AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #1 Skrevet 9. juni 2024 Spiste dere sushi under svangerskapet? Anonymkode: 89928...ea1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #2 Skrevet 9. juni 2024 Jeg spiste i de to forrige svangerskapene mine, og pleier å forholde meg til de nasjonale anbefalingene. Men nå er jeg gravid på nytt, og har lest mer om tilfeller av listeriautbrudd pga norsk laks de seneste årene, og har valgt å avstå fra sushi i dette svangerskapet🙂 mest fordi jeg ikke liker frityrstekt sushi, så det har vært rå laks jeg har spist i de andre svangerskapene. Anonymkode: b19e8...2b1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #3 Skrevet 9. juni 2024 Spist både sushi og røykalaks tidlig i svangerskapet nå, men lot være etter jeg leste om listeriautbrudd hos lerøy. Anonymkode: 4dfda...7fa
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #4 Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Spist både sushi og røykalaks tidlig i svangerskapet nå, men lot være etter jeg leste om listeriautbrudd hos lerøy. Anonymkode: 4dfda...7fa Ikke kokt eller fritert heller? Anonymkode: 89928...ea1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #5 Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg spiste i de to forrige svangerskapene mine, og pleier å forholde meg til de nasjonale anbefalingene. Men nå er jeg gravid på nytt, og har lest mer om tilfeller av listeriautbrudd pga norsk laks de seneste årene, og har valgt å avstå fra sushi i dette svangerskapet🙂 mest fordi jeg ikke liker frityrstekt sushi, så det har vært rå laks jeg har spist i de andre svangerskapene. Anonymkode: b19e8...2b1 Ikke kokt scampi heller eller stekt laks? Anonymkode: 89928...ea1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #7 Skrevet 9. juni 2024 Nei,av alle kostholdsråd syntes jeg den var enkel å forholde meg til. Min store synder i svangerskapet var å bevege meg alt for lite og spiste alt for mye usunt. Anonymkode: cc527...4c2 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #8 Skrevet 9. juni 2024 Spiser sushi med de rådene som er av type fisk. Men jeg har fullstendig craving på tempura, så det meste er fritert uansett 🙊 Anonymkode: 1b73d...00a
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #9 Skrevet 9. juni 2024 Ja, men spiste ikke tunfisk. På grunn av listeria-utbruddene som har vært i det siste, hadde jeg kanskje holdt meg unna rå laks også hvis jeg hadde blitt gravid nå. Anonymkode: f7e3f...99d
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #10 Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke kokt eller fritert heller? Anonymkode: 89928...ea1 Ikke så glad i å spise kun fritert sushi - så har like greit latt være. Jeg synes det er variasjonen i sushi som er det digge 😊 Anonymkode: 4dfda...7fa
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #11 Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Spiser sushi med de rådene som er av type fisk. Men jeg har fullstendig craving på tempura, så det meste er fritert uansett 🙊 Anonymkode: 1b73d...00a Er du redd for at de bruker samme kjøkken utstyr som ikke er rengjort etter å ha skjært rå fisk når de skal skjære opp dine biter? Eller sørger du for at det gjør det? Anonymkode: 89928...ea1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #12 Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei,av alle kostholdsråd syntes jeg den var enkel å forholde meg til. Min store synder i svangerskapet var å bevege meg alt for lite og spiste alt for mye usunt. Anonymkode: cc527...4c2 Men de sier jo du kan spise sushi bare ikke noen type rå fisk? Du kan jo spise fritert, kokt eller stekt fisk i sushi. Anonymkode: 89928...ea1 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #13 Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men de sier jo du kan spise sushi bare ikke noen type rå fisk? Du kan jo spise fritert, kokt eller stekt fisk i sushi. Anonymkode: 89928...ea1 Joda! Gravide kan spise rå fisk også. Anonymkode: e5fe8...5a7 2
Tjoheiii Skrevet 9. juni 2024 #14 Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Men de sier jo du kan spise sushi bare ikke noen type rå fisk? Du kan jo spise fritert, kokt eller stekt fisk i sushi. Anonymkode: 89928...ea1 Jepp, jeg gjorde dette med begge mine tror det er ganske trygt å spise rå fisk i Norge, så lenge den er fersk, men man vet jo aldri🙈
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #15 Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Er du redd for at de bruker samme kjøkken utstyr som ikke er rengjort etter å ha skjært rå fisk når de skal skjære opp dine biter? Eller sørger du for at det gjør det? Anonymkode: 89928...ea1 Ofrer ikke det en tanke. Jeg spiser jo sushi som ikke er fritert også Anonymkode: 1b73d...00a 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #16 Skrevet 9. juni 2024 Ja. Gidder ikke hysteri. Anonymkode: d923c...1b9
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #17 Skrevet 9. juni 2024 Jeg har spist maki med laks. Det kan man i følge kostrådene. Anonymkode: 3add9...db2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #18 Skrevet 9. juni 2024 Ja, spiste sushi i går. Det var deilig. Hilsen ikke-gravid. Anonymkode: 39a3c...9fe
strawberry88 Skrevet 9. juni 2024 #19 Skrevet 9. juni 2024 Droppet det i alle fire svangerskapene. Selv om det er ansett som trygt å spise, så anså jeg 9 mnd uten sushi som en grei ting å ofre. Sånn just in case 🙂🤷♀️ 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #20 Skrevet 9. juni 2024 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg spiste i de to forrige svangerskapene mine, og pleier å forholde meg til de nasjonale anbefalingene. Men nå er jeg gravid på nytt, og har lest mer om tilfeller av listeriautbrudd pga norsk laks de seneste årene, og har valgt å avstå fra sushi i dette svangerskapet🙂 mest fordi jeg ikke liker frityrstekt sushi, så det har vært rå laks jeg har spist i de andre svangerskapene. Anonymkode: b19e8...2b1 Samme her. Har ikke vært noe hysterisk ang mat i svangerskapet, og har ikke vært strengere enn anbefalingene på Helsenorge. Men akkurat sushi har jeg likevel latt være å spise. Vet jeg hadde slitt med å tilgi meg selv om sushi ga meg og barnet listeria … Anonymkode: 25240...362 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå