AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #1 Skrevet 9. juni 2024 Vet ikke helt hva som er vanlig. Mormoren til mine halv søstere skal gravlegges. Møtt henne mange ganger opp igjenom åra. Men hun er ikke min slekt. Bør jeg dra i begravelse? Må reise langt og det vil koste en del med kollektiv også. Hva med blomster? Bør jeg bestille en bukett? Er så usikker. Er fattig student med 1. barn alene så økonomi og tid spiller inn. Anonymkode: facde...4c3
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #2 Skrevet 9. juni 2024 I utgangspunktet ja, du bør gå. Men om du ikke har verken råd eller tid så må du vurdere hva som er realistisk mulig og i denne situasjonen så er det kanskje å ikke dra, men å sende blomster eller noe. Og snakke med halvsøstrene dine om hvorfor du ikke kan komme. Så de ikke tror og tolker det feil at du ikke dukker opp. Anonymkode: 00a93...554 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #3 Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): I utgangspunktet ja, du bør gå. Men om du ikke har verken råd eller tid så må du vurdere hva som er realistisk mulig og i denne situasjonen så er det kanskje å ikke dra, men å sende blomster eller noe. Og snakke med halvsøstrene dine om hvorfor du ikke kan komme. Så de ikke tror og tolker det feil at du ikke dukker opp. Anonymkode: 00a93...554 Dette!! Jeg har vært i begravelser hvor blodsbarn ikke har dukket opp og begrunnet med jobbsituasjon de ikke kunne gå fra. Jeg har også vært i begravelse hvor barn av avdøde kom for å være der for sine halvsøsken, men ikke for avdøde. Det det ble gjort klinkende klart at hen dreit en lang marsj i den avdøde. Som student er du vel midt i eksamenstiden og har en glimrende forklaring for hvorfor du ikke kommer. Men ring dem og vis omtanke nå og etter begravelsen. Anonymkode: ac8dc...27d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå