Askeladd1 Skrevet 9. juni 2024 #1 Skrevet 9. juni 2024 Jeg og dama har vært sammen i flere år. Ble sammen som ung. Hun hadde hatt et par knull før vi møttes, for meg var hun den første. Sex-tørke i forholdet og lite av det meste allerede kanskje etter ett år. Sier hun bare ikke har lyst. Kan kanskje bli to tre knull i året. Nå kjenner jeg på frustrasjon og irritasjon, sjalusi over at hun overser meg mens hun kunne ha seg med andre før vi møttes. Når vi ble sammen fikk jeg også vite hvem hun hadde hatt seg med, og det gjør det enda verre når jeg tenker på saken i dag. Vet ikke hvordan jeg skal bli kvitt disse tankene. Men gnager når vi nesten ikke har sex. Fører til irritasjon fra meg og at jeg føler meg nedprioritert. Har tatt det opp, men ingenting endrer seg.
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #3 Skrevet 9. juni 2024 Altså, fortid er fortid. Den kan man ikke endre. Og det er heller ikke gitt at dere ville hatt mer sex nå om hun også hadde vært jomfru. Det du kan endre er her og nå. Hva ligger til grunn, er det noe du kan gjøre for å legge forholdene mer tilrette? Kvinner flest trenger emosjonell bekreftelse, mens menn flest søker fysisk bekreftelse. I et forhold hvor jeg stod med alt det daglige hjemme etter en hel dag på jobb, hvor jeg hele tiden hørte at han var så sliten så var sex det siste jeg hadde lyst på. Anonymkode: d0b44...92c
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #4 Skrevet 9. juni 2024 Har du spurt henne rett ut om det er noe du kan endre på, noe hun savner, noe du kan gjøre mer/mindre av? Om hun var din første, så kan det jo hende du rett og slett er litt for uerfaren og trenger litt opplæring. Anonymkode: 82c1a...865 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #5 Skrevet 9. juni 2024 Dere må snakke sammen, og du må vise henne at du ikke er fokusert på bare dine egne behov, men hva som skal til for hennes del for å vekke gnisten igjen. Vis omtanke og omsorg hjemme, overrask med å ta ting om praktiske ting - uten at det betyr du kan eller skal forvente deg noe som helst. Også må du prøve å komme over det umodne, usikre knyttet til hennes fortid og tidligere partnere, det har ingenting med deg i seg selv å gjøre. Anonymkode: fa71b...16a 1
Veivalg Skrevet 9. juni 2024 #6 Skrevet 9. juni 2024 Frustrasjon, sjalusi er ikke ting som får opp sexlysten hennes. Det er ikke eksene hennes som er problemet her. Men hvorfor hun ikke har lyst er det bare ei som kan svare på, og det er henne. Hvis jeg skal lese mellom linjene, så har du mer lyst enn henne, hvis du maser og blir sur, så blir lysten hennes enda mindre. Tro meg, jeg har vært i dine sko. Hvordan kan dette snu? Vel, da må dere snakke sammen. Ikke OM hun har lyst, men hva som skal til for at hun får lyst. Dette må snakkes om i en rolig setting, ikke i senga, men over en kaffe eller lignende. Hvis hun ikke har lyst, altså at dere har ulik libido, så må du nesten enten godta det eller søke nye utfordringer. 1
Askeladd1 Skrevet 9. juni 2024 Forfatter #7 Skrevet 9. juni 2024 (endret) Føler jeg har prøvd det meste. Hjelper til med det meste hjemme, med barna og ellers. Blomster, gaver, positive ord og kommentarer. Prøvd å snakke med henne om det mange ganger og foreslått mye. Og har tatt det opp i fredstid. Var slik også før unge ble født. Når vi har sex de få gangene vi har det er det bra for begge parter. Kan være bra i en periode i forhold til det fysiske. Feks er hun kåt og vil knulle daglig i to uker, så er det plutselig stopp uten at hun sier eller kan si hvorfor. Og ja, fortid er fortid, men blir slike tanker når jeg prøver å finne ut hva som er galt, og tenker det er noe med meg som gjør at hun ikke vil ha noe fysisk. Endret 9. juni 2024 av Askeladd1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå