AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #1 Skrevet 9. juni 2024 Søstera mi har fått blomster, gang på gang, levert på døra, fra sin psycho eks. Når hun får sms eller telefon om levering, ringer hun til blomsterfirma og sier at hun ikke ønsker disse blomstene, at de bare kan kaste dem. Bedriften sier "Ikke vårt problem" og legger blomstene ved døra eller ved hoveddøra til blokka. Er det ikke litt rart at man ikke kan nekte slikt? Anonymkode: 252a0...aac
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #2 Skrevet 9. juni 2024 Jeg ville sendt de en skriftlig henvendelse å spurt om det er mulig sperre for levering til den aktuelle adressen. Anonymkode: 06784...8b9 7 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #3 Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg ville sendt de en skriftlig henvendelse å spurt om det er mulig sperre for levering til den aktuelle adressen. Anonymkode: 06784...8b9 Men stalkeren kan da bruke en annen leverandør Anonymkode: 252a0...aac
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #4 Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men stalkeren kan da bruke en annen leverandør Anonymkode: 252a0...aac Og da gjør man det samme der. Det er begrenset hvor mange blomsterleverandører det finnes... Anonymkode: 06784...8b9 20 3
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #5 Skrevet 9. juni 2024 Hvorfor kan man ikke nekte en slik levering? Anonymkode: 252a0...aac
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #6 Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Søstera mi har fått blomster, gang på gang, levert på døra, fra sin psycho eks. Når hun får sms eller telefon om levering, ringer hun til blomsterfirma og sier at hun ikke ønsker disse blomstene, at de bare kan kaste dem. Bedriften sier "Ikke vårt problem" og legger blomstene ved døra eller ved hoveddøra til blokka. Er det ikke litt rart at man ikke kan nekte slikt? Anonymkode: 252a0...aac Så får hun ringe politiet og be om kontaktforbud, når ingenting annet nytter. Anonymkode: 6dc6c...5d4 15
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #7 Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor kan man ikke nekte en slik levering? Anonymkode: 252a0...aac Fordi den som bestiller har betalt for varen + levering på forskudd. Når blomstrene er levert, har blomsterforretningen oppfylt sin del av avtalen og kan beholde pengene. Dersom de tar med blomstrene tilbake, har de ikke oppfylt sin del - og den som bestiller kan kreve pengene tilbake, dette ønsker de selvfølgelig ikke. Anonymkode: 7e14e...d42 8
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #8 Skrevet 9. juni 2024 Så klart man kan nekte. Bare si at dette er ikke gjort med glede. Jeg har hatt blomsterbutikk og jeg respekterte når noen ikke villa ha blomster. Jeg fikk jo pengene mine lell jeg. Så for min del hadde det ikke noe å si. Dette var et stort tema i Interflora når vi var medlem der. Anonymkode: 3e9cb...3e2 3 4
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #9 Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Så får hun ringe politiet og be om kontaktforbud, når ingenting annet nytter. Anonymkode: 6dc6c...5d4 Det er umulig fordi slike leveringer er jo som regel anonyme. Da kan hun ikke bevise det er han, men vet selvfølgelig at det er han. Anonymkode: 252a0...aac
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #10 Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fordi den som bestiller har betalt for varen + levering på forskudd. Når blomstrene er levert, har blomsterforretningen oppfylt sin del av avtalen og kan beholde pengene. Dersom de tar med blomstrene tilbake, har de ikke oppfylt sin del - og den som bestiller kan kreve pengene tilbake, dette ønsker de selvfølgelig ikke. Anonymkode: 7e14e...d42 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så klart man kan nekte. Bare si at dette er ikke gjort med glede. Jeg har hatt blomsterbutikk og jeg respekterte når noen ikke villa ha blomster. Jeg fikk jo pengene mine lell jeg. Så for min del hadde det ikke noe å si. Dette var et stort tema i Interflora når vi var medlem der. Anonymkode: 3e9cb...3e2 Men risikerte du ikke å måtte betale tilbake til kunden da? Du har jo ikke levert tjenesten du fikk betalt for…? Anonymkode: 7e14e...d42 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #11 Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Så klart man kan nekte. Bare si at dette er ikke gjort med glede. Jeg har hatt blomsterbutikk og jeg respekterte når noen ikke villa ha blomster. Jeg fikk jo pengene mine lell jeg. Så for min del hadde det ikke noe å si. Dette var et stort tema i Interflora når vi var medlem der. Anonymkode: 3e9cb...3e2 Nei, det er tydeligvis ikke mulig. Hvis du allerede har levert og personen ringer og sier "nei takk", drar du til adressen deres og henter blomstene? Sikkert ikke. Anonymkode: 252a0...aac
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #12 Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Søstera mi har fått blomster, gang på gang, levert på døra, fra sin psycho eks. Når hun får sms eller telefon om levering, ringer hun til blomsterfirma og sier at hun ikke ønsker disse blomstene, at de bare kan kaste dem. Bedriften sier "Ikke vårt problem" og legger blomstene ved døra eller ved hoveddøra til blokka. Er det ikke litt rart at man ikke kan nekte slikt? Anonymkode: 252a0...aac Brev og besøksforbud , da er det et brudd på pålegget Anonymkode: a4c25...89e
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #13 Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er umulig fordi slike leveringer er jo som regel anonyme. Da kan hun ikke bevise det er han, men vet selvfølgelig at det er han. Anonymkode: 252a0...aac Politiet kan jo få kontonummer som har betalt bestillingen, og slik avsløre ham. Så det kan lett bevises at det er ham om politiet etterforsker det. Anonymkode: 7bfca...c08 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #14 Skrevet 9. juni 2024 Jeg blir bare overrasket at i en verden hvor det er så mye fokus på kamp mot mobbing, trakassering, hvor folk snakker om å beskytte kvinner, øker bruk av omvendt voldsalarm, er det fortsatt slik at man ikke kan nekte en slik enkel ting som uønsket blomsterlevering. Anonymkode: 252a0...aac 3 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #15 Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Nei, det er tydeligvis ikke mulig. Hvis du allerede har levert og personen ringer og sier "nei takk", drar du til adressen deres og henter blomstene? Sikkert ikke. Anonymkode: 252a0...aac Ringer dem først etter dem har levert blomstene til henne? Da blir det jo selvsagt litt verre, dere kan ikke forvente at budene skal dra å plukke opp blomstene igjen... Jeg har alltid fått telefon før de leverer.. Anonymkode: 06784...8b9
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #16 Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Ringer dem først etter dem har levert blomstene til henne? Da blir det jo selvsagt litt verre, dere kan ikke forvente at budene skal dra å plukke opp blomstene igjen... Jeg har alltid fått telefon før de leverer.. Anonymkode: 06784...8b9 Ja, de ringer og sier at blomstene kommer, de spør ikke om man vil eller ei Anonymkode: 252a0...aac
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #17 Skrevet 11. juni 2024 Det er litt rart at man ikke kan nekte. At det finnes en sperre som kommer opp hos butikkene. Anonymkode: 44a4b...f25
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #18 Skrevet 11. juni 2024 Blomsterbutikken vil selge og få godt rykte. Hvis man ikke får kjøpt det man vil som kunde vil det ikke bli bra. En blomsterhandler kan ikke være en buffer mellom den som sender og den som mottar blomster, det må ordnes opp i privat. Anonymkode: 7cf9c...561
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #19 Skrevet 11. juni 2024 AnonymBruker skrev (På 9.6.2024 den 19.50): Så får hun ringe politiet og be om kontaktforbud, når ingenting annet nytter. Anonymkode: 6dc6c...5d4 Er du klar over hvor vanskelig det er å få det? Anonymkode: cbb3e...210 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #20 Skrevet 11. juni 2024 AnonymBruker skrev (På 9.6.2024 den 19.58): Politiet kan jo få kontonummer som har betalt bestillingen, og slik avsløre ham. Så det kan lett bevises at det er ham om politiet etterforsker det. Anonymkode: 7bfca...c08 Ja for politiet kommer jo til å gjøre dette🙈 Anonymkode: cbb3e...210 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå