AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #1 Skrevet 9. juni 2024 Jeg vet det er idiotisk og dumt og jeg vet egentlig ikke hvorfor jeg reagerer så voldsomt, men jeg blir hysterisk redd når noen banker på døra mi. Jeg fyker opp, dissosierer, hjertet banker i halsen og ørene, blir helt panisk. Det hjelper ikke på at jeg har en hund som også blir hysterisk og hyler som om Satan selv sto utenfor. Ja, jeg har kompleks ptsd og ja jeg går til psykolog. Jeg har også en voldelig eks og ingen kikkehull i døra. Likevel spør jeg om noen har gode råd. Piggtråd foran døra så ingen kommer bort til den? Uff… 🤔 Anonymkode: 1118e...7e4 5
Purple_Pixiedust Skrevet 9. juni 2024 #2 Skrevet 9. juni 2024 Jeg har kamera på døren. Så kan jeg se hvem det er. Har også en eks som brøt seg inn hos meg to ganger. Så kamera må til. 4 1 3
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #3 Skrevet 9. juni 2024 Purple_Pixiedust skrev (5 minutter siden): Jeg har kamera på døren. Så kan jeg se hvem det er. Har også en eks som brøt seg inn hos meg to ganger. Så kamera må til. Ja, kan henge opp kamera. Men jeg (og hunden) blir livredde av selve lyden. Anonymkode: 1118e...7e4
Purple_Pixiedust Skrevet 9. juni 2024 #4 Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, kan henge opp kamera. Men jeg (og hunden) blir livredde av selve lyden. Anonymkode: 1118e...7e4 Ja det skjønner jeg. Det blir jeg også. Til den grad at jeg har hentet en kniv. Men det hjelper med kamera. Og låst dør. 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #5 Skrevet 9. juni 2024 Du vet jo hvorfor du reagerer voldsomt. Du er verken dum eller idiotisk, du har PTSD. Kan du ikke lage et kikkehull i døra, da? Dette vil bli bedre med tid og behandling. Det er du allerede i gang med, det er kjempebra. ❤️ Anonymkode: 58603...985 3
Gnå Skrevet 9. juni 2024 #6 Skrevet 9. juni 2024 Det løser jo ikke selv problemet, men går det an å henge opp en lapp der du ber folk sende deg en melding i stedet for å ringe/banke på? Hvis du føler at du trenger en unnskyldning, kan du kanskje skylde på hunden, og si at den blir så stresset (og bråker så det forstyrrer naboen)? 2 1 3
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #7 Skrevet 9. juni 2024 Har du ikke ringeklokke? Siden folk banker? Anonymkode: c516c...b2d
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #8 Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Ja, kan henge opp kamera. Men jeg (og hunden) blir livredde av selve lyden. Anonymkode: 1118e...7e4 Hunden har lært det av deg. Hjernen din overreagerer, men det er jo akkurat det ptsd er, som full utrykning av politi, ambulanse og brannvesen bare fordi en brødskive er svidd i brødristeren. Reaksjonen er i beste mening fra ditt automatiske nervesystem. Men altså, håper du får hjelp til å roe dette reaksjonsmønsteret. For jo flere tiltak du gjør, jo mer gir du deg selv grunnlag for å være redd. ❤️ Anonymkode: 250b4...403 3
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #9 Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hunden har lært det av deg. skulle akkurat til å skrive det samme. Hunden er vár din reaksjon Anonymkode: d5005...575 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #10 Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Har du ikke ringeklokke? Siden folk banker? Anonymkode: c516c...b2d Nei, har ikke det. Vil ikke ha, heller, det er like ille. AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Hunden har lært det av deg. Hjernen din overreagerer, men det er jo akkurat det ptsd er, som full utrykning av politi, ambulanse og brannvesen bare fordi en brødskive er svidd i brødristeren. Reaksjonen er i beste mening fra ditt automatiske nervesystem. Men altså, håper du får hjelp til å roe dette reaksjonsmønsteret. For jo flere tiltak du gjør, jo mer gir du deg selv grunnlag for å være redd. ❤️ Anonymkode: 250b4...403 Nei, han begynte å bli redd banking og ringing på døra pga en person som var veldig aggressiv og holdt på hele tiden. Ikke pga meg. Men det er klart vi forsterker hverandre nå. AnonymBruker skrev (40 minutter siden): skulle akkurat til å skrive det samme. Hunden er vár din reaksjon Anonymkode: d5005...575 Ja, vi forsterker hverandre. Anonymkode: 1118e...7e4 3
Teardrop Skrevet 9. juni 2024 #11 Skrevet 9. juni 2024 Kamera, borr et kikkehull, koble ut ringeklokken, skriv lapp "IKKE bank på pga hunden", be alle du kjenner om å ringe deg før de kommer. 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #12 Skrevet 9. juni 2024 Løs det med å gi beskjed til absolutt alle som kan tenkes å komme på din dør at de må sende mld istedenfor å banke på, og at besøk varsles ved å spørre om det passer at de kommer, og tidspunkt avtales. Da reduserer du ihvertfall muligheten for at noen du kjenner kommer uanmeldt. Så omstiller du deg til at dersom noen banker på åpner du ikke. Øv deg på å puste rolig og fokuser på hunden og tren den til å ikke bjeffe men istedenfor legge seg inntil deg så dere begge kan støtte hverandre. Dørkamera med app slik at du kan se på tlf hvem som står utenfor og banker på er og en ide. Dersom det skulle vise seg at det er en nabo som banker på og du ikke kjenner personen eller dere ikke har hverandres numre kan du huke tak i naboen senere og spørre hva det gjaldt og informere om at du kun åpner for noen du har avtale med. Du trenger ikke forklare hvorfor. Oppegående mennesker i dag vil fort skjønne at man har en grunn for å ikke åpne selv om man er hjemme. Anonymkode: 3eee9...4de 3
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #13 Skrevet 9. juni 2024 Sett opp kamera ja, da kan du sette opp varsler som kommer opp når noen er utenfor døra di. Tapo er et merke med mange gode og rimelige kameraer som du monterer der du vil. Eller ringeklokke med kamera. Den varsler når noen står utenfor osv. Da kan du sjekke hvem som står utenfor før du åpner, det kan roe ned pulsen og gi deg litt tid til å samle deg før du eventuelt åpner. Og du trenger ikke åpne hvis du ikke vil. Folk vet jo ikke om du er hjemme eller ikke, selv om hunden bjeffer liksom. Lykke til ❤️ Anonymkode: 94c1e...d37
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #14 Skrevet 9. juni 2024 Reagerer helt likt! Hater folk som tror vi er i Nord-Norge på 50-tallet. Det er uhøflig å dukke opp uanmeldt på en dør i 2024. Anonymkode: 2246e...6c4 4 1 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #15 Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Reagerer helt likt! Hater folk som tror vi er i Nord-Norge på 50-tallet. Det er uhøflig å dukke opp uanmeldt på en dør i 2024. Anonymkode: 2246e...6c4 Det er din mening. Anonymkode: 8837e...d20 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #16 Skrevet 9. juni 2024 Jeg har det på samme måten ❤️ Det er den verste lyden jeg vet om, og jeg har mareritt der jeg våkner av banking🫣 Anonymkode: b2fa6...8d9 4
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #17 Skrevet 9. juni 2024 Teardrop skrev (54 minutter siden): Kamera, borr et kikkehull, koble ut ringeklokken, skriv lapp "IKKE bank på pga hunden", be alle du kjenner om å ringe deg før de kommer. Hvis jeg lager hull i døren vil det vel bli ekstremt lytt inne…? Anonymkode: 1118e...7e4
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #18 Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvis jeg lager hull i døren vil det vel bli ekstremt lytt inne…? Anonymkode: 1118e...7e4 Nei, du setter jo inn dørkikkeren inn i hullet og den skrus fast innenfra. Anonymkode: 3eee9...4de
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #19 Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Løs det med å gi beskjed til absolutt alle som kan tenkes å komme på din dør at de må sende mld istedenfor å banke på, og at besøk varsles ved å spørre om det passer at de kommer, og tidspunkt avtales. Da reduserer du ihvertfall muligheten for at noen du kjenner kommer uanmeldt. Så omstiller du deg til at dersom noen banker på åpner du ikke. Øv deg på å puste rolig og fokuser på hunden og tren den til å ikke bjeffe men istedenfor legge seg inntil deg så dere begge kan støtte hverandre. Dørkamera med app slik at du kan se på tlf hvem som står utenfor og banker på er og en ide. Dersom det skulle vise seg at det er en nabo som banker på og du ikke kjenner personen eller dere ikke har hverandres numre kan du huke tak i naboen senere og spørre hva det gjaldt og informere om at du kun åpner for noen du har avtale med. Du trenger ikke forklare hvorfor. Oppegående mennesker i dag vil fort skjønne at man har en grunn for å ikke åpne selv om man er hjemme. Anonymkode: 3eee9...4de Gode råd!! Anonymkode: ad93f...cb5
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #20 Skrevet 10. juni 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Reagerer helt likt! Hater folk som tror vi er i Nord-Norge på 50-tallet. Det er uhøflig å dukke opp uanmeldt på en dør i 2024. Anonymkode: 2246e...6c4 Jeg er faktisk enig. Skal man ha kontakt med meg får man sende melding, e-post eller ringe. Åpner ikke hvis noen ringer på døra mi uanmeldt. Anonymkode: 58379...6fc 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå