Gjest Gjest Skrevet 13. februar 2006 #1 Skrevet 13. februar 2006 Jeg går på p-pillen Yasmin og er ikke så flink til å ta den på samme tidspunkt hver dag.. Blir som regel et sted mellom 19.00 og 23.00.. Hvis jeg tar den kl 23.00 en kveld og f.eks skal bort neste kveld, så tar jeg den f.eks kl 19.00. Altså noen timer før jeg egentlig skulle tatt den.. Er dette "farlig"/risikofylt? En annen ting jeg lurer på er; Hvis man nesten glemmer en tablett to ganger i løpet av et brett, men akkurat rekker å ta den innenfor fristen, gjør det noe? Er det sånn at sjansen for å bli gravid øker så lenge man akkurat tar den innefor fristen?
Polluela Skrevet 13. februar 2006 #2 Skrevet 13. februar 2006 Det er ikke farlig å ta den "for tidlig", nei... Særlig med Yasmin synes jeg ikke du skal tenke på det, for det er jo så lave hormondoser i den... Jeg tviler på at det gjør noe om du tar den senere enn 24 timer etter den forrige et par ganger i måneden, hvis det hadde vært det ville det nok ikke stått i bruksanvisningen at man hadde et slingringsmonn på 12 timer.
Gjest Gjesta Skrevet 13. februar 2006 #3 Skrevet 13. februar 2006 Jeg er utrolig unøyaktig med Yasmin, tar den om morgenen, men da som regel mellom 07 - 12, men har hørt at noen timer fra eller til ikke gjør noen forskjell?
lillesky Skrevet 13. februar 2006 #5 Skrevet 13. februar 2006 Står litt her: http://www.felleskatalogen.no/Manuelle/PKV...1%20pakning.htm
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå