Gå til innhold

Likheten mellom Hitlers krig og Israels krig.


Proaktiv

Anbefalte innlegg

NatNat skrev (19 timer siden):

Folk flest i Norge hater Israel fordi de er vokst opp med venstre/NRK propaganda. Det må være det landet i Europa som er mest imot Israel. Helt utrolig. Men tenk deg en Nordmann som hver kveld ser på NRK og KUN NRK og får servert det daglige over sentimental fortelling om Gaza (isteden for ordentlige nyheter).. dag etter dag....

Handler ikke om å hate Israel.

Folk flest i Norge mener ikke at blokade, vold, apartheid, annektering osv er riktig. Heldigvis! 
 

 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pippi Lotta skrev (22 minutter siden):

Hva Israels intensjon er kan diskuteres, men jeg skrev ikke hva intensjonen var jeg skrev hva de gjør. Når de slipper bomber 200 meter fra gisler så mener jeg det er inafor å si at de bomber gisler. De har også skut gisler og drept hjelpearbeidere, så jeg forstår ikke hvordan du kan mene de har god nok kontrol til å vite at de ikke rammer gislene? Fakta er at når du bomber et område så bomber du inbygerne I området, og gislene har jo vært inbygere på Gaza i 9 måneder nå. 

Så synes jeg det er ufint av deg å spøre om jeg synes Hamas er en god løsning! Det at jeg bekymrer meg for gislene, betyr ikke at jeg støter Hamas, det er en helt absurd konklusjon!

Hva syntes du Israel skal gjøre i forhold til gislene da? Kom med forslag på en konkret løsning!

forrige våpenhvile brøt Hamas da de ikke ønsket eller kunne produsere gisler.

Nå er det Hamas som ikke sier ja til våpenhvile.

Ganga i mellom ville Hamas levere døde gisler..

Hva får deg til å tro at Israel ikke gjør det de kan for å få gislene tilbake? 
Man kan bli litt i tvil hvem du støtter her.

For selv er jeg nemlig for de uskyldige palestinerne. De som blir frastjålet mat, jobb og lønn av Hamas. De som ikke støtter Hamas har det ikke lett i Gaza på gjevnlig basis. Newsflash!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hank Amarillo skrev (1 time siden):

Ikke tro alt du leser på internett, er det noe som heter.

 

Beskylder du gisler for å lyge her? I såfal så har jeg ikke ord! 

Hank Amarillo skrev (1 time siden):

Men ja, gislene er omtrent det mest verdifulle de har. De plasserer dem der det er liten sjanse for å bli bombet.

Så du hadde følt deg tryg om du var et av gislene IDF skjøt og drepte? Du tenker det at de tar liv av hjelpearbeidere de kjener til lokasjoner på, betyr de har nok kontrol til å ungå gisler de ikke vet hvor er? Jeg forstår ikke hvordan dette kan gi noen form for mening...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Who is she skrev (8 minutter siden):

Handler ikke om å hate Israel.

Folk flest i Norge mener ikke at blokade, vold, apartheid, annektering osv er riktig. Heldigvis! 
 

 

Men! Var det ikke sikkerheten til Israel som førte til 7.okt? Vil ikke det si at «blokaden» ikke var sterk nok!? Så vi skal skylde på Israel både fordi de har en strengt bevoktet grense, samtidig fordi de har det! Kan folk bestemme seg?

Apartheid er det IKKE! Gi meg et eksempel på at det er det!

Hva mener du med annektering? Kan man altså ikke få vinne en krig og sikre områder? 
Hva i alle dager er det egentlig du står for? 
Hva med alle de ørten gangene Israel har blitt angrepet? Hva med sikkerhet i et land alle rundt er fiender? Hva med PLO, Hamas, Hizbollah, Houthi ++ En hel shitload med terrororganisasjoner som ikke sparer seg for terror mot Israel.

Tydeligvis handler Norges engasjement seg om støtte til terrororganisasjoner. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (1 minutt siden):

Beskylder du gisler for å lyge her? I såfal så har jeg ikke ord!

Nei, men er vel alltids noen som lyver om hva gislene har sagt.

Har du originalkilden på hun sa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OconMissy skrev (3 minutter siden):

Men! Var det ikke sikkerheten til Israel som førte til 7.okt? Vil ikke det si at «blokaden» ikke var sterk nok!? Så vi skal skylde på Israel både fordi de har en strengt bevoktet grense, samtidig fordi de har det! Kan folk bestemme seg?

Apartheid er det IKKE! Gi meg et eksempel på at det er det!

Hva mener du med annektering? Kan man altså ikke få vinne en krig og sikre områder? 
Hva i alle dager er det egentlig du står for? 
Hva med alle de ørten gangene Israel har blitt angrepet? Hva med sikkerhet i et land alle rundt er fiender? Hva med PLO, Hamas, Hizbollah, Houthi ++ En hel shitload med terrororganisasjoner som ikke sparer seg for terror mot Israel.

Tydeligvis handler Norges engasjement seg om støtte til terrororganisasjoner. 

Dette er jo ikke rasjonelt.

De andre spørsmålene har vært diskutert side opp og side ned og er svart på utallige ganger. 

Endret av Who is she
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pippi Lotta skrev (2 minutter siden):

Så du hadde følt deg tryg om du var et av gislene IDF skjøt og drepte?

Om IDF hadde skutt og drept meg så hadde jeg ikke følt så mye. Som en følge av at jeg var død.

 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OconMissy skrev (7 minutter siden):

Hva syntes du Israel skal gjøre i forhold til gislene da? Kom med forslag på en konkret løsning!

forrige våpenhvile brøt Hamas da de ikke ønsket eller kunne produsere gisler.

Nå er det Hamas som ikke sier ja til våpenhvile.

Ganga i mellom ville Hamas levere døde gisler..

Hva får deg til å tro at Israel ikke gjør det de kan for å få gislene tilbake? 
Man kan bli litt i tvil hvem du støtter her.

For selv er jeg nemlig for de uskyldige palestinerne. De som blir frastjålet mat, jobb og lønn av Hamas. De som ikke støtter Hamas har det ikke lett i Gaza på gjevnlig basis. Newsflash!

Var jeg et gisel så hadde jeg foretrukket at lande mitt gjore ingen ting fremfor å bombe eller skyte meg, så et alternativ som er bedre for gislene sin del er ikke så vanskelig å komme på.... Så synes jeg IDF sitt forslag om å innføre et alternativ til Hamas på Gaza som kunne sørge for at befolkningen fik mat, helse hjelp og lignende hørtes fornuftig ut (men det var jo det israelske militere sitt forslag og ikke mitt), så var jeg statmenister i Israel tror jeg at jeg hadde hørt litt på de som kan dette. De har fått hjem 100 isler gjenom fredsforhandlinger og 4 gjenom krig, hva tror du er mest effektivt? 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (11 minutter siden):

Så synes jeg IDF sitt forslag om å innføre et alternativ til Hamas på Gaza som kunne sørge for at befolkningen fik mat, helse hjelp og lignende hørtes fornuftig ut

Man må nesten fjerne Hamas før man kan innføre et alternativ til Hamas.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hank Amarillo skrev (7 minutter siden):

Man må nesten fjerne Hamas før man kan innføre et alternativ til Hamas.

Jeg har mer tro på IDF en deg må jeg si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (14 minutter siden):

Var jeg et gisel så hadde jeg foretrukket at lande mitt gjore ingen ting fremfor å bombe eller skyte meg, så et alternativ som er bedre for gislene sin del er ikke så vanskelig å komme på.... Så synes jeg IDF sitt forslag om å innføre et alternativ til Hamas på Gaza som kunne sørge for at befolkningen fik mat, helse hjelp og lignende hørtes fornuftig ut (men det var jo det israelske militere sitt forslag og ikke mitt), så var jeg statmenister i Israel tror jeg at jeg hadde hørt litt på de som kan dette. De har fått hjem 100 isler gjenom fredsforhandlinger og 4 gjenom krig, hva tror du er mest effektivt? 

 

Nå driver du å plukker alternativer som om du var på godtebutikken.

For å innføre et alternativ til Hamas må nesten Hamas fjernes først.

Som gissel hos en terrororganisasjon så hadde hvertfall jeg fortrukket at noen gjorde NOE. 
Jeg hadde selvsagt blitt redd av bomber - og ja, jeg kunne dødd av det. Men jeg hadde faktisk foretrukket at noe ble forsøkt - hvis man synse om det da.

Ja, de fikk hjem gisler. Men så kunne/ville ikke Hamas produsere flere gisler. Sist ville de produsere frem døde gisler. Hva hjelper det for de som lever i fangenskap nå? Det hjalp tydeligvis 4 fanget i Gaza (noen hos SIVILE palestinere). 4 er bedre enn 0.

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (2 minutter siden):

Jeg har mer tro på IDF en deg må jeg si.

Fint at du har troen på IDF. De er tross alt verdens mest moralske hær har jeg hørt.

Virker som du tror at IDF mener noe annet enn det jeg sier...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Who is she skrev (23 minutter siden):

Dette er jo ikke rasjonelt.

De andre spørsmålene har vært diskutert side opp og side ned og er svart på utallige ganger. 

Ehh… var det ikke du som hevdet blokade var en av grunnene til at nordmenn ikke støtter Israel?

Så vi er enige om at Israel ikke driver apartheid? Supert!

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Who is she skrev (8 timer siden):

Det er klart at det var veldig grusomt med jødene. 
 

Men hvis vi tenker på befolkningen på Gaza som ikke har noe sted å flykte, helsevesenet har kollapset og den pågående hungersnøden og ser for oss 4 år til så vil det ikke være mange igjen på Gaza. Om du dør av gass eller blør ihjel etter å ha bli lemlestet og fått sprengt av en fot så er det nok like jævlig. 
 

Du trekker inn palestinere i hele verden for å få det til å høres bedre ut og det sier jo i grunn alt. 

Nei, tråden sammenligner Israel med Hitler, og Hitler drepte ikke bare jødene i Tyskland, der de var stengt inne med strenge grensekontroller, men jaktet på jøder og fikk tilsendt jøder fra andre land.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...