Gå til innhold

Svigerfar som krever innsyn i min journal

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Familieselskap i går. Svigerfar snakket høyt om at han har krevd innsyn i min journal for å sjekke om det jeg sier om min helse er sant (jeg holder på med opptrening etter en operasjon i magen). Jeg ble bare sittende å lure på når folkene med skjult kamera ville komme frem. Ingen i svigerfamilien reagerte! Ingen syntes det var merkelig oppførsel. Samboeren min sier bare at han er litt rar. Men hallo dette er da langt forbi «litt rar»? 

Anonymkode: 6621a...a48

• Liker 10
  • Hjerte 10
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han har nå ikke noe med  og har heler ikke rett på

• Liker 15
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, det er langt forbi "rart"....! Hvorfor i huleste skulle du lyve om noe sånn? Og hvorfor tror han at han har rett på innsyn i DIN journal?

Anonymkode: a80b2...ae8

• Liker 28
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da ville jeg meldt han inn for brudd på helsepersonelloven. 

Anonymkode: aeeb9...0b7

• Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, han er jo totalt klin sprø. Han har ingen rett til innsyn i dine helseopplysninger. Du kan ta det helt med ro.

• Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du må lære deg å late som om det han sier er spøk. 

Innsyn i min journal, javisst! Vi kan gjøre det samtidig som jeg gir deg bruksrett til bankkonto og passord til alle sosiale medier 

Anonymkode: 7ce5a...6a7

• Liker 20
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

For en fyr. Vel, han kommer ikke til å få det med mindre sykehuset er uprofesjonelle. Stakkars deg. Sa svigermor noe? Din mann må steppe up og ta en alvorsprat med sin far. Svigerfar kan virkelig ikke behandle deg sånn.

Anonymkode: 8d8de...8ba

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herremin så fristende å lage en falsk journal..? Kline til med alt mulig rart i den. Gi ham det sjokket han fortjener. Parkere denne type adferd. Rar type!

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde du kanskje varslet der journalen er om det kan hende det kommer noen å vil snike til seg opplysninger. Man kan aldri vite hva slags plater sånne gale mennesker kan slå. 

Selv hadde jeg en svigerfar som jobbet i banken der jeg hadde konto. Og han var riktig så orientert til enhver tid. 

• Liker 11
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Stemmer det at du har operert magen eller er du en av de som lyver på seg sykdommer? 

Har selv en svigerinne som falt av sykkelen og hevder hun fikk et brudd  i ryggen. Viser seg senere at det bruddet aldri var noe brudd. 

Anonymkode: 3c8ae...5ec

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

TS her.

Ja. Men jeg reagerer mest på de andre i familien som ikke reagerte. Vi satt sammen svigerfar, svigermor, tre søsken med partnere pluss barn. Ingen reagerte! Hva slags ekstrem mangel på grenser er disse folkene vant med?

• Liker 4
  • Hjerte 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men på hvilken måte vil han gå frem?

Er han fylkeslege eller noe sånt? 

Anonymkode: 2dd45...6f6

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

TS her.

Ja. Men jeg reagerer mest på de andre i familien som ikke reagerte. Vi satt sammen svigerfar, svigermor, tre søsken med partnere pluss barn. Ingen reagerte! Hva slags ekstrem mangel på grenser er disse folkene vant med?

Kan de være redde for å trosse ham? Han høres jo litt koko ut, kan hende han lett blir oppfarende, og familien ignorerer ham av vane?

Anonymkode: f5c8b...5ab

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men på hvilken måte vil han gå frem?

Er han fylkeslege eller noe sånt? 

Anonymkode: 2dd45...6f6

Nei, han er ikke lege. Han er pensjonert nå men han var tidligere sjef på en bedrift i bygda hvor de bor. Og har også vært lokalpolitiker. Han er vant til at folk ser opp til ham, tror jeg.

Jeg ble mest skremt av at de andre ikke reagerte. Det må jo bety at de er vant til å bli tråkket på? 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjukt å bare melde noe sånt. Vet ikke om svigerfaren er i en posisjon hvor han kan få innsyn, men hvis det kan være tilfelle ville jeg bedt om å få en oversikt over hvem som har åpnet journalen din tilbake i tid.

Å snoke i journaler uten grunn er stengt forbudt, og folk har fått ganske solide straffer som følge av det tidligere.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Familieselskap i går. Svigerfar snakket høyt om at han har krevd innsyn i min journal for å sjekke om det jeg sier om min helse er sant (jeg holder på med opptrening etter en operasjon i magen). Jeg ble bare sittende å lure på når folkene med skjult kamera ville komme frem. Ingen i svigerfamilien reagerte! Ingen syntes det var merkelig oppførsel. Samboeren min sier bare at han er litt rar. Men hallo dette er da langt forbi «litt rar»? 

Hadde aldri truffet dem igjen. Gærninger. Du bør virkelig vurdere om dette er folk du vil ha i din familie. 

Anonymkode: ddd8a...744

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jobber du hos han eller? Tror jeg hadde svart han at jeg har søkt innsyn i hans journal for å sjekke hvilken dignose han har. Siden han ikke kan være helt riktig i topplokket 

Anonymkode: a8f0f...80c

• Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg ble mest skremt av at de andre ikke reagerte. Det må jo bety at de er vant til å bli tråkket på? 

De tar han vel neppe på alvor... Det anbefaler jeg deg om å ikke gjøre heller 

Anonymkode: 7ce5a...6a7

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De er sikkert vant til at han er tyrann. Sa han hvordan han skulle gå frem for å kreve innsyn? Han må jo være dum som sier sånn, alle vet at man ikke får innsyn i andres journaler.

Anonymkode: f09a6...fbd

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...