Gå til innhold

Likheten mellom Hitlers krig og Israels krig.


Proaktiv

Anbefalte innlegg

Pippi Lotta skrev (3 minutter siden):

Hva da, strategien var å bombe Gislene i 9 måneder

De bomber ikke gislene

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pippi Lotta skrev (8 minutter siden):

Hva da, strategien var å bombe Gislene i 9 måneder for å håpe at Hamas skulle levere de tilbake uten "urimelige" krav? Hamas ønsker varig våpenhvile noe Israel ikke ønsker å innfri. Hvorfor skulle det militære prese motivere Hamas til å sende tilbake gislene, så lenge Israel er klar på at prese ikke forsvinner når de får gislene? 

BN sa de gikk til krig for å få gislene, og det er faktisk rart når militere sier krig ikke vil føre til at gislene kommer hjem.  Det er definisjonen på en motsigelser.

Kilde på at Hamas ønsker varig våpenhvile?

Du vet det var våpenhvile 6 okt? Vet ikke hvor mye våpenhvile betyr for Hamas.. men ok.

Finnes det også en link på alt Netanyahu sa riktig oversatt? Først da kan vi egentlig diskutere hva som ble sagt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hank Amarillo skrev (Akkurat nå):

De bomber ikke gislene

Selfølgelig gjør de det, de bomber Gaza og alle som befinner seg på Gaza. Leste et intervju med et gisel som fortalte IDF hade sluppet bomber 200 meter fra der han og andre gisler oppholdt seg, gilet hadde vært livred for å dø av IDF sin krigføring. De har også bombet teltleirer, hjelpearbeidere og skutt gisler. Så tror du di har kontrol nok til å vite hva de trefer? Man kan ikke bombe et område uten å bombe inbygerne, og gislene har vært inbygere i 9 måneder nå. 

Kan du ikke svare på det jeg spør om da? Hvorfor skule militert pres føre til at gislene ble sent tilbake, al den tid Israel er krystal klar på at prese ikke forsvinner når gislene blir retunert? Jeg har lest hva du skriver, jeg greier bare ikke finne noen logik i det. Så vær så snill å forklare?

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (1 minutt siden):

Selfølgelig gjør de det, de bomber Gaza og alle som befinner seg på Gaza. Leste et intervju med et gisel som fortalte IDF hade sluppet bomber 200 meter fra der han og andre gisler oppholdt seg, gilet hadde vært livred for å dø av IDF sin krigføring. De har også bombet teltleirer, hjelpearbeidere og skutt gisler. Så tror du di har kontrol nok til å vite hva de trefer? Man kan ikke bombe et område uten å bombe inbygerne, og gislene har vært inbygere i 9 måneder nå. 

Kan du ikke svare på det jeg spør om da? Hvorfor skule militert pres føre til at gislene ble sent tilbake, al den tid Israel er krystal klar på at prese ikke forsvinner når gislene blir retunert? Jeg har lest hva du skriver, jeg greier bare ikke finne noen logik i det. Så vær så snill å forklare?

Har de bombet teltleirer?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (2 minutter siden):

Selfølgelig gjør de det, de bomber Gaza og alle som befinner seg på Gaza

De bomber Hamas. Gislene er formodentligvis de tryggeste på hele Gaza ifht bomber. Virker som de gjemmer dem enten blant sivile eller nede i selve tunnelene hvor bombene til IDF ikke når inn.

Pippi Lotta skrev (5 minutter siden):

Kan du ikke svare på det jeg spør om da

Jeg har svart på det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OconMissy skrev (5 minutter siden):

Kilde på at Hamas ønsker varig våpenhvile?

Du vet det var våpenhvile 6 okt? Vet ikke hvor mye våpenhvile betyr for Hamas.. men ok.

Finnes det også en link på alt Netanyahu sa riktig oversatt? Først da kan vi egentlig diskutere hva som ble sagt.

De har ønsket seg permanent våpenhvile lenge nå, men Israel er klare på at det ikke er aktuelt.

"Det Hamas vil ha er en permanent våpenhvile, det vil ikke Israel, sier Tuastad."

https://www.dagbladet.no/nyheter/hamas-villige-til-a-samarbeide/81528194

Og nei jeg har ikke tenkt å lete frem kilde på kilde, for å dokumentere noe som allerede er dokumentert. Enten stoler man på anerkjente nyhetskanaler ellers så gjør man det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Hank Amarillo skrev (3 minutter siden):

De bomber Hamas. Gislene er formodentligvis de tryggeste på hele Gaza ifht bomber. Virker som de gjemmer dem enten blant sivile eller nede i selve tunnelene hvor bombene til IDF ikke når inn.

Jeg har svart på det.

Virkelig så om noen slap bomber 200 meter fra deg, så hadde du tenkt fantastisk at jeg er så tryg og sikker? Om du var et av gislene som ble skutt så ville det også føltes trygt? Jeg sliter litt med å ta den påstanden seriøst?

Så kjekt du har svart, kan du sitere det for meg? For jeg greier ikke finne det noe sted.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (21 minutter siden):

Hva da, strategien var å bombe Gislene i 9 måneder for å håpe at Hamas skulle levere de tilbake uten "urimelige" krav? Hamas ønsker varig våpenhvile noe Israel ikke ønsker å innfri. Hvorfor skulle det militære prese motivere Hamas til å sende tilbake gislene, så lenge Israel er klar på at prese ikke forsvinner når de får gislene? 

BN sa de gikk til krig for å få gislene, og det er faktisk rart når militere sier krig ikke vil føre til at gislene kommer hjem.  Det er definisjonen på en motsigelser.

Israel bomber ikke gisler og andre i Gaza med intensjon om å drepe masse sivile. Det er faktisk den største forskjellen på Hamas og Israel. Israel kunne bombet hele Gaza i stykker på en halv time og drept alle der, men det gjør de ikke. De er inne med masse bakkestyrker for å ta ut Hamas. Men du synes vel kanskje Hamas er en god løsning for palestinerne? Det er jo ikke så farlig st de bruker menneskelige skjold, undertrykker kvinner, dreper uskyldige på de mest absurde måter og driver likskjending, nekrofili og voldtar levende kvinner og jentebarn støtt og stadig? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (21 minutter siden):

De har ønsket seg permanent våpenhvile lenge nå, men Israel er klare på at det ikke er aktuelt.

"Det Hamas vil ha er en permanent våpenhvile, det vil ikke Israel, sier Tuastad."

https://www.dagbladet.no/nyheter/hamas-villige-til-a-samarbeide/81528194

Og nei jeg har ikke tenkt å lete frem kilde på kilde, for å dokumentere noe som allerede er dokumentert. Enten stoler man på anerkjente nyhetskanaler ellers så gjør man det ikke.

Var vel en talsmann for Hamas som var positiv. Men så, sjefen sjøl:

(Denne har jeg delt flere ganger nå, rart du ikke har fått det med deg. Spent på din kommentar)

Fra CNN:

https://edition.cnn.com/2024/06/11/middleeast/sinwar-hamas-israel-ceasefire-hostage-talks-intl?cid=ios_app&fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR1mP-EGh8WuDt3aHO350VlPF6XPUu0E-R13MwWBcrsbVvm8sKWlB7gFL4k_aem_Abyo_DfIbhPmzdcj1nPsiKXDds6Rj2qIIsdc5yR8nvmtdlIqZGRlOmCurGqKQqPirWlbsPQtKAANvamllX-WzLbw

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (16 minutter siden):

Virkelig så om noen slap bomber 200 meter fra deg,

Ikke tro alt du leser på internett, er det noe som heter.

Men ja, gislene er omtrent det mest verdifulle de har. De plasserer dem der det er liten sjanse for å bli bombet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (28 minutter siden):

De har ønsket seg permanent våpenhvile lenge nå, men Israel er klare på at det ikke er aktuelt.

"Det Hamas vil ha er en permanent våpenhvile, det vil ikke Israel, sier Tuastad."

https://www.dagbladet.no/nyheter/hamas-villige-til-a-samarbeide/81528194

Og nei jeg har ikke tenkt å lete frem kilde på kilde, for å dokumentere noe som allerede er dokumentert. Enten stoler man på anerkjente nyhetskanaler ellers så gjør man det ikke.

Er du ikke ute etter sannheten? 
Skulle tro det var viktig. Derfor - bastante konklusjoner bør komme med kilder.

Visste du forresten at de teltene som tok fyr var utenfor den humanitære sonen og utenfor den sonen Israel hadde satt som trygg? Litt merkelig at de skulle oppholde seg der..

Og visste du at det var skutt opp raketter mot Israel fra plassen som vi faktisk vet ble bombet? Og at det var en liten og presis bombe som ble sluppet der.. 

Husker hvordan verden reagerte når Gaza selv bombet parkeringsplassen utenfor sykehuset. Men vi lærer ikke å være tålmodig og vente på sannheten! Gjør vi vel?

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bacteria skrev (På 9.6.2024 den 16.05):

Spørsmål: Hvorfor holder palestinere på gislene?

Så lenge gisler holdes i Gaza kommer IDF til å endevende og rasere til det siste gislet er funnet, dødt eller levende. 
Lik det eller ikke, det som er realiteten. 
 

Det er bare for Hamas & co å hoste opp de gjenværende gislene og angrepene vil slutte.
 

Nei, det finnes ikke likheter mellom Hitlers krig og Israel. Skal ikke si hva jeg synes om slike utsagn, blir vel utestengt da, men ja det er …

Netanyahu har selv uttalt at krigen vil fortsette uavhengig av om gislene løslates. Du er veldig naiv om du tror at dette handler om gislene. 

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (46 minutter siden):

De har ønsket seg permanent våpenhvile lenge nå, men Israel er klare på at det ikke er aktuelt.

"Det Hamas vil ha er en permanent våpenhvile, det vil ikke Israel, sier Tuastad."

https://www.dagbladet.no/nyheter/hamas-villige-til-a-samarbeide/81528194

Og nei jeg har ikke tenkt å lete frem kilde på kilde, for å dokumentere noe som allerede er dokumentert. Enten stoler man på anerkjente nyhetskanaler ellers så gjør man det ikke.

Varig våpenhvile ville innebære at Hamas forplikter seg til å slutte å sende raketter og bedrive terror. Sist de hadde våpenhvile  var det Hamas som brøt den. 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bacteria skrev (38 minutter siden):

Sjefen selv har vel ikke utalt seg.... I følge din artikel er dette ubekreftet meldinger. Talspersoner til Hamas og Israel har derimot vært klare. 

"CNN has not seen the leaked messages viewed by the WSJ and is not able to confirm the authenticity of the communications."

Uanset om Hamas ønsker våpenhvile eller ikke, så gir det jo ikke mening å hevde at man legger pres for å få gislene tilbake. All den tid Israel er klare på at prese ikke forsvinner når gislene leveres tilbake (de får ikke våpenhvile uanset). 

 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Pippi Lotta said:

All den tid Israel er klare på at prese ikke forsvinner når gislene leveres tilbake (de får ikke våpenhvile uanset). 

Hører stadig eksperter si de må gi våpenhvile for å få hjem gisslene, krigen mot Hamas vil allikevel kunne bli tatt opp igjen… jihadistene vil mest sannsynlig skyte en rakett, drepe noen, og avtalen blir brutt. 

Klart gislene må hjem, og klart Hanas må avvæpnes, og klart noen sndre må ta det politiske styret. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OconMissy skrev (57 minutter siden):

Er du ikke ute etter sannheten? 
Skulle tro det var viktig. Derfor - bastante konklusjoner bør komme med kilder.

Visste du forresten at de teltene som tok fyr var utenfor den humanitære sonen og utenfor den sonen Israel hadde satt som trygg? Litt merkelig at de skulle oppholde seg der..

Og visste du at det var skutt opp raketter mot Israel fra plassen som vi faktisk vet ble bombet? Og at det var en liten og presis bombe som ble sluppet der.. 

Husker hvordan verden reagerte når Gaza selv bombet parkeringsplassen utenfor sykehuset. Men vi lærer ikke å være tålmodig og vente på sannheten! Gjør vi vel?

Jeg har lagt frem en kilde fra en anerkjent nyhets formidler, som stemer overens med det jeg har lest mange andre steder. Jeg føler ikke behov for å poste link på link som sier det samme, for det kommer til å ta mye tid og endre ingen ting. Har man først bestemt seg for at media lyger, så endres ikke det av at jeg poster 2, 5, 20 eller 100 kilder.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jdjdkdudjbs skrev (1 time siden):

Israel bomber ikke gisler og andre i Gaza med intensjon om å drepe masse sivile. Det er faktisk den største forskjellen på Hamas og Israel. Israel kunne bombet hele Gaza i stykker på en halv time og drept alle der, men det gjør de ikke. De er inne med masse bakkestyrker for å ta ut Hamas. Men du synes vel kanskje Hamas er en god løsning for palestinerne? Det er jo ikke så farlig st de bruker menneskelige skjold, undertrykker kvinner, dreper uskyldige på de mest absurde måter og driver likskjending, nekrofili og voldtar levende kvinner og jentebarn støtt og stadig? 

Hva Israels intensjon er kan diskuteres, men jeg skrev ikke hva intensjonen var jeg skrev hva de gjør. Når de slipper bomber 200 meter fra gisler så mener jeg det er inafor å si at de bomber gisler. De har også skut gisler og drept hjelpearbeidere, så jeg forstår ikke hvordan du kan mene de har god nok kontrol til å vite at de ikke rammer gislene? Fakta er at når du bomber et område så bomber du inbygerne I området, og gislene har jo vært inbygere på Gaza i 9 måneder nå. 

Så synes jeg det er ufint av deg å spøre om jeg synes Hamas er en god løsning! Det at jeg bekymrer meg for gislene, betyr ikke at jeg støter Hamas, det er en helt absurd konklusjon!

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (21 minutter siden):

Jeg har lagt frem en kilde fra en anerkjent nyhets formidler, som stemer overens med det jeg har lest mange andre steder. Jeg føler ikke behov for å poste link på link som sier det samme, for det kommer til å ta mye tid og endre ingen ting. Har man først bestemt seg for at media lyger, så endres ikke det av at jeg poster 2, 5, 20 eller 100 kilder.

"A deal was on the table that was virtually identical to a proposal that Hamas put forward on 6 May - a deal that the entire world is behind, that Israel has accepted, and Hamas could have answered with a single word: 'yes'," he said.

"Instead, Hamas waited nearly two weeks and then proposed more changes, a number of which go beyond positions that it had previously taken and accepted. As a result, the war that Hamas started… will go on, more people will suffer, Palestinians will suffer, more Israelis will suffer."
 

https://www.bbc.com/news/articles/c0661dnmzezo.amp
 

Ser ut som om Hamas har det mer i kjeften.

Jo, ditt narrativ vil definitivt endre seg om du leser mer enn Dagbladet.

Norsk media er håpløse. Veldig få Nordmenn er faktisk ute etter sannheten. Det er viktigst å få godhetspoeng og støtte alt som går våre forfedre imot. 
Glemmer ikke at Støre og gjengen inviterte taliban og gjengen for å «snakke fornuft med de» på skattebetalernes regning 😂

Eller når Jonasen vår forsøkte å lyve om kontakt med Hamas selv… gudd nait asså! Tragisk! Nå har de også belønnet terrorgruppen Hamas med å anerkjenne Palestina. 
La meg bare si det sånn - vi er på feil side av historien. Men for all del, så lenge vi kan føle at vi er gode mennesker, så velges det uansett faktisk konsekvens.

Endret av OconMissy
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

velociraptor skrev (På 22.6.2024 den 11.53):

Virkelig, den slående likheten mellom å jakte med og hente folk fra en bestemt gruppe mennesker fra rundt om i hele verden og slakte 60 % av hele jordas jødepopulasjon, med det å ha collaterale damage på ca 0,3 % av verdens palestinere  (10-11 millioner). Evt selv om du kun regner med Gazas befolkning, så er det ca 1,5 %, mot 60 %. Slående likhet! 

Det er klart at det var veldig grusomt med jødene. 
 

Men hvis vi tenker på befolkningen på Gaza som ikke har noe sted å flykte, helsevesenet har kollapset og den pågående hungersnøden og ser for oss 4 år til så vil det ikke være mange igjen på Gaza. Om du dør av gass eller blør ihjel etter å ha bli lemlestet og fått sprengt av en fot så er det nok like jævlig. 
 

Du trekker inn palestinere i hele verden for å få det til å høres bedre ut og det sier jo i grunn alt. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Who is she skrev (3 minutter siden):

Det er klart at det var veldig grusomt med jødene. 
 

Men hvis vi tenker på befolkningen på Gaza som ikke har noe sted å flykte, helsevesenet har kollapset og den pågående hungersnøden og ser for oss 4 år til så vil det ikke være mange igjen på Gaza. Om du dør av gass eller blør ihjel etter å ha bli lemlestet og fått sprengt av en fot så er det nok like jævlig. 
 

Du trekker inn palestinere i hele verden for å få det til å høres bedre ut og det sier jo i grunn alt. 

Hamas er 1-2 uker unna fra å få sine rent militære kapasiteter ødelagt. De neste 4 årene blir ikke kamphandlinger av den art man har sett til nå .

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...