AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #1 Skrevet 9. juni 2024 Mannen min og jeg traff hverandre som unge, og når jeg ser på oss to nå der han har fått grått hår, mistet hår, jeg har blitt slappere i kroppen, og det kommer noen gråe hår hos meg også så skjønner jeg at vi begynner å bli gamle. Da kommer det en sorg hos meg der vi ikke fikk nyte hverandre som unge, ikke reist noen steder alene, ikke gjort noe særlig kjæresteting. Alt har gått med til å få barn og oppdra barn, vi ble fort gravide . Vi var ikke helt klare, men veldig glad i barnet vårt som ble vår første. Etter dette har det kommer 2 til og vi er glad i flokken vår, men jeg skulle ønske vi kunne ha ventet litt. Etter vi fikk barn har jo livet bare passert i en stor fart, brått er 40 årene her, tenåringsliv, og vi har fremdeles ikke mye tid til oss. Flere som føler på det som har fått barn tidligere enn andre og ikke rakk så mye før barnet kom? Jeg håper vi snart er der at vi kan gjøre ting utenom barn, men jeg koser meg med barna også så håper ingen misforstår meg. Vi har ikke hatt barnevakt noe særlig i løpet av vår tid som foreldre, og sånn er livet for mangr av oss Anonymkode: be309...63b
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #2 Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Mannen min og jeg traff hverandre som unge, og når jeg ser på oss to nå der han har fått grått hår, mistet hår, jeg har blitt slappere i kroppen, og det kommer noen gråe hår hos meg også så skjønner jeg at vi begynner å bli gamle. Da kommer det en sorg hos meg der vi ikke fikk nyte hverandre som unge, ikke reist noen steder alene, ikke gjort noe særlig kjæresteting. Alt har gått med til å få barn og oppdra barn, vi ble fort gravide . Vi var ikke helt klare, men veldig glad i barnet vårt som ble vår første. Etter dette har det kommer 2 til og vi er glad i flokken vår, men jeg skulle ønske vi kunne ha ventet litt. Etter vi fikk barn har jo livet bare passert i en stor fart, brått er 40 årene her, tenåringsliv, og vi har fremdeles ikke mye tid til oss. Flere som føler på det som har fått barn tidligere enn andre og ikke rakk så mye før barnet kom? Jeg håper vi snart er der at vi kan gjøre ting utenom barn, men jeg koser meg med barna også så håper ingen misforstår meg. Vi har ikke hatt barnevakt noe særlig i løpet av vår tid som foreldre, og sånn er livet for mangr av oss Anonymkode: be309...63b Huff, hvis han har begynt å miste håret allerede, er det bare å glede seg til 60-årene …. Anonymkode: 73543...69c 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #3 Skrevet 9. juni 2024 Sett pris på livet dere har hatt sammen med sine opp og nedturer, og det som ligger foran dere. Jeg har nettopp mistet mannen min og har ikke noe alderdom å gå inn i sammen med han, og det er helt j***** å vite. Anonymkode: 572a3...35d 10
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #4 Skrevet 9. juni 2024 Jeg tenker du har en privilegert luksus-sorg. Når ditt største problem er at utseendet falmer litt. At dere startet tidlig med barn gjør sannsynligvis at dere blir ferdige med barn tidlig. Og plutselig har dere både tid, økonomi og helse til å reise verden rundt. Hvis enten du eller han er så overfladiske at dere ikke klarer å nyte hverandre slik dere er nå er det kanskje på tide å revurdere om det er riktig å bli gammel sammen (med noen som helst). Anonymkode: 23788...185 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #5 Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Huff, hvis han har begynt å miste håret allerede, er det bare å glede seg til 60-årene …. Anonymkode: 73543...69c Vet du at kvinner også kan miste håret når vi blir eldre Jeg er nok like glad i mannen min hår eller ikke. Anonymkode: be309...63b 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #6 Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Sett pris på livet dere har hatt sammen med sine opp og nedturer, og det som ligger foran dere. Jeg har nettopp mistet mannen min og har ikke noe alderdom å gå inn i sammen med han, og det er helt j***** å vite. Anonymkode: 572a3...35d Det forstår jeg godt ❤️Vi har ingen garantier og faktisk en av grunnene til at jeg føler en sorg, vil vi aldri kunne nyte hverandre alene uten barn og være alene Anonymkode: be309...63b
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #7 Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg tenker du har en privilegert luksus-sorg. Når ditt største problem er at utseendet falmer litt. At dere startet tidlig med barn gjør sannsynligvis at dere blir ferdige med barn tidlig. Og plutselig har dere både tid, økonomi og helse til å reise verden rundt. Hvis enten du eller han er så overfladiske at dere ikke klarer å nyte hverandre slik dere er nå er det kanskje på tide å revurdere om det er riktig å bli gammel sammen (med noen som helst). Anonymkode: 23788...185 Tror du misforstod hele innlegget Det handlet om at jeg så vi begynte å bli gamle, mannen min er like fin enda. Men tiden går og vi venter hele tiden på det som skal skje. Anonymkode: be309...63b
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #8 Skrevet 9. juni 2024 Så heldig du er som har noen å bli gammel med ❤️ Håper du greier å snu perspektivet litt etter hvert 😊 Anonymkode: e7896...a06 3 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #9 Skrevet 9. juni 2024 Kan dere ikke reise når dere ikke er unge og pene mer? Jeg ante ikke at det var forbudt. Anonymkode: e156e...bb4 2 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #10 Skrevet 9. juni 2024 Trodde dere var 70+ ut i fra overskriften Anonymkode: af8d5...c55 4 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #11 Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så heldig du er som har noen å bli gammel med ❤️ Håper du greier å snu perspektivet litt etter hvert 😊 Anonymkode: e7896...a06 Hvordan vet vi hvem som bli gamle? Jeg har ingen i min familie som har fått lov til det. Så en av grunnene til at jeg føler sorg. Likevel veldig glad vi ha hverandre her og nå. Anonymkode: be309...63b 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #12 Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Trodde dere var 70+ ut i fra overskriften Anonymkode: af8d5...c55 Jeg og😂 Anonymkode: b9297...551 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #13 Skrevet 9. juni 2024 Nettopp derfor ønsker vi ikke barn. Vi er nå i begynnelsen av 30-årene og har masse tid til å bare være kjærester. Han er fortsatt like flott, jeg tror han mener det samme. Vi skal fortsette å nyte bare hverandre og livet til den dagen vi dør. Så deilig! Anonymkode: 3e98f...0bb 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #14 Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kan dere ikke reise når dere ikke er unge og pene mer? Jeg ante ikke at det var forbudt. Anonymkode: e156e...bb4 Hjelpes. Lesmed hvilke briller? Hvorfor tenke at noen skulle lese innlegget sånn det var her på kvinneguiden, det var et utrykk for at tiden går og vi begynner å bli eldre. Det kan vi se både på han og meg. Og føler vi har det travelt, ingen i min familie har blitt eldre enn 70 år Anonymkode: be309...63b
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #15 Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Mannen min og jeg traff hverandre som unge, og når jeg ser på oss to nå der han har fått grått hår, mistet hår, jeg har blitt slappere i kroppen, og det kommer noen gråe hår hos meg også så skjønner jeg at vi begynner å bli gamle. Da kommer det en sorg hos meg der vi ikke fikk nyte hverandre som unge, ikke reist noen steder alene, ikke gjort noe særlig kjæresteting. Alt har gått med til å få barn og oppdra barn, vi ble fort gravide . Vi var ikke helt klare, men veldig glad i barnet vårt som ble vår første. Etter dette har det kommer 2 til og vi er glad i flokken vår, men jeg skulle ønske vi kunne ha ventet litt. Etter vi fikk barn har jo livet bare passert i en stor fart, brått er 40 årene her, tenåringsliv, og vi har fremdeles ikke mye tid til oss. Flere som føler på det som har fått barn tidligere enn andre og ikke rakk så mye før barnet kom? Jeg håper vi snart er der at vi kan gjøre ting utenom barn, men jeg koser meg med barna også så håper ingen misforstår meg. Vi har ikke hatt barnevakt noe særlig i løpet av vår tid som foreldre, og sånn er livet for mangr av oss Anonymkode: be309...63b Så heldig du er.. som har en mann du har det godt sammen med og ønsker å ha gode opplevelser sammen med. Prøv å tenk på alt dere faktisk har gjort sammen. Dere har delt det mest romantiske, intime og altoppslukende noen kan dele sammen - nemlig å få barn. Dere har laget en familie og et liv sammen. Fokuser på gode opplevelser i hverdagen. Det er det det er mest av. Hvis du vil ha litt nye opplevelser med han, kan dere feks dra på helgeturer bare dere? Gå tur alene på stranden på kvelden? Gå ut å spise sammen? Dra på konserter? Lage mat sammen? Få en ny hobby sammen? Planlegge en utenlandstur sammen? "Ikke visste jeg at tiden som kom og gikk var selve livet". Ta vare på de små øyeblikkene. Anonymkode: 162e7...d5e 1 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #16 Skrevet 9. juni 2024 Finn ut hva konkret det er du/dere ønsker, og hva som skal til for å få det til? Du skriver at dere fikk barn unge og er nå i 40 årene. Det er ikke utenkelig å la ungdommene være alene hjemme mens dere drar på tur. Livet for de aller fleste er jo nettopp å få barn og ha hverdager. Noen får barn sent, og har mange opplevelser i sekken når de trer inn i foreldrerollen. Men vi er også mange som valgte det motsatte. Som ga barna våre "beste år" (setter det i hermetegn, for det er jo egentlig bare en klisje og sterkt overvurdert). Og hallo, dere er i 40 årene! Er ikke det en alder som omtrent er vedtatt at er den beste alderen? Man er tryggere på seg selv, vet hva man ønsker og trenger, bedre økonomi etc. Hva venter dere på? Anonymkode: 1ef33...e7b 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #17 Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Sett pris på livet dere har hatt sammen med sine opp og nedturer, og det som ligger foran dere. Jeg har nettopp mistet mannen min og har ikke noe alderdom å gå inn i sammen med han, og det er helt j***** å vite. Anonymkode: 572a3...35d Støtter denne Jeg har også mistet mannen min for litt over et år siden. Vi fikk så vidt begynt på pensjonisttilværelsen da han døde fra meg. Føler på litt "misunnelse" når jeg ser par på min alder. Å vite at han er borte for alltid er tungt. Anonymkode: 0d509...a4b 4
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #18 Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så heldig du er.. som har en mann du har det godt sammen med og ønsker å ha gode opplevelser sammen med. Prøv å tenk på alt dere faktisk har gjort sammen. Dere har delt det mest romantiske, intime og altoppslukende noen kan dele sammen - nemlig å få barn. Dere har laget en familie og et liv sammen. Fokuser på gode opplevelser i hverdagen. Det er det det er mest av. Hvis du vil ha litt nye opplevelser med han, kan dere feks dra på helgeturer bare dere? Gå tur alene på stranden på kvelden? Gå ut å spise sammen? Dra på konserter? Lage mat sammen? Få en ny hobby sammen? Planlegge en utenlandstur sammen? "Ikke visste jeg at tiden som kom og gikk var selve livet". Ta vare på de små øyeblikkene. Anonymkode: 162e7...d5e Ja jeg er kjempe heldig som traff mannen min, kunne ikke hatt bedre pappa til mine barn han er også en god kjæreste. Fortsatt etter 17 år sammen. Og ja vi har masse gode opplevelser sammen og jeg pakker de inn i minneboka. Og vi håper snart at vi kan bevege oss og gjøre litt mer utenfor huset uten barn. Vi fikk barna litt spredd i alder, det har nok noe med at vi var ikke helt klare for barn når første kom. Likevel vet jeg at det er liksom dette som er meningen med livet, likevel er jeg nok en som trenger litt mer tid med mannen enn det vi har hatt. Og det du skriver til sist der er litt det jeg føler på livet liksom bare raser av gårde, glemte jeg å leve det? Og jeg elsker mine barn over alt på denne jord, trenger bare å være meg og ikke mamma noen timer også Håper vi får tiden til det før det er for sent. AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Finn ut hva konkret det er du/dere ønsker, og hva som skal til for å få det til? Du skriver at dere fikk barn unge og er nå i 40 årene. Det er ikke utenkelig å la ungdommene være alene hjemme mens dere drar på tur. Livet for de aller fleste er jo nettopp å få barn og ha hverdager. Noen får barn sent, og har mange opplevelser i sekken når de trer inn i foreldrerollen. Men vi er også mange som valgte det motsatte. Som ga barna våre "beste år" (setter det i hermetegn, for det er jo egentlig bare en klisje og sterkt overvurdert). Og hallo, dere er i 40 årene! Er ikke det en alder som omtrent er vedtatt at er den beste alderen? Man er tryggere på seg selv, vet hva man ønsker og trenger, bedre økonomi etc. Hva venter dere på? Anonymkode: 1ef33...e7b Ja jeg hører liksom 40 årene er den beste, jeg er usikker. Jeg har ikke fylt enda, mannen har akkurat blitt. Når jeg tenker på at vi snart har 20 år sammen får jeg det litt travelt, håper jo livet blir langt og godt, men siden ingen i min familie har blitt gamle får jeg en slags sorg over at vi ikke valgte å oppleve livet før barn. Likevel glad jeg har vært en "ung" mor for jeg tror det hadde vært ekstremt tøft å få barn seint også. Jeg skal gjøre det du skriver her, skrive ned en "ønskeliste" og se hva vi kan få til med barna hjemme. Så får vi ta det fra der Anonymkode: be309...63b 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #19 Skrevet 9. juni 2024 Jeg skjønner deg! Jeg er 40 og har vært sammen med mannen min i 23 år. Jeg føler årene bare blir borte. Vi begynte å ta grep i fjor. Prioritere oss selv litt mer etter 3 barn.. Anonymkode: 2f878...b18
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #20 Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg skjønner deg! Jeg er 40 og har vært sammen med mannen min i 23 år. Jeg føler årene bare blir borte. Vi begynte å ta grep i fjor. Prioritere oss selv litt mer etter 3 barn.. Anonymkode: 2f878...b18 Så bra dere tok grep, jeg tror vi må begynne litt på det også etter like mange barn som dere. Ja, årene bare forsvinner. Redd for å sitte alene og angre på at vi ikke prioriterte hverandre. Anonymkode: be309...63b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå