AnonymBruker Skrevet 9. juni #1 Del Skrevet 9. juni Den aktuelle hesten er en 21 år gammel islandshest, og eieren er ute etter noen som hovedsaklig rir tur. Jeg kan ri (men er rusten), og siden jeg fødte for en stund siden er jeg redd jeg er litt for tung. I tillegg har jeg jo baby som måtte blitt med i stallen, og da kan jeg ikke bare ri avgårde på tur. Kan jo spørre hun som har lagt ut annonsen, men er redd det høres litt teit ut med fôrrytter som for øyeblikket ikke vil ri 😅 Det er ikke så mange å velge mellom her, så en som hovedsaklig hjelper til i stallen er jo bedre enn ingenting, vil jeg tro. Hva tenker dere? Anonymkode: d76d0...dcf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni #2 Del Skrevet 9. juni Hadde vært helt fint for meg om noen bare ville børste og gjøre stallarbeid, men ulike hesteeiere har ulikt behov for avlastning. Anonymkode: 06b8e...5db 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni #3 Del Skrevet 9. juni AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hadde vært helt fint for meg om noen bare ville børste og gjøre stallarbeid, men ulike hesteeiere har ulikt behov for avlastning. Anonymkode: 06b8e...5db Jepp, det er sant 😊 Kan jo hende det i hovedsak er mosjon av hesten hun vil ha fri fra. Anonymkode: d76d0...dcf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni #4 Del Skrevet 9. juni Mulig hesten MÅ ha mosjon for ikke å stivne helt feks.. Anonymkode: feab9...d35 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofie Maria Skrevet 9. juni #5 Del Skrevet 9. juni AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Den aktuelle hesten er en 21 år gammel islandshest, og eieren er ute etter noen som hovedsaklig rir tur. Jeg kan ri (men er rusten), og siden jeg fødte for en stund siden er jeg redd jeg er litt for tung. I tillegg har jeg jo baby som måtte blitt med i stallen, og da kan jeg ikke bare ri avgårde på tur. Kan jo spørre hun som har lagt ut annonsen, men er redd det høres litt teit ut med fôrrytter som for øyeblikket ikke vil ri 😅 Det er ikke så mange å velge mellom her, så en som hovedsaklig hjelper til i stallen er jo bedre enn ingenting, vil jeg tro. Hva tenker dere? Anonymkode: d76d0...dcf bare å forklare det, enten blir det ja eller så sier hun nei desverre det fungerer ikke for meg/hesten 😉 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni #6 Del Skrevet 9. juni Noen vil kanskje ha fôrrytter som faktisk rir, men jeg tror mange vil synes det er helt topp med en som ikke gjør det også. Kan du trene hesten noe fra bakken? Leie tur, longere, gjøre øvelser? For litt siden søkte jeg spesifikt etter hestepasser hvor ridning ikke var aktuelt (kjørehest som ikke er innridd enda), men fikk ingen napp 😄 Anonymkode: f79a2...56c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni #7 Del Skrevet 10. juni Hadde passet meg perfekt med en forrytter som bare ville stelle og kose med hestene😄 Anonymkode: 0b455...23e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tripptrapp1 Skrevet 10. juni #8 Del Skrevet 10. juni AnonymBruker skrev (På 9.6.2024 den 16.17): Den aktuelle hesten er en 21 år gammel islandshest, og eieren er ute etter noen som hovedsaklig rir tur. Jeg kan ri (men er rusten), og siden jeg fødte for en stund siden er jeg redd jeg er litt for tung. I tillegg har jeg jo baby som måtte blitt med i stallen, og da kan jeg ikke bare ri avgårde på tur. Kan jo spørre hun som har lagt ut annonsen, men er redd det høres litt teit ut med fôrrytter som for øyeblikket ikke vil ri 😅 Det er ikke så mange å velge mellom her, så en som hovedsaklig hjelper til i stallen er jo bedre enn ingenting, vil jeg tro. Hva tenker dere? Anonymkode: d76d0...dcf Det kommer an på eieren og hestens behov. Men i forhold til at dette er en ganske gammel hest, så er det naturlig å anta at den er i moderat trening. Behovet for daglig trening er med andre ord helt annerledes enn om det var en 4 år gammel varmblodshest med høyt aktivitetsbehov. Om du ikke kan ri, så finnes det jo mange andre måter å mosjonere hesten på (dersom dette er veldig viktig for eier) f.eks kan du lonsjere, tømmekjøre, gå tur med den o.l Mitt inntrykk av når folk skriver at de ser etter en «forrytter som hovedsaklig er interessert i å ri på tur», er ikke at det betyr at du må ri på tur på dine dager, men derimot at eier ikke ønsker en rytter som vil ri sprang og dressur. Enten på grunn av hestens forutsetninger, eller fordi eier gjør dette selv. Jeg ville definitivt tatt kontakt med eier av annonsen. Du behøver ikke å føle deg dum for dette! Lykke til! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tripptrapp1 Skrevet 10. juni #9 Del Skrevet 10. juni AnonymBruker skrev (På 9.6.2024 den 16.41): Mulig hesten MÅ ha mosjon for ikke å stivne helt feks.. Anonymkode: feab9...d35 Det går da fint an å mosjonere en hest uten å ri den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni #10 Del Skrevet 11. juni Kanskje du kan leie den på tur med baby i bæresele? Hjelp i stallen hadde jeg nok uansett takket ja til. Anonymkode: 79048...765 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni #11 Del Skrevet 11. juni Tripptrapp1 skrev (6 timer siden): Det kommer an på eieren og hestens behov. Men i forhold til at dette er en ganske gammel hest, så er det naturlig å anta at den er i moderat trening. Behovet for daglig trening er med andre ord helt annerledes enn om det var en 4 år gammel varmblodshest med høyt aktivitetsbehov. Om du ikke kan ri, så finnes det jo mange andre måter å mosjonere hesten på (dersom dette er veldig viktig for eier) f.eks kan du lonsjere, tømmekjøre, gå tur med den o.l Mitt inntrykk av når folk skriver at de ser etter en «forrytter som hovedsaklig er interessert i å ri på tur», er ikke at det betyr at du må ri på tur på dine dager, men derimot at eier ikke ønsker en rytter som vil ri sprang og dressur. Enten på grunn av hestens forutsetninger, eller fordi eier gjør dette selv. Jeg ville definitivt tatt kontakt med eier av annonsen. Du behøver ikke å føle deg dum for dette! Lykke til! En 21 år gammel Islandshest er ikke ganske gammel. Mange hester er i god form i den alderen og spesielt islendere. Anonymkode: feab9...d35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tripptrapp1 Skrevet 11. juni #12 Del Skrevet 11. juni AnonymBruker skrev (3 minutter siden): En 21 år gammel Islandshest er ikke ganske gammel. Mange hester er i god form i den alderen og spesielt islendere. Anonymkode: feab9...d35 Uansett hvordan du vrir og vender på det så er en 21 år gammel hest faktisk ganske gammel. At rasen har generelt er kjent for å ha god holdbarhet, forandrer ikke det. Det kan godt være at den er «i god form», men det riktige er å si at den er i god form - for alderen. Hvis du freser rundt på den 21 år gamle hesten din som om den fortsatt var 8 år gammel, så er det helt ærlig noe galt med deg. Gamle hester trenger og fortjener tilretteleggelse, bl.a av trening og fòring. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Disney Adult Skrevet 11. juni #13 Del Skrevet 11. juni Kommer helt an på behov, hesten er jo litt opp i årene så det er ikke sikkert at mosjon er hoved prioritet. For meg hadde jeg hovedsakelig ønsket avlastning fra stallarbeid, pluss at jeg generelt er litt skeptisk til å låne ut hesten min til ridning 😅 Den eneste som kan svare på dette er vel egentlig eier til den aktuelle hesten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå