~MALIN~ Skrevet 13. februar 2006 #1 Skrevet 13. februar 2006 Jeg skal male brannmuren i stua. Noen med erfaring: Blir det finest å bruke grov eller fin murstruktur-maling? Den har til nå vært dekket av en gulv-til-tak-bokhylle, og de som har bodd her før oss har tapetsert brannmuren med en helt skrekkelig tapet som er umulig å fjerne .
Gjest gjesta Skrevet 13. februar 2006 #2 Skrevet 13. februar 2006 Jeg trodde ikke det var lov å tapetsere en brannmur. Har du luke i den slik at du kan ta ut aske? I såfall med det ikke være noe brennbart nærmere enn 30 cm.
Hu i Svingen Skrevet 13. februar 2006 #3 Skrevet 13. februar 2006 Jeg trodde ikke det var lov å tapetsere en brannmur. ← Det stemmer. Hjelper ikke å male over den heller, den bør dessverre fjernes.
Nitha Skrevet 13. februar 2006 #4 Skrevet 13. februar 2006 Hvis muren blir jevn igjen etter tapetfjerninga, kan du fint bruke vanlig vannbasert maling. Ville forhørt meg om hvordan murstrukturmaling takler varmen. Hvis det er tvil burde dere heller pusse pipa, og så male med vanlig maling. Da blir det i alle fall jevnt og pent. Fru Nitha
Pasha Skrevet 13. februar 2006 #5 Skrevet 13. februar 2006 Tapet er som andre sier ikke tilatt på brannmur. Jeg ville ha gjort alt jeg kunne for å fjerne den. Om dere bruker strukturmaling eller vanlig.. er opp til dere
~MALIN~ Skrevet 14. februar 2006 Forfatter #6 Skrevet 14. februar 2006 Tusen takk for svar ! Da er det visst ingen vei utenom... vi må fjerne tapeten, og male etterpå.
Gjest Gjest Skrevet 14. februar 2006 #7 Skrevet 14. februar 2006 Jeg har pipe uten tapet men med strukturmaling. Den er ganske finkornet. Har malt med hvit maling til slutt.
Susijenta Skrevet 14. februar 2006 #8 Skrevet 14. februar 2006 Jeg ville brukt grov stukturmaling, men fin struktur-rulle (gul). Jeg syns det blir finest. Men du trenger nok en del, en liter dekker vanligvis bare 0,5-0,8 kvadratmeter. Fargen på den er hvit, så du trenger ikke male over med hvit etterpå. Det kan du vente med til det er gulnet, for og friske opp. All maling gulner, så vidt jeg vet, men vannbasert gulner senere enn andre. lykke til
~MALIN~ Skrevet 15. februar 2006 Forfatter #9 Skrevet 15. februar 2006 Ok, da prøver jeg det, så snart jeg får ned tapeten... Tusen takk !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå