allfarvei og man må lete etter dem da de er gjemt. Og så notere i loggboken i selve cachen og så i appen. Men det gjør også at det føles enda bedre når man først finner en. I tillegg er cacher ofte gjemt på interessante steder for kultur og historie. Jeg har lært en del lokalhistorie gjennom geoacaching. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #5 Del Skrevet 10. juni 2024 Jeg driver med dette (tre funn på gårsdagens tur). Men jeg har aldri prøvd stolpejakt, så jeg kan jo ikke sammenligne. Jeg bruker gjerne cacher som inspirasjon til å finne nye turmål. Sitter hjemme og leser på cachebeskrivelser og logger, og når noen har skrevet f.eks "Her var det jammen fin utsikt, kjempeflott tur på god sti, takk for at jeg fikk oppleve denne plassen" i loggen, så får jeg jo lyst til å gå dit. Jeg har vært mange steder og gått mange turer som jeg ikke hadde kommet på å gå hvis det ikke var for caching. Anonymkode: 87ece...f6d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2024 #6 Del Skrevet 29. juni 2024 Jeg har gått mest fra geocaching til stolpejakt de siste årene Geocaching er mer krevende enn stolpejakt. Man må lete mer, og ikke alltid man finner boksen. Men det er en moro å lete, og denne hobbyen kan man bedrive over hele verden. Stolpejakt er bare lokalt enkelte steder i Norge. Om man liker å løse utfordringer er Mystery-bokser perfekt. Lykke til Anonymkode: c3bcb...9c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jimjam Skrevet 29. juni 2024 #7 Del Skrevet 29. juni 2024 Er det verdt å betale for premiumversjonen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smilo Skrevet 5. juli 2024 #8 Del Skrevet 5. juli 2024 Jeg mener ja, men det må du vurdere. Jeg synes den er verdt det for bedre kart og flere cacher Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linny1111 Skrevet 8. juli 2024 #9 Del Skrevet 8. juli 2024 On 6/9/2024 at 8:07 PM, AnonymBruker said: Er det noen som driver og er erfarne med geocaching? jeg liker å gå mye tur, men aldri prøvd dette. Er det mer spennende enn stolpejakten eller er det litt «ute»? Anonymkode: 0696f...d36 Jeg har drevet med Geocaching i ti år. Nå bor jeg ikke i Norge, så vet ikke hvordan det kan måle seg med Stolpejakten. Begge deler er gøy på ulike måter, tror jeg. Geocaching krever litt mer, det finnes ulike typer cacher, ofte litt større puslespill å løse. Premiumversjonen er absolutt verdt det om du vil drive litt med caching, men ikke verdt det om du bare vil teste det ut for første gang. Prøv og se om du liker det, så kan du kjøpe Premium. On 6/10/2024 at 9:33 AM, AnonymBruker said: Jeg driver med dette (tre funn på gårsdagens tur). Men jeg har aldri prøvd stolpejakt, så jeg kan jo ikke sammenligne. Jeg bruker gjerne cacher som inspirasjon til å finne nye turmål. Sitter hjemme og leser på cachebeskrivelser og logger, og når noen har skrevet f.eks "Her var det jammen fin utsikt, kjempeflott tur på god sti, takk for at jeg fikk oppleve denne plassen" i loggen, så får jeg jo lyst til å gå dit. Jeg har vært mange steder og gått mange turer som jeg ikke hadde kommet på å gå hvis det ikke var for caching. Anonymkode: 87ece...f6d Dette gjør jeg også. Har hund som elsker å dra ut på tur, så da finner jeg ofte er morsomt skogområde fullt av cacher, så blir det både tur og caching. Det er også en flott måte å oppdate nye steder på om man er på ferie. Jeg har cachet i 46 ulike land. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå