Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 34 år og har røkt siden jeg var rundt 13 år (!) :sjenert:

Har meldt meg på Happy Ending, er kjempemotivert og i dag er min første røykfrie dag (gått bra så langt). Dette skal jeg klare :)

Er det flere av dere som har sluttet/skal slutte å røyke med Happy Ending?

Eller har dere prøvd og ikke klart det?

Hadde vært fint å høre om andres erfaringer ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Virker fristende, men klarer ikke helt bestemme meg for at jeg vil dette nok :) Blir spennende å følge med å se hvordan det går, og om du er fornøyd med opplegget! Hold oss informert da:)

Skrevet

Jeg skal med tid og stunder slutte (ganske snart) men motivasjonen mangler fullstendig.

Nå røyker jeg 3 røyk i arbeidstiden mot 10-15 tidliger, så en kraftig nedtrapping har det vært.

Jeg har begynt å gå ut på verandaen hjemme og det blir vel ca 4 røyk etter jobben.

I forhold til ant. tidligere så har jeg vært flink, og egentlig så er jeg fornøyd med å holde meg til dette antallet.... :sjenert:

Men når motivasjonen kommer da skal jeg slutte.... Følger med på hvordan det går med deg (vi ligger likt i alder og når vi startet).

Skrevet

Takker for svarene :)

Har akkurat gått tur sammen med sønnen min, og føler meg veldig flink og sunn :sjarmor: Problemet for meg er å la være kjøleskapet under røykeslutt, jeg klarte å slutte for 12 år siden (i 3 mnd), men var på'n igjen da vektnåla begynte å gå oppover :tristbla:. Dette er jo bare tull fra min side og fryktelig forfengelig og overfladisk osv. Helsa er tross alt viktigere ;) Skal iallfall prøve å være mer aktiv og overhøre kjøleskapet.

Nå skal det sies at jeg bruker nikotinplaster + tyggegummi (æsj og føy for no svineri), sistnevnte blir jeg kvalm av :tristbla:. Men dette er anbefalt, og røykesuget er ikke så ille som jeg fryktet det skulle bli :)

Jeg får bare stå på og tenke på helsegevinsten :ler:

Oppdatering kommer garantert.

Skrevet

hei hei!

Jeg kjenner ikke til happyending, men slutta på egen hånd for 9 dager siden. Har vært røykfri siden da. Satte meg en dato for flere måneder siden, og leste Allen Carrs bok (endelig ikke-røyker). Den hjalp på motivasjon, og da jeg stumpet siste røyk gleda jeg meg på en måte til å slutte.

Men... Den første uka var tøff! Det har gått bedre de siste dagene, men de første dagene var jkeg meget rastløs og fikk ikke ro i meg. Savna røyken!! :grine:

Jeg var også litt mer hissig og sutra for ingenting... :sjenert:

dette føler jeg har stabilisert seg nå, og det går kjemebra!

Sett deg en dato og prøv å få motivasjon på plass. Si det til kjente, det legger press på deg. Hvsi røykesuget bllir stort, ta en tyggis (nicotinell), de finnes i fruktsmak!

Lykke til! :)

Skrevet

Så at du har slutta jo.. var litt kjapp da jeg leste igjennom.. :sjenert:

Ja ja, tips til andre som ønsker å slutte! :)

Gjest ...gjest
Skrevet

Jeg foreslår faktisk at du i tillegg til Happy Ending leser Endelig Ikke-Røyker av Allan Carr.

Ved hjelp av den sluttet jeg på dagen, uten plaster eller tyggis, og uten å legge på meg.

Må nevne at jeg ellers er av typen som ikke kan GÅ forbi kjøleskapet uten å kjenne at buksa strammer...

Nå har jeg vært røykfri i over ett år, og har ikke hatt røyksug whatsoever på det året. Jeg røykte i 15-16 år.

Dette klarer du!!!

Dette med å trappe ned er tull. Rett og slett tull. Det er å lure seg selv.. Om ikke lenge er man rett opp igjen på vanlig nivå.

Festrøyking er også tull. Da har man ikke sluttet.

Livet som ikkerøyker er fantastisk, og jeg ville aldri trodd jeg skulle takle livets store utfordringer uten røyk... men jeg har faktisk ikke hatt behov for EN ENESTE røyk til tross for ganske tunge beskjeder og situasjoner i løpet av det siste året.

:)

Lykke til!

Gjest ...gjest
Skrevet

Må legge til at jeg overhodet ikke opplevde abstinenser da jeg sluttet. Jeg trappet ikke ned først, og lå på en 15-20 om dagen.

Den eneste måten å bli kvitt abstinensene på er faktisk å IKKE tilføre kroppen mer nikotin. Tenk over det, det er jo ganske logisk. :)

Skrevet

Enig med siste gjest. Det er seigpining med nikotin erstattning. Jeg slutta for 6 dager siden. Det går kjempe fint! Når jeg kjenner suget kommer, erkjenner jeg at det er der og vet at det snart går over. Jeg er super glad for at jeg endelig har klart det! Det jeg også tenker på når suget kommer, er røykere som står utenfor butikker, kafeer og utesteder. Ikke et veldig vakkert og verdig syn. Min premie er tannbleking. Skal bestille time når jeg har vært flink 1.mnd :)

Skrevet

Trappe ned funker ikke for meg, da røyker jeg bare mer :overrasket:

I dag har det vært vanskelig, men jeg holder stand og henger opp lapper til meg selv med motivasjons-påminnere :):klaske:

Skrevet

Ja, kanskje denne boka av Allan Carr hadde vært noe å investere i også? Har hørt mye bra om den.

Skrevet

Notabene bokhandelen har den på tilbud nå tror jeg til 99,-

Og så har han utgitt en ny kun for kvinner.....

Jeg er fortsatt der hvor jeg klarer å moderere meg.

I dag tok jeg kun 2 på jobb, mot de vanlige 3... Weyyy!!!

Tildammen i dag ligger jeg på 4.

Skrevet

Jeg begynner forberedelsesfasen i dag. Jeg gruegleder meg litt, for jeg vet hvor mye røyken bestemmer over livet mitt, og det blir nok vanskelig å bli kvitt den tankegangen...

Er du fornøyd med Happy Ending, Aeriana?

Skrevet

:sjenert: Jeg sprakk etter 3 dager! Klarte meg fint igjen dagen etter glippen, full skjærings dagen etter der igjen :sur: Røyker igjen, mye mindre (4-5), men er dritsur på meg sjøl som ikke klarte det! Er nok ikke motivert nok allikevel...

Skjønner ikke hvordan andre klarer det jeg! Er et kjempenederlag :tristbla:

Veit jo at det er meg det står på, men... uff

Skrevet

Hør her: Selv om du sprakk nå, så ikke gi opp og bare fortsett å røyke! Slutt å røyke imorgen igjen i steden, ta med deg erfaringen hvorfor du sprakk nå (hva utløste den - hva kan du gjøre for å forhindre det pånytt?)

Poenget mitt; Nå har du sprukket en gang. Ikke avlys røykeslutten din for det, og bruk det som en unnskyldning til å røyke ennå mer! Tenk heller at OK, der tok jeg en røyk, men jeg skal ikke røyke fler i dag og imorgen slutter jeg igjen.

Ikke gi opp så lett!

Hilsen ei som sluttet brått etter eksamen i juni 2005 og har greid seg siden!

Og som nå krysser fingrene for at du kan være sta!

Skrevet

Hei hei! Så jeg hadde skrevet svar her den 14. februar som jo er 8 dager siden. Vil bare si at jeg er fremdeles røykrfri, og har faktisk ikke følt noe spesielt sug den siste uka. Det var den først uka som var verst. Nå går kjempebra! Så ikke gi opp selv om du sprakk! Sett en dato, og aller viktigst motivér deg! Lykke til!

• 1 måned senere...
Skrevet

Hei !

Vil bare støtte meg til forslaget om å lese seg røykfri med Allen Carr ! Jeg leste da boka flere ganger, tredje gangen satt den !! Tok siste røyken 31.03, og er i bedre humør enn noen gang !! (Og familien er "i sjokk") :ler:

Grunnen til humørendringen er nok at jeg i flere år har irritert meg over at jeg hadde denne vanen, og nå endelig !!!

Lykke til til dere som prøver, boka "Endelig Ikkerøyker for kvinner" anbefales på det sterkeste ;)

Skrevet

Hei igjen :) Lenge siden jeg skrev inn her, grunnen er jo at jeg sprakk totalt etter 3 dager og det var i grunnen ganske flaut :tristbla: Har enda ikke kjøpt boka, men skal gjøre det etter å ha lest og hørt mye bra om den. Skal nok klare å slutte jeg også ;) Når andre kan så kan vel jeg også.

Skrevet

Kan skjønne du også klarer det, Aeriana ;)

Men jeg anbefaler å lese boka underveis, er mye som ihvertfall jeg har fått bruk for i denne tida etter røykekuttet mitt :) I.o.m at mange rundt meg røyker, er det greit å ha litt teori "i bakhuet", kommer godt med !!

Lykke til :klappe:

Skrevet

Hei

Jeg har sluttet med Happy ending. Det er nå over 4 mnd siden. Det går bra, men har vært kjempetøft. Jeg røkte 30 om dagen før jeg sluttet. Du må være kjempemotivert og følge alle råd fra Happy til punkt og prikke. I tillegg startet jeg på SATS. Går der 4 x i uka. Det gir veldig ekstra effekt og hjelper på vektproblemene. Jeg kan bare anbefale alle som vil å prøve happy ending. Det hjelper på selvtilliten å få det til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...