AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #1 Skrevet 9. juni 2024 Jeg har IKM i morgen men tror jeg er gravid. Har to svangerskap bak meg og har akkurat samme symptomene som de gangene. Jeg var imidlertid ikke kvalm en eneste dag de andre gangene, men i dag har jeg hatt fire bølger på ca. 30 minutter hvor jeg har vært på nippet til å spy. Så ble kvalmen helt borte🙈 opplevde dere kvalmen sånn, at den svingte i bølger, eller var den mer konstant? Og hvis dere opplevde det samme, hvordan utartet det seg videre? Når det er så tidlig, er jeg dømt til å være skikkelig kvalm dette svangerskapet, eller gikk det like fort over hos dere?🙈 Anonymkode: a8299...7a9
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #2 Skrevet 9. juni 2024 Tror dette er veldig individuelt. Av meg og mine venninner har ingen opplevd kvalmen helt likt. Jeg var kvalm fra uke 6-11, men det var som en konstant fyllesyke, og ikke slik du beskriver. En venninne hadde det ganske likt som deg, mener det gikk over rundt uke 10. Noen er kvalme hele svangerskapet, men for de fleste går det over innen første trimester er unnagjort. Ta en test, så vet du sikkert, ts! Krysser fingrene for deg🤞❤️ Anonymkode: 7def7...7d4
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #3 Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Tror dette er veldig individuelt. Av meg og mine venninner har ingen opplevd kvalmen helt likt. Jeg var kvalm fra uke 6-11, men det var som en konstant fyllesyke, og ikke slik du beskriver. En venninne hadde det ganske likt som deg, mener det gikk over rundt uke 10. Noen er kvalme hele svangerskapet, men for de fleste går det over innen første trimester er unnagjort. Ta en test, så vet du sikkert, ts! Krysser fingrene for deg🤞❤️ Anonymkode: 7def7...7d4 Takk for at du deler! Sikkert ingen svangerskap som er like, nei huff, konstant fyllesyke høres enda verre ut, da får en jo ikke noen pauser! Jeg pleier å få mensen nøyaktig på dagen så tipper jeg tar en test om den ikke er kommet innen tirsdag😍 Anonymkode: a8299...7a9
t0nje Skrevet 10. juni 2024 #4 Skrevet 10. juni 2024 Jeg var kvalm fra uke fem og frem til jeg fødte. Opplevde kvalmen som beskrevet over her: som en kronisk fyllekule som ikke ga seg i styrke før jeg var nesten på vei inn i tredje trimester. Da endret kvalmen seg til å bli mildere, samt komme og gå i bølger. Gikk på Postafen fra uke 14 og helt til fødsel. Afipran og Xonvea funket ikke i det hele tatt. Enkelt sagt gikk jeg fra å trene type x5 i uken styrke- og balltreninger hvor jeg var i mitt livs beste form til å være lenket til sengen og få næringsdrikker på blåresept. Det var regelrett helt jævlig. Til tross for at det var grusomt går jeg gledelig gravid flere ganger, for gevinsten er helt fantastisk. Alle graviditeter er ulike så ikke ta sorgene på forskudd ☺️ 1
Jajakvinne12 Skrevet 10. juni 2024 #5 Skrevet 10. juni 2024 Kastet opp flere ganger daglig fra ca uke 6. Hver eneste dag, døgnet rundt. Derfor skal jeg ikke ha mer enn ett barn. Orker ikke det igjen. 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #6 Skrevet 10. juni 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg har IKM i morgen men tror jeg er gravid. Har to svangerskap bak meg og har akkurat samme symptomene som de gangene. Jeg var imidlertid ikke kvalm en eneste dag de andre gangene, men i dag har jeg hatt fire bølger på ca. 30 minutter hvor jeg har vært på nippet til å spy. Så ble kvalmen helt borte🙈 opplevde dere kvalmen sånn, at den svingte i bølger, eller var den mer konstant? Og hvis dere opplevde det samme, hvordan utartet det seg videre? Når det er så tidlig, er jeg dømt til å være skikkelig kvalm dette svangerskapet, eller gikk det like fort over hos dere?🙈 Anonymkode: a8299...7a9 Hadde kvalme og ekstremt mye oppkast med første, bare kvalme med andre og nesten ingenting med tredje. Kvalmen kom til forskjellige tider på de to første. For meg var kvalmen konstant, som å være skikkelig fyllesyk. Det var heller senere at jeg oftere opplevde mindre og lettere kvalme gjennom dagen. Nå er jeg i uke 33 med nummer 3 og sliter med litt kvalme igjen. Det føles mest som manglende matlyst, være matlei, finner ingenting som smaker godt og halsbrann som gjør alt litt verre. Anonymkode: 5fcca...b0b 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #7 Skrevet 10. juni 2024 Med førstemann var jwg kvalm, uggen og oppkast fra jeg sto opp om morgenen og frem til formiddagen. Klarte feks ikke å jobbe fra morgen av. Så kom kvalmen tilbake utover dagen. Kom i bølger. Verst med oppkast på morgenen. Varte fra jeg ble gravid og til jeg fødte. Med de andre var det roligere med kvalmen, men den var der og kom i bølger. Spes hvis jeg spiste eller så enkelte matretter/mat. Jeg fikk aldri dilla på noe spes, men mer avsmak på enkelte ting. Anonymkode: d850c...6b5
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #8 Skrevet 10. juni 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Takk for at du deler! Sikkert ingen svangerskap som er like, nei huff, konstant fyllesyke høres enda verre ut, da får en jo ikke noen pauser! Jeg pleier å få mensen nøyaktig på dagen så tipper jeg tar en test om den ikke er kommet innen tirsdag😍 Anonymkode: a8299...7a9 Hvis du har så mye hcg at du har fått symptomer, så vil en graviditetstest bli positiv. Men skjønner hvis du vil leve i spenningen litt lengre! Lykke til i morgen!😊 Anonymkode: 7def7...7d4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå