Gå til innhold

Tørr nese kun et nesebor?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Noen som sliter med tørr nese men kun i ett nesebor? Jeg merket i feb/mars at jeg fikk noe jeg trodde var et sår inni det ene neseborene. Det blødde litt, men det rant ikke blod ut men la seg som en slags «hinne» inni neseboret. Jeg blødde også vanlig neseblod ved en anledning. Nå virker det som det har kommet tilbake. Jeg ser at det ligger størknet/tørt blod litt inni neseboret og når jeg lyser inn ser jeg en slags rad med størknet blod. Kan dette være tegn på en tørr nese? Burde ikke begge nesebor ha vært rammet da? Det har hele tiden vært samme nesebor som har gitt plager. Jeg nyser også noe mer enn vanlig? Og det samme neseboret har også rent litt (kun den siden ikke den andre). Jeg har helseangst så begynner å krisemaksimere med kreft osv.

Er dette noe jeg bør sjekke ut hos legen?  Eller bare satse på at det er tørr nese?

Anonymkode: cb2aa...709

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hatt det slik. Ved forkjølelse og tilhørende snyting blødde jeg lett neseblod fra det ene neseboret. Var hos  øre-nese-halslege for noe hørselsrelatert. Han kikket også opp i nesen min, sa jeg hadde et blodkar som lå veldig åpent og blottlagt og spurte om jeg blødde neseblod og var tørr/fikk hinne inni nesen. Det bekreftet jeg.

Han lukket da blodkaret ved å "brenne" det. Enkel sak: først vattpinne med bedøvelse i nesen. Så stakk han en liten svi-dings inn og brukte noen sekunder på det. Over to år siden, har ikke blødd neseblod siden 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og sliter du feks med allergi kan nesen være verre nå. En  venninne bruker en spray med olje i nesen for å myke opp tørr slimhinne og forebygge sår/irritasjon/neseblod. Den heter Rhinoil tror jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Eneri skrev (9 minutter siden):

...og sliter du feks med allergi kan nesen være verre nå. En  venninne bruker en spray med olje i nesen for å myke opp tørr slimhinne og forebygge sår/irritasjon/neseblod. Den heter Rhinoil tror jeg. 

Jeg har ingen allergier eller noe. Dette er noe som har oppstått nå den siste tiden. Blør aldri neseblod til vanlig (kun en gang i fjor som jeg kan huske). Mulig jeg kan få en lege til å se på det?

TS

Anonymkode: cb2aa...709

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...