AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #1 Skrevet 9. juni 2024 Jeg har begynt i psykodynamisk tilnærming pga utviklingstraumer. Jeg skal få hjelp til å bygge egostyrke og ikke bli trigger av ulike situasjoner. Kommer alle timene i et langt løp til å gå til å tenke tilbake fra en situasjon til andre som ligner??? Eller vil jeg få konkrete råd for å takle konkrete ting i nå tid? Finnes det flere ledd i denne terapien? Eller bare snakker man om lignende situasjoner fra hendelser i nåtid?? Anonymkode: 58fe6...b62
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #2 Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har begynt i psykodynamisk tilnærming pga utviklingstraumer. Jeg skal få hjelp til å bygge egostyrke og ikke bli trigger av ulike situasjoner. Kommer alle timene i et langt løp til å gå til å tenke tilbake fra en situasjon til andre som ligner??? Eller vil jeg få konkrete råd for å takle konkrete ting i nå tid? Finnes det flere ledd i denne terapien? Eller bare snakker man om lignende situasjoner fra hendelser i nåtid?? Anonymkode: 58fe6...b62 Konkrete råd er det ikke sikkert du får, men timene er ikke like i min erfaring. Anonymkode: 75a6a...acd
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #3 Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Konkrete råd er det ikke sikkert du får, men timene er ikke like i min erfaring. Anonymkode: 75a6a...acd Hvordan ulike er timene? Handler alt om å reflektere selv, eller gir terapeuten overhode råd eller validering? Anonymkode: 58fe6...b62
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #4 Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvordan ulike er timene? Handler alt om å reflektere selv, eller gir terapeuten overhode råd eller validering? Anonymkode: 58fe6...b62 Det er veldig individuelt. Det beste er om du klarer å snakke med behandleren din om det. De legger opp behandlingen ulikt i forhold til pasientenes behov. Anonymkode: 75a6a...acd
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #5 Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hvordan ulike er timene? Handler alt om å reflektere selv, eller gir terapeuten overhode råd eller validering? Anonymkode: 58fe6...b62 Jeg har i alle fall ikke fått noen verktøy, råd eller noe sånt. Synes det er frustrerende. Anonymkode: 99d5e...2a0
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #6 Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det er veldig individuelt. Kan du gi noen konkrete eksempler på dette? For jeg tror ikke på det. Anonymkode: 99d5e...2a0
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #7 Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kan du gi noen konkrete eksempler på dette? For jeg tror ikke på det. Anonymkode: 99d5e...2a0 Nei. Snakk med behandleren din! Anonymkode: 75a6a...acd
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #8 Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Kommer alle timene i et langt løp til å gå til å tenke tilbake fra en situasjon til andre som ligner??? Ja, det tror jeg. Anonymkode: 99d5e...2a0
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #9 Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei. Snakk med behandleren din! Anonymkode: 75a6a...acd Jeg er ikke ts. Anonymkode: 99d5e...2a0
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #10 Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg er ikke ts. Anonymkode: 99d5e...2a0 Jeg så det. Du kan likevel snakke med behandleren din. Har du ikke behandler er det begrenset hvordan det hjelper deg. Anonymkode: 75a6a...acd
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #11 Skrevet 9. juni 2024 Jeg sluttet i terapi da jeg bare ble verre av dette. Man får ikke velge behandling i det offentlige, og alle psykologer hadde sprengt kapasitet. Noen insisterer på psykodynamisk tilnærming, og virker småfrelst av Freud & co. Fikk bedre hjelp av bøker om kognitiv terapi med selvhjelpsøvelser og tips. Men for noen har det nok god effekt. Anonymkode: 2c850...30d
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #12 Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg så det. Du kan likevel snakke med behandleren din. Har du ikke behandler er det begrenset hvordan det hjelper deg. Anonymkode: 75a6a...acd Jeg spør jo deg, fordi du påstår at det er individuelt. Hvis det virkelig stemmer, må det være mulig å gi eksempel. Hvis ikke, er det bare noe du påstår. Anonymkode: 99d5e...2a0
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #13 Skrevet 9. juni 2024 Jeg gikk mange år i psykodynamisk terapi. Fikk mye trøst og omsorg over at ting har vært så fælt i livet mitt, men utviklet meg ikke. Ville valgt noe annet. Anonymkode: 31e65...bbb
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #14 Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg sluttet i terapi da jeg bare ble verre av dette. Man får ikke velge behandling i det offentlige, og alle psykologer hadde sprengt kapasitet. Noen insisterer på psykodynamisk tilnærming, og virker småfrelst av Freud & co. Fikk bedre hjelp av bøker om kognitiv terapi med selvhjelpsøvelser og tips. Men for noen har det nok god effekt. Anonymkode: 2c850...30d Det stemmer. Jeg synes det er rart at behandlingen ikke er tilpasset pasienten. Det finnes jo behandling som virker mot traumer, hvorfor brukes den ikke? Anonymkode: 99d5e...2a0
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #15 Skrevet 9. juni 2024 Min behandler er avtale spesialist. Tror jeg kan be om kognitiv terapi også, hmmmm Anonymkode: 58fe6...b62
Daria Skrevet 9. juni 2024 #16 Skrevet 9. juni 2024 Timene mine har vært ganske varierte, med fokus på her-og-nå-håndtering en uke, graving i fortid og minner en annen og utforskning av relasjoner en tredje. Jeg har fått konkrete råd og generelle verktøy, teoretiske forklaringer og rom til å gå inn i og slippe fram følelser. Hva som skjer i hver enkelt time er avhengig av hvor jeg har behov for å begynne og hva vi måtte finne å ta tak i, og det kan komme litt overraskende på oss begge.
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #17 Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Min behandler er avtale spesialist. Tror jeg kan be om kognitiv terapi også, hmmmm Anonymkode: 58fe6...b62 Ja, du kan jo prøve det. Jeg synes ikke kognitiv terapi heller fungerte. Det blir som å sitte og snakke med hjernen min, når det er kroppen som har kortsluttet. Anonymkode: 99d5e...2a0
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #18 Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg spør jo deg, fordi du påstår at det er individuelt. Hvis det virkelig stemmer, må det være mulig å gi eksempel. Hvis ikke, er det bare noe du påstår. Anonymkode: 99d5e...2a0 Min erfaring er at det er individuelt. Du trenger ikke tro på meg. God behandling handler mye om relasjonen til behandler og da er det nyttig å snakke med behandler om behandlingen og sammen finne en form som passer. Anonymkode: 75a6a...acd 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå