Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg nærmer meg termindato og har de siste par nettene hatt (veldig) løs mage og kjent en del murringer i korsryggen, i tillegg har jeg vært en del kvalm på kveldstid og kjent mer nedpress enn vanlig gjennom dagen. I tillegg lurer jeg på om slimproppen falt ut i forgårs! Tenker jo det kroppen som begynner å gjøre seg klar, men dette er første barnet, så er ikke godt å si. 

Hva var deres tidlige fødselstegn?🥰 

Anonymkode: 39ac3...5f7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hadde helt vanvittig nedpress (følte at jeg måtte krysse beina når jeg sto for at ungen ikke skulle ramle ut). 
Slimproppen gikk på termindato. 
jeg måtte brått igangsettes, så vet ikke om flere tegn kunne dukket opp da. Men jeg var veldig moden når de satte ballong. 

Anonymkode: 0cc2a...d9f

AnonymBruker
Skrevet

Ingen. Riene kom helt ut av det blå, 10 dager før termin, og 2 timer etter var barnet født 

Anonymkode: af0ff...073

AnonymBruker
Skrevet

Absolutt ingen ting. Plutselig rant vannet nedover beina mine. 

Anonymkode: 4ed59...af7

Skrevet

Vannet gikk. Ingenting annet 🙃

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg nærmer meg termindato og har de siste par nettene hatt (veldig) løs mage og kjent en del murringer i korsryggen, i tillegg har jeg vært en del kvalm på kveldstid og kjent mer nedpress enn vanlig gjennom dagen. I tillegg lurer jeg på om slimproppen falt ut i forgårs! Tenker jo det kroppen som begynner å gjøre seg klar, men dette er første barnet, så er ikke godt å si. 

Hva var deres tidlige fødselstegn?🥰 

Anonymkode: 39ac3...5f7

Med første så var jeg kraftig forkjølet på slutten, forsto ikke at jeg kunne gå i fødsel da det først skjedde. Jeg hadde vært veldig dårlig rett før termin så jeg ble lagt inn for å få noe å sove på. Dette var en dag over termin og det var tydelig at jeg trengte energi til fødsel frem i tid. Både jeg og jordmor regnet med at det ble fødsel om en ukes tid, slik som førstegangsfødende ofte går over tiden. Helt ut av det blå begynte fødselen morgenen etter, mens jeg var innlagt. Slimproppen hadde gått 2 ganger i løpet av de siste 10 dagene, så det føltes heller ikke som noe tegn, den kunne vel gå igjen før det skjedde noe..

Med nummer to ble jeg satt i gang og var igjennom alt de kan gi til igangsetting før noe skjedde. Derfor fikk jeg ikke kjent noe særlig på det den gangen heller.

I uke 28 av graviditet nummer 3 hadde jeg endel smerter og tok en sjekk på føden. Jeg hadde kort livmorhals og var nesten i fødsel, men de fikk stoppet det. Uke 30 begynner jeg med endel doturer, som om kroppen skal kvitte seg med alt. Jeg tenker at fødsel nærmer seg igjen. 

I løpet av de siste 3 ukene har jeg endel maserier, mer kynnere, dårlig søvn, løsere og mer avføring, smerter i korsryggen, kvalme. I et par dager hadde jeg takvise smerter på kvelden, 10 ganger på 1 time, holdt på i 3-4 timer også gir det seg. Etter  oen dager med dette har jeg et ekstremt søvn behov og sover mer enn jeg er våken de neste 4 dagene. Også på igjen med alt det andre, uten tegn til noe fødsel ennå. Jeg er sliten, jeg har holdt på slik I 3 uker og vet at det kan gå 3 uker til.. 

Anonymkode: 47e3e...da8

AnonymBruker
Skrevet

Hadde absolutt ingen tegn til fødsel/modning, så var sikker på at det gikk mot igangsettelse. Natten før vi skulle på overtidskontroll begynte plutselig riene. Hadde 4 cm åpning og vannavgang på formiddagen  og hun var ute et par timer senere. Veldig fin fødsel. 

Anonymkode: 66ac2...058

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...