amalie121 Skrevet 9. juni 2024 #1 Del Skrevet 9. juni 2024 Jeg har kjøpt et rekkehus som skal stå ferdig om ca 2 år. Jeg lurer på hva slags tilvalg som lønner seg å ta? Og hva som evt lønner seg å ta etter overtakelse. Tilvalg er som kjent sviiindyrt. Håper noen ønsker å dele sine erfaringer ang dette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #2 Del Skrevet 9. juni 2024 Vi valgte andre fliser og tilbehør på badene. Var kjipe 30*30 fliser på gulv vegg i tilbudet. Valgte også regndusj i stedet for billig og simpelt dusjhode. Oppgraderte blandebatteri på kjøkken, og valgte trapp i eik i stedet for furu(furu=mykt materiale hvor det blir hakk bare du ser hardt på det) Satt også inn flere spotter og skjulte punkter, samt flere stikk. Valgte skyvedører til soverommene i stedet for vanlige dører. Endret også litt på planløsning for å få større soverom til barna(ofret en bod) Soverom under 10 m2 er ubrukelige i mine øyne😅 Vi tok ikke helt av på tilvalgene, for både gulv og kjøkken var bra. Havnet vel på ca 300k ekstra i tilvalg. Anonymkode: 35173...5d6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #3 Del Skrevet 9. juni 2024 Det er sannsynligvis rimeligere å ta det som tilvalg enn som fiks i etterkant. Få inn oppvarming, fast belysning, kjøkken utover det som er angitt. Nok skap på badet. De gulvene du kan tenke deg å leve med ei stund. Flere stikkontakter enn du tror. Anonymkode: c1f7f...8fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #4 Del Skrevet 9. juni 2024 Har gjort det samme. La til en del spotter, endret gulv, fliser på badene og yttergang, endret trappa, endret kjøkkenet. Blandebatteri osv er veldig lett å bytte etterpå. El, gulv, fliser og kjøkken er ikke det. Endte på ca 650k i tilvalg. Anonymkode: c42ae...1db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #5 Del Skrevet 9. juni 2024 Vi endret kjøkken, baderomsinnredning, garnityr på alle bad, gulv, innerdører og maling. Huset hadde i utgangspunktet høy kvalitet, så fliser på bad var ok, det fulgte med eiketrapp og mer stikk enn vi noen gang får brukt. Ellers er dette noe jeg ville prioritert. Vi hadde tilvalg for drøye 2 mill, men de fleste var utvendig, og det er kanskje ikke så aktuelt på et rekkehus? Anonymkode: 68b32...5b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
amalie121 Skrevet 9. juni 2024 Forfatter #6 Del Skrevet 9. juni 2024 Takk for mange gode svar! Jeg ser tilvalg er enda litt dyrere enn jeg hadde trodd. Jeg vil endre fliser på bad, endre litt på kjøkkenet og få flere spotter. Men vil i utgangspunktet ikke bruke mer enn 200 tusen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå